عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 16:04

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
انطباق با استانداردهای بیمه ای دنیا یک ضرورت جدی است سایت ویژه اربعین در نهاد ناظر رونمایی خواهد شد ترمز صعود بورس کشیده شد ارتقاء استانداردهای ساخت و ساز به واسطه ارائه خدمات بیمه‌ای/ راه اندازی مرکز جامع بیمه‌های مهندسی در استان قم دریافت چهار گواهینامه ایزو از سوی بیمه البرز فضای صنعت بیمه، شاداب و امیدآفرین است نهاد ناظر صنعت بیمه از درک بالای سازمانی و بلوغ رفتاری برخوردار است پیام مدیرعامل بیمه آسیا به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد تاسیس بیمه مرکزی رضایتمندی دانشگاه جیرفت از خدمت‌رسانی مطلوب بیمه دانا حضور مدیرعامل بیمه آسیا در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری صنعت بیمه و وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری بازداشت دندان پزشكاني كه سواد خواندن نداشتند! ثبت نخستین دمای ۵۰ درجه کشور در سال جاری علت بروز سنگ كليه عرضه انواع فراورده های هیدروکربوری در بورس انرژی چهارشنبه ۳۱ خرداد تضمین بازار تجدیدپذیرها با راه‌اندازی تالار برق سبز توصیه مهم برای سلامت چشم‌ها نقش مهم مناطق آزاد ایران در ترانزیت آسیای مرکزی و جنوبی رشد قیمت نفت در میان عدم قطعیت ها در بازار کاهش بی سابقه عرضه مرغ
پر بازدید ها
چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بازار شکلات تلخ شد برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت نحوه دانلود همراه بانک سپه ملی و توسعه تعاون برای آیفون مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت بیشترین سود سپرده در این بانک پرداخت می شود افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه

شهدای ارامنه در راه عزت و امنیت کشور جان خود را فدا کردند


شهدای-ارامنه-در-راه-عزت-و-امنیت-کشور-جان-خود-را-فدا-کردند
دبیر ستاد حقوق بشر در دیدار با خانواده شهید «نوریک محمودیان» از شهدای ارامنه، گفت: شهدای جامعه ارامنه به عنوان بخشی از جامعه ایرانی در راه عزت و امنیت ایران گام برداشتند و جان خود را فدا کردند و اثرات خیر و ایثار آن‌ها همچنان ملموس است.

به گزارش الفباخبربه نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری‌کنی دبیرستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل رئیس قوه قضائیه عصر امروز به مناسبت روز تقدیر از همسران و مادران شهدا، به دیدار خانواده «نوریک محمودیان» شهید ارمنی رفت و خطاب به همسر گرانقدر این شهید، گفت: جامعه ارامنه بخشی از جامعه ایرانی است و در عرصه‌های مختلف همدل و همراه هموطنان و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه جامعه ارامنه در خوشی‌ها و سختی‌ها در کنار ملت ایران بوده‌اند، تصریح کرد: شهدای جامعه ارامنه نیز به عنوان بخشی از جامعه ایرانی در راه عزت و امنیت ایران گام برداشتند و اثرات خیر و ایثار آن‌ها همچنان ملموس است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سهم بزرگ همسران شهدا در رسالت و نقش‌آفرینی شهدا در جبهه‌های جنگ، تاکید کرد: همسران شهدا وظیفه‌ای خطیر بر عهده دارند به ویژه این شهید گرانقدر که زمان زیادی درد و رنج ناشی از جنگ را تحمل کردند و شما در رسالت ایشان برای دفاع از کشور و صیانت از جان و مال و ناموس مردم وتحکیم یک ایران قوی و مقتدرسرافراز و قدرتمند ایستادید.

وی با تاکید بر اینکه اگر صبر و بردباری و شجاعت مادران و همسران شهدا نبود نمی‌توانستیم رسالت شهدا را به سرانجام برسانیم، افزود: نقش ویژه و پرستاری از این جانباز عزیز، مجاهدت مسوولانه و ایثارگرانه می طلبد که شما توانستید از این آزمایش الهی سربلند خارج شوید.

باقری‌ کنی تاکید کرد: شهدا رسالت خود را انجام دادند و ما باید پاسدار رسالت آنها باشیم. راه شهدا همچنان نورانی و پررهرو است و ما قدردان ایثارها و تلاش و صبر و بردباری همسران و خانواده آنها هستیم. ایثار و مجاهدت همسران شهدا همتراز ایثار و مجاهدت خود شهدا است.

وی با بیان اینکه پایداری همسران شهدا مسئولیت ما را دوچندان می‌کند، گفت: همه ما وامدار ایثار خانواده شهدا هستیم و وظیفه داریم به پاس مجاهدت خانواده و همسران شهدا، آن‌ها را تکریم کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: ما باید مسیر شهدا در پاسداری و صیانت از میهن و فرهنگ و تمدن ایران را طی کنیم و همچون شهدا از آزمون الهی سربلند بیرون بیاییم.

در این دیدار  که دو نماینده جامعه ارامنه «روبرت بیگلریان» نماینده ارامنه جنوب و «آرا شاهوردیان» نماینده مسیحیان ارمنی شمال ایران در مجلس شورای اسلامی و همچنین کشیش «کومیتاس قاراخانیان»، نماینده خلیفه اسقف اعظم ارامنه حضور داشتند، همسر شهید محمودیان ضمن قدردانی از دبیر ستاد حقوق بشر، اظهار داشت: با وجود اینکه من پرستار همسرم بودم اما او تکیه‌گاه من بود و در این سال‌ها درد و رنج را احساس نمی‌کردم، چون عشق و علاقه میان من و همسرم و خانواده موجب محبت بسیار شده بود.

این بانوی گرانقدر که عکس امام (ره) را در گوشه قاب عکس نوریک گذاشته بود، تصریح کرد: این حس و حال آن روزهای جوان‌های ارمنی کشور بود که برای یک میهن می‌جنگیدند با فرمان‌برداری از یک رهبر. این عکس امام در کیف پول نوریک بود. روزی یکی از اقوام از او خواست که کیفش را به او هدیه بدهد. نوریک با همان زبان مهربانش گفت: کیف را می‌دهم، اما عکس امام را نه! وقتی نوریک از پیش ما رفت دیدم که بهتر است عکس امام همان‌جا کنار نوریک باشد.

در این دیدار، لوح تقدیری به رسم یادبود از طرف باقری‌کنی به همسر شهید محمودیان تقدیم شد.

همچنین در این دیدار، کتاب «جنگ تحمیلی ۸ ساله و ارامنه ایران» از سوی همسر شهید محمودیان به دبیر ستاد حقوق بشر ، اعطاء شد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 بهمن ماه 1399 - 21:42
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت