عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 21:59

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
تل آویو هلاکت «ساعر باروخ» را در غزه تایید کرد روسیه: در صورت عدم تسلیح اوکراین، صلح با این کشور امکان پذیر است ۱۷۷۰۰ شهید؛ نتیجه ۶۴ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه قیمت انواع مصالح ساختمانی ۱۸ آذر ۱۴۰۲ کاهش چشمگیر قیمت امروز طلا/طلا به کاهش قیمت ادامه نمی‌دهد؟ حبوبات در بازار امروز چند؟ قیمت آجیل و خشکبار برای شب یلدا +جدول قیمت قیمت روز انواع ماهی موجود در بازار تغییرات قیمت مرغ در بازار امروز شنبه ۱۸ آذر قیمت روز انواع گوشت قرمز در ۱۸ آذر ۱۴۰۲ قیمت میوه و تره بار ۱۸ آذر ۱۴۰۲ قیمت انواع ارز در بازار آزاد طرح توسعه شرکت بی بافت گستر جهان با تامین مالی 2700 میلیارد ریالی بانک صنعت و معدن افتتاح شد کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران امروز 18 آذر آمار جدید سازمان امور مالیاتی از خانه‌های خالی اعلام شد توضیح وزیر صمت در خصوص صف طولانی در لاستیک‌فروشی ها تعهد آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن بر اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه کره‌شمالی رئیس جمهور به گلستان می رود شرط کاهش تورم در سال آینده چیست؟
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | افزایش تردد ناوگان بین المللی از مرز لطف آباد با ترکمنستان ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی

افزایش ۴۶ درصدی هزینه خانوارهای ایرانی نسبت به سال گذشته


افزایش-۴۶-درصدی-هزینه-خانوارهای-ایرانی-نسبت-به-سال-گذشته
خانوارهای ایرانی در نیمه اول بیش از ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش هزینه داشتند و هیچ کالایی نسبت به سال گذشته ارزان نشده است.

به گزارش الفباخبر به نقل از ایسنا، گزارشی که اخیرا مرکز آمار در رابطه با وضعیت تورم در دی ماه منتشر کرد از افزایش قیمت ها حکایت داشت.

بیشتر بخوانید:

این در حالی است که نرخ تورم نقطه به نقطه که نشان دهنده تغییر شاخص نسبت به ماه مشابه سال قبل است با افزایش ۱.۴  درصدی نسبت به آذر ماه مواجه شده و به ۴۶.۲  درصد رسیده است. بر این اساس هزینه خانوارها به طور میانگین برای خرید کالا و خدمات تا ۴۶.۲  درصد نسبت به دی ماه سال گذشته افزایش دارد.

هیچ کالایی نسبت به پارسال ارزان نشد

در بین کالا و خدمات مورد استفاده مردم هزینه خرید خوراکی ها و آشامیدنی ها به طور میانگین ۶۰ درصد رشد دارد این در حالی است که در بین آنها بالاترین افزایش قیمت با ۹۰درصد به روغن ها و چربی ها و بعد از آن با ۷۳.۴ درصد به گروه شیر، پنیر و تخم مرغ اختصاص دارد.

در  سایر کالا و خدمات، گروه مبلمان و لوازم خانگی با ۶۴.۱ و همچنین حمل و نقل با ۶۲.۵ درصد افزایش بیشتری نسبت به سایرین در مقایسه با پارسال دارد.

بررسی شاخص تورم نشان می دهد که هیچ یک از کالاها و خدمات در مقایسه با دی ماه سال گذشته با کاهش قیمت مواجه نشده اند. اما تورم ماهانه که بیانگر تغییر شاخص نسبت به ماه قبل  است کاهش داشته و ۱.۸درصد گزارش شده است.

 

در دی ماه گروه گوشت قرمز و سفید و همچنین گوشت قرمز و گوشت ماکیان به ترتیب ۶.۹  و ۸.۵  درصد کاهش قیمت دارد. از سویی گروه سبزیجات نیز ۹ درصد و آب و برق و سوخت تا ۲.۶  درصد ارزان شده است.

در مورد تورم سالانه نیز نرخ تورم به ۳۲.۲ درصد در دی ماه رسیده که نسبت به آذر ماه ۱.۷ درصد افزایش دارد در بین کالا و خدمات بالاترین تورم سالانه به حمل و نقل با ۶۵.۴ درصد اختصاص دارد.

 

 

 

 

 
 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 02 بهمن ماه 1399 - 13:05
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت