عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 19:26

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
طرح های تامین آب در دستور کار است زیرگذر شورا در منطقه ۱۵ به بهره برداری رسید سندیکای بیمه‎گران برگزار می‎کند؛ وبینار بین‎ا‎لمللی آشنایی با اصول و مبانی بیمه مسؤلیت سایبری جشنواره فروش بیمه‎های مسئولیت کارفرمایان بیمه میهن آغاز شد اقتصاد ایران ۱۸۱۰ میلیارد دلاری شد چرا ریزش سکه ادامه دار شد از پانزدهم بهمن ۱۴۰۲؛ جشنواره فروش بیمه‎های عمر و پس انداز بیمه آسیا آغاز شد قیمت سکه و طلا در ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ قیمت دلار کانادا، امروز ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ قیمت گوشت گوسفندی کاهشی می‌شود؟/ پیشنهاد عرضه گوشت گرم در کالا برگ آخرین قیمت دلار امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه ۱۴۰۲ / چه خبر از قیمت دلار؟ جدول قیمت خودرو‌های سایپا امروز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ اتفاق بزرگ: آرژانتین با حذف برزیل المپیکی شد میوه شب عید ۱۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه می شود ابلاغ دستورالعمل «ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود» قیمت نفت از صعود بازماند قیمت گوشت مرغ، امروز ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ افزایش بیش از دو برابری ضمانت نامه های صادره بانک کشاورزی بانک صادرات ایران «آکادمی بانکداری هوشمند» تأسیس می‌کند
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی افزایش تردد ناوگان بین المللی از مرز لطف آباد با ترکمنستان

استعفای رییس سازمان بورس انحراف از اصل ماجرا


استعفای-رییس-سازمان-بورس-انحراف-از-اصل-ماجرا
الفباخبر_ عزل یا استعفای رییس سازمان بورس تنها یک ترکش انحرافی است و هدف اصلی را باید در جای دیگری جستجو کرد.

به گزارش الفباخبر ، بی تفاوتی وزیر اقتصاد در برابر استعفای رییس سازمان بورس دو نکته مهم را با خود دارد که در این یادداشت کوتاه به آن خواهم پرداخت.
وزارت اقتصاد بارها و بارها سازمان بورس را یک مجموعه نظارتی مستقل دانسته که با راهبری شورای عالی بورس اداره می شود و به همین خاطر این استعفا را خارج از حوزه عملکردی خود تفسیر می کند.
نکته مهم این است که وزیر اقتصاد بر اساس قانون باید این استعفا را بپذیرد یا در بایگانی راکد بگذارد و به اصطلاح مختومه اش کند.
این تناقض آشکار، حقیقتی تلخ را به اثبات می رساند و حسن قالیباف اصل را از یک "قهرمان شکست خورده" به یک "قربانی مظلوم" تبدیل می کند.
مردم که زمین اصلی بازی را به خوبی نمی شناسند این اتفاقات را از دریچه نگاه تحول گرا می بینند و تصور می کنند زور نمایندگان خانه ملت به دولت چربیده و حق از کف رفته آنها دوباره به کیسه شان برمی گردد اما این تمام ماجرا نیست.
این استعفا تنها یک جابجایی درون سازمانی را به همراه دارد چرا که شورای عالی بورس به عنوان سیاستگذار اصلی دستخوش هیچ تغییری نشده و فقط یک مجری ساده میز کار خود را ترک کرده است.
به عبارت روشن تر در تیم بندی آینده باز حرف اول و آخر را وزیری خواهد زد که به رفتار مدیریتی حسن قالیباف اصل، ایمان دارد و انتخاب بعدی هم یکی از جنس او خواهد بود.
این وقت کشی تا پایان عمر دولت تدبیر و امید همچنان ادامه خواهد داشت چرا که شورای عالی بورس به تامین مالی دولت از بورس اعتقاد دارد و تمام حقوقی ها را برای اجرای این پروژه بسیج کرده است.
قالیباف اصل رفت اما حقوقی های بازار با چند تریلی اسناد تخلف همچنان مشغولند و به اقدامات ایذایی خود برای برهم زدن بازار سرمایه ادامه می دهند.
وقتی نایب رییس مجلس نام حقوقی متخلف بازار را به صراحت در نامه خود خطاب به عالیترین مقام قضایی کشور قید می کند یعنی کار از "اتهام" گذشته و بحث "اطمینان" در میان است. با این حال همان حقوقی اخلال گر در حوزه بازار سرمایه بی هیچ هراسی دریچه های عرضه آبشاری سهام را باز می کند تا این نکته را به اثبات برساند که پشت حقوقی ها به حاکمیت گرم است.
در چنین شرایطی تک نسخه شفابخش بورس "دخالت" است و تمامی دستگاه های نظارتی باید بدون وحشت از انگ مداخله گری، وارد میدان شوند و با دخالت در بازار، ریشه فتنه حقوقی ها را بخشکانند.
قوه قضاییه در این روزها هوشیاری قابل قبولی را از خود نشان داده و کاش این درایت را با ممنوع الخروج کردن حقوقی های شبهه دار بازار سرمایه تکمیل کند چرا که خبرهای پشت پرده ای از بستن چمدان هایی حکایت دارد که محتویات آن سرمایه مردمی است که با فرمان نظام، سپرده های اندک خود را به بورس سپرده اند.
فراموش نکنیم که متخلف وقتی بوی خطر را بشنود فرار می کند پس از امروز چاره ای بیاندیشیم که کار فردای ما به التماس از نهادهای بین المللی و آویزان شدن از دامان اینترپل نکشد.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 01 بهمن ماه 1399 - 11:51
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت