عناوین مهم :
شنبه 01 اردیبهشت 1403 00:45

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
این دو بانک ایرانی در روسیه شعبه می زنند | بخوانید پرداخت وام 100 میلیونی به خریداران خودرو از سامانه یکپارچه خودرو شرایط دریافت وام 200 میلیونی بانک ملی اعلام شد اظهارات عجیب یحیی در خصوص استقلال پس از جشن قهرمانی ۳ مربی لیگ برتری همزمان استعفا دادند پرسپولیس با پیروزی طوفانی به هشتمین جام لیگ برتر رسیدند جزئيات گفتگوي وزير امور خارجه با دبير كل سازمان ملل انفجار مهیب تل آویو را لرزاند رونمایی از جام قهرمانی لیگ برتر | ببینید ناکامی تیم رونالدو ادامه دار شد خداحافظی امید ابراهیمی با پیراهن استقلال از فوتبال رئیس جمهور از سواحل مکران بازدید هوایی کرد سد کهیر آبگیری شد هشدار جدی رئیس جمهور به طالبان | بخوانید بازدید مدیرکل حوزه مدیریت بیمه سرمد از مدیریت روابط عمومی، به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی پیام مدیرعامل بیمه سرمد به مناسبت روز روابط‌ عمومی و ارتباطات نماینده و برنده خوش‌شانس جشنواره فروش بیمه‌های حوادث انفرادی بیمه دانا معرفی شد پیام مدیر‌عامل شرکت بیمه معلم به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی پیام تبریک مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی
پر بازدید ها
روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی تراکنش با تلفن همراه بدون کارت بانکی در۶ بانک علی آبادی درباره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟ ابلاغ سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد ۱۴۰۲؛ سال ثبات و رشد بیمه معلم تغییر رویه شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی زیان روزانه ۱۰۰میلیاردی به صنعت مرغداری کشور ۵ سناریوی احتمالی اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران تکریم رییس پیشین و معرفی سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات بانک توسعه تعاون تعلیق در تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان بررسی قیمت خودرو محبوب سایپا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) / شاهین در بازار چند؟ مدیرعامل بیمه پارسیان درگذشت آیت کریمی را تسلیت گفت افزایش ۶ هزار واحدی شاخص بورس تهران در پایان هفته نامه همراه اول به سازمان بورس: مذاکرات با دیجی‌کالا در جریان است هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT

ساز ناکوک سیگنال فروش‌ها در بازار سرمایه


ساز-ناکوک-سیگنال-فروش-ها-در-بازار-سرمایه
الفبا خبر - شاید باورش برای خیلی‌ها دشوار باشد اما مدیریت سهام بسیاری از شرکت‌های بورسی در دست کاسبانی است که بازار سرمایه را برای شستشوی پول‌های کثیف خود انتخاب کرده‌اند.

به گزارش الفباخبر ، تابلوی "اداره امور سهام" در شرکت‌های تولیدی و خدماتی نصب شده اما آن سوی ماجرا چند سرمایه گذار با ترفندهای خاص خود سرنوشت سهام را تعیین می‌کنند. مافیاهای قدرتمندی که با تکیه بر قابلیت های گسترده شبکه های اجتماعی به مدیران غیررسمی ادارات سهام شرکت ها مبدل شده اند.
معمولا این نابسامانی ها دو دلیل عمده دارد. نخست رهاکردن سهم توسط شرکت های بورسی که دیگ طمع سودجویان را به جوش می آورد و دلیل بعدی همدستی حقوقی های سهم با سرمایه گذاران حقیقی است که معمولا زیر چتر غفلت نهاد ناظر صورت می گیرد.
شیوه رایج در این تخلف غیراخلاقی و گاه خانمان سوز این است که چند سرمایه گذار حقیقی (بخوانید کلاهبرداران بورسی) با هیاهوی بسیار، سهمی با ارزش اندک را خریداری می کنند و سپس با بهره گیری از کانال های سیگنال فروشی، سود موهومی را روی تابلوی بورس به سهامداران نشان می دهند.
سهامدار ناآگاه در برابر سود سرشار سهم به شدت وسوسه می شود و در خریداری سهام این نمادهای کم ارزش به قیمتی فضایی و حبابی، تردید نمی کند.
در چنین شرایطی هم بازیگردانان سودجو در وضعیت زیان ده به سر می برند و سهامدارانی که به این قافله پیوسته اند از تماشای رنگ سبز در قسمت سود سبد سهام خود غرق لذت و رضایت می شوند.

و ناگهان بازی عوض می شود

فقط یک پیام در گروه چند نفره میلیاردهای سهم کافی است تا ساعت عملیات ریزش سهم مشخص شود و سهامداران خرد از همه جا بی خبر را به خاکستر بنشاند.
یکی از همین میلیاردرهای بی دردسر که نمی خواهد نامش فاش شود به خبرنگار ما می گوید: دل ما هم برای سهامداران خرد می سوزد اما وقتی سهمی را "پروژه" می کنیم باید دلسوزی را کنار بگذاریم وگرنه خبری از سودهای چند صد درصدی نیست.
وی درباره این روش غیراخلاقی اینطور ادامه می دهد: مثلا تصور کنید قیمت یک سهم هزارتومان است. ما با خریدهای سنگین و روزانه قیمت سهم را به دوهزارتومان می رسانیم و از این نقطه به بعد موتور سیگنال فروشی را روشن می کنیم و با تبلیغ گسترده هزاران سهامدار خرد را برای خرید آن به صف های خرید می کشانیم. وقتی قیمت سهم به شش هفت هزارتومان رسید در عرض کمتر از دودقیقه تمام سهام خود را در اوج قیمت خالی می کنیم و خریداران در صف سنگین فروش به اصطلاح "قفل" می شوند و دیگر راه فراری ندارند.
بله! این یک کلاهبرداری آشکار است که قانون برای آن مجازات های سنگینی را پیش بینی کرده است. "غبن در معامله" کمترین مورد اتهامی است اما در حال حاضر هیچ قانونی از سهامدار مغبون حمایت نمی کند.
"فرشاد_ میم" از سهامداران یکی از شرکت های خودرویی است که در دام این باند مافیایی گرفتار شده و هنوز هم راهی برای خروج از این بن بست پیدا نکرده است.
او می گوید: این سهم قیمتش را در چهارصدتومان شروع کرد و بعد از چند وقت به قیمت سه هزارتومان نزدیک شد. جزو معدود سهم هایی بود که در خونین ترین روزهای تابلوی بورس هم بین یک تا پنج درصد مثبت می شد. کانال معروف سیگنال فروشی"غ" با دریافت مبلغ سه میلیون تومان این سهم را به اعضای خود پیشنهاد کرد و وعده داد که این سهم تا سه ماه آینده از مرز شش هزارتومان عبور خواهد کرد. حالا یک ماه از وعده شیرین کانال "غ" می گذرد و قیمت سهم به کانال هزارتومان برگشته است. البته خودم در آخرین لحظات فهمیدم که قرار است اتفاق بدی برای این سهم کوچک خودرویی بیفتد اما چند دقیقه غفلت کردم و همینجا ماندگار شدم. حالا باید یک گوشه بنشینم و آب شدن سرمایه ام را ببینم.
نکته جالب تر اینکه کانال "غ" حساب کاربری تمامی مالباخته های خود را مسدود کرده و در برابر تهدید پیگیرد قانونی و تعقیب قضایی نیز هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد.

بیشتر بخوانید:

حرف آخر

احتمالا حدس زده اید همان شخصی که می خواست نامش فاش نشود باید مدیر کانال سیگنال فروشی "غ" باشد. حدس شما درست است اما آخر این گزارش حرفهای نادرست همین متخلف بورسی را بخوانید:
او می گوید: ما برای کاسبی زاییده شده ایم و هر جا سفره ای پهن باشد ما را هم آنجا خواهید دید. دولت باید ضرر و زیان سهامداران را جبران کند وگرنه ما که به زور آنها را به خرید سهام وادار نکرده ایم. وقتی کسی به این راحتی وسوسه می شود باید هم زیان ببیند. ما این پول ها را از چنگ آنها درنیاوریم آدم های شبیه ما در بازارهای دیگر به سرمایه های آنان رحم نخواهند کرد.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 07 بهمن ماه 1399 - 17:14
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت