عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 21:45

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
توافق باشگاه استقلال با اسپانسر همراه اول شایعه ای بیش نبود این ۵ داور لیگ برتری مهمان لیگ یک شدند امضای تفاهمنامه همکاری بانک سینا و هلدینگ برق و انرژی صبا تجلیل بانک صادرات ایران از مقام معلم در 10 مدرسه تهران افتتاح باجه بانکی پارک علم و فناوری با حضور مدیرعامل پست بانک ایران و رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی توسط بانک توسعه تعاون پرداخت شد هشدار بانک مرکزی در خصوص صرافی های رمز ارزها اظهارات جنجالی سفیر باکو در اسرائیل وزیر کشور: اولویتی مهم‌تر از انتخابات ۱۴۰۲ وجود ندارد ماجرای عجیب نبود پرچم ایران در مراسم انعقاد قرارداد نفتی با عراق | بخوانید امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت آب منطقه‌ای تهران با اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران کارگاه آموزشی ویژه سرگروه های آموزشی و جمعی از دبیران آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد حضور مدیرعامل و معاونان بانک رفاه در بیمه میهن صدور گواهینامه مدیریت ریسک ISO 31000 بیمه تجارت‌نو انتخابات هیئت رئیسه شورای هماهنگی استان بوشهر مسیر شغلی بیمه از نگاه مدیرعامل بیمه تعاون در نشست مدیران بیمه سرمد تأکیدشد؛ ارائه خدمات مطلوب و جلب رضایت مشتریان قیمت خودرو امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / منتظر ریزش قیمت خودرو باشیم؟ + جدول بلاتکلیفی جدید برای متقاضیان خرید خودرو از سامانه یکپارچه
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد بانک‌های چینی به درد سر افتادند مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیرانوند بازی فینال را از دست داد ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین بررسی عملکرد فروردین ماه بانک تجارت ۱۲۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه توسط شعب بانک توسعه تعاون صادر شد گزینه مدیرعاملی بیمه سینا به نهاد ناظر معرفی شد

در بیست وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی چه گذشت؟


در-بیست-وپنجمین-نمایشگاه-نفت-گاز-پالایش-و-پتروشیمی-چه-گذشت
بیست وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی» در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران از روز جمعه 3 بهمن آغاز به کار کرد و امروز ششم بهمن به پایان می رسد.

به گزارش الفباخبر، بیست وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی به علت شیوع ویروس کرونا برگزار شدو این نمایشگاه هم از قائده آسیبهای این ویروس در امان نبود و کم رونقی نمایشگاه امسال از نظر تعداد شرکت کنندگان خارجی و بازدید عموم به وضوح مشخص بود. اما پیگیری های خبرنگار اقتصادی الفبا خبر نشان از رضایت مشارکت کنندگان داشت و توانسته بودن به اهداف حضور در نمایشگاه دست یابند.

بیشتر بخوانید:

جانمایی سالن های بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

در نمایشگاه سالن ۸ و ۹ به شرکت ملی نفت و صنایع بالادستی و سالن ۱۰ و ۱۱به دانشگاه‌ها و مراکز علمی، استارتاپ‌ها، شتاب دهنده‌ها و پارک‌های علم و فناوری، سالن ۱۴ و ۱۵ پتروشیمی و صنایع مرتبط، سالن ۳۸ گاز و صنایع مرتبط، لوله و پوشش لوله، شیرآلات، سالن ۴۱ پالایش و پخش و صنایع مرتبط وماشین های دوار و سالن ۵ به اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی ایران اختصاص داشت.
چه کسانی از نمایشگاه بازدید کردند؟
بازدید وزیر نفت
بیژن زنگنه، وزیر نفت روز جمعه سوم بهمن ماه پس از گشایش بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، بیش از سه ساعت از سالن‌های ۳۱A، ۱۰ و ۱۱ و ۶ و ۷ که شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی در آنجا غرفه برپا کرده‌اند، بازدید کرد.
بازدید رئیس مجلس
محمدباقر قالیباف شنبه، چهارم بهمن‌ماه با حضور در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به همراه بیژن زنگنه، وزیر نفت از غرفه‌های شرکت‌های نفتی و سازندگان تجهیزات صنعت نفت، دانش‌بنیان‌ها و استارت‌آپ‌ها بازدید کرد.
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت شاهد درخشش جوانانی بودم که خود را وقف پیشرفت ایران کرده بودند. روزهایی بود که بچه‌های ما را در صنایع نفتی خودمان هم راه نمی‌دادند و آنها را ناتوان می‌دانستند ولی امروز توانسته‌ایم با جهاد علمی و عملیِ این جوانان با توان خودمان پیشرفت کنیم و این باعث افتخار است.


بازدید معاون اول رییس جمهور
اسحاق جهانگیری، روز یکشنبه، پنجم بهمن‌ماه در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از غصه‌هایی که می‌خوریم این است که در شرایط کرونایی و به‌دلیل سلامتی مردم، امکان بازدید عموم از این نمایشگاه فراهم نشد.
وی افزود: در شرایطی که با بمباران مسائل منفی روبه‌رو هستیم و در داخل نیز متأسفانه برخی به دلیل بدسلیقگی تلاش دارند بعد منفی جامعه را بازتاب دهند، بازدید عموم از این نمایشگاه می‌توانست برای مردم مفید باشد.
معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: در این نمایشگاه مشاهده کردم که جوانان ایرانی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی طرح‌های بزرگی در حال اجرا دارند. باید بتوانیم به مرحله‌ای برسیم و به دانشی دست یابیم که محصولات خود را صادر کنیم.

مدیرعامل تاپیکو

همزمان با سومین روز از برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز ، پالایش و پتروشیمی، مهندس ابویی مدیرعامل هلدینگ نفت ، گاز و پتروشیمی تامین(تاپیکو) و برخی از مدیران آن مجموعه از غرغه شرکت نفت ایرانول بازدید کردند.
مهندس رزاقی مدیرعامل شرکت نفت ایرانول در این بازدید ضمن گفت و‌گو و تبادل اطلاعات، توضیحاتی در مورد اقدامات و پروژه های پیش رو و در دست اجرای این شرکت ارائه داد.
گفتنی است؛ طی سه روز برگزاری نمایشگاه نفت، مدیران مجموعه های مختلف همکار با این صنعت از جمله مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت نفت بهران و پاسارگاد در غرفه ایرانول حضور یافتند و با مدیرعامل ایرانول گفت و گو و تبادل نظر و اطلاعات کردند.
شرکت نفت ایرانول در این سه روز میزبان مدیران و متخصصان صنعت نفت و دیگر صنایع ، عاملین فعال در حوزه فروش و صادرات، مدیران شرکت های خارجی و عموم بازدیدکنندگان بود.
در نمایشگاه نفت کی چی گفت؟!

زنگنه: نگران بازارهای از دست رفته نفت نیستم


بیژن زنگنه وزیر نفت جمعه، سوم بهمن‌ماه در حاشیه آیین گشایش بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران درباره بازگشت تولید نفت ایران به بازار پس از لغو تحریم‌ها اظهار کرد: من نگران بازارهای از دست رفته نیستم و خریداران نفت هم خود را به یک یا دو فروشنده محدود نمی‌کنند.
وی تأکید کرد: در صورت لغو تحریم‌ها قدرتمندتر از گذشته به بازار بر می‌گردیم، کوتاه‌تر از زمانی که فکر می‌کنید.
وزیر نفت درباره سخنان اخیر عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی درباره اینکه صادرات نفت ایران در مدت اخیر افزایش یافته است، گفت: به‌شدت.
زنگنه افزود: اگر صنعت نفت زنده نبود، شرکت‌ها در این نمایشگاه نمی‌توانستند کاری انجام دهند؛ وقتی شرکت‌های گاز، پالایش و پخش و پتروشیمی سرمایه‌گذاری می‌کنند، یعنی زنده هستند و برای کالاها و خدمات تقاضا می‌دهند؛ بنابراین این شرکت‌ها زنده هستند و البته تقاضا بیشتری برای کار دارند که ما هم قبول داریم.
برنامه ریزسی برای تحقق انتقال نفت گوره جاسک
مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: بخش قابل توجهی از لوله‌های طرح آماده شده است، پمپ‌ها در حال تولید است و همه برنامه‌ریزی‌ها معطوف به آن است که بتوانیم این طرح ملی را به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه کار عظیمی در این طرح ملی در حال انجام است، ادامه داد: امروز از غرفه برخی سازندگان فعال در بخش‌های مختلف این طرح از جمله شرکت‌های طرف قرارداد در ساخت پمپ‌ بازدید کردم و با توجه به ظرفیت‌های شکل‌گرفته، به نتیجه‌بخشی اقدام‌های جاری امیدوارم.
فریدون عباسی رییس کمیسیون انرژی مجلس ، حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: این‌گونه نمایشگاه‌ها از این جهت قابل توجه است که چهره واقعی صنعت نفت کشور را به نمایش می‌گذارد، زیرا در فضای مجازی نمی‌توان چنین توانمندی را به نمایش گذاشت.
وی افزود: نمایش دستاوردهای کشور در بخش نفت و گاز به‌صورت فیزیکی بسیار مهم است، زیرا شرکت‌های مختلف از نزدیک با یکدیگر تبادل نظر دارند، یا مذاکراتی میان آنها انجام می‌شود که در فضای مجازی امکان آن وجود ندارد.

توافقنامه ها در بیست‌وپنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی


شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با هدف گسترش و توسعه سطح همکاری‌های علمی و فناوری روز یکشنبه (پنجم بهمن ماه) در حاشیه بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، دو توافقنامه با پژوهشگاه صنعت نفت و دانشگاه صنعتی شریف امضا کرد. همچنین در سومین روز از برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت تهران، تفاهم نامه‌ توسعه همکاری میان شرکت پتروشیمی آرین متانول وابسته به هلدینگ باختر) و شرکت نفت و گاز سرو امضا شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 06 بهمن ماه 1399 - 12:21
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت