عناوین مهم :
شنبه 01 اردیبهشت 1403 11:43

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
آخرین وضعیت برج‌های دوقلوی خرم‌آباد از زبان قاضی زاده هاشمی علت اصلی اختلاف قلعه نویی و عنایتی بر سر چیست؟ راه های ارتباط با مشتریان بانک پارسیان مشخص شد جزئیات سفر رئیس بانک مرکزی روسیه به ایران | بخوانید وزیر امور خارجه: ارتقای روابط ایران و اندونزی سرشار از منفعت برای هر دو ملت است صدراعظم آلمان: جو بایدن از دونالد درآمد بهتر است واکنش اوغلو به حمایت اوغان از اردوغان پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بانک ملت به همه نقل و انتقالات بازیکنان پرسپولیس ،تراکتور یا سپاهان به چه دلیل دیاباته به پرسپولیس آورده شد !! نامه سرنوشت ساز به پرسپولیس رسید ادعاهای جدیدآمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران بسته تحریمی جدید اتحادیه اروپا علیه ایران بانک مرکزی در خصوص اجاره کارت های بانکی اخطار داد دست رد سر مربی پرسپولیس به سینه رامین رضاییان انتصاب شمخانی در پست جدید تکذیب شد رئیس‌کل بانک مرکزی: مردم نباید برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها با سختی مواجه شوند تحریم های جدید علیه ایران از زبان بورل | بخوانید مافیای خودرو چه کسانی هستند؟ / پیش بینی بازار خودرو
پر بازدید ها
روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی زیان روزانه ۱۰۰میلیاردی به صنعت مرغداری کشور ابلاغ سهمیه مسافری سال ۱۴۰۳ مناطق آزاد تغییر رویه شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی ۵ سناریوی احتمالی اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران مدیرعامل بیمه پارسیان درگذشت آیت کریمی را تسلیت گفت افزایش ۶ هزار واحدی شاخص بورس تهران در پایان هفته تکریم رییس پیشین و معرفی سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات بانک توسعه تعاون بررسی قیمت خودرو محبوب سایپا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) / شاهین در بازار چند؟ هوش مصنوعی چینی در رقابت با ChatGPT نامه همراه اول به سازمان بورس: مذاکرات با دیجی‌کالا در جریان است ضامن مرده برای دریافت وام بانکی بانک تجارت؛ پیشتاز در تسهیلات تکلیفی خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟ به‌حدی خودرو وارد شده که در بنادر جا نداریم

صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان و خانواده شهدا تکذیب شد


صدور-مجوز-واردات-خودرو-برای-جانبازان-و-خانواده-شهدا-تکذیب-شد
معاون فنی گمرک ایران، هرگونه مجوز جدید در رابطه با واردات خودرو برای جانبازان ۲۵ درصد به بالا و خانواده‌های معزز شهدا را تکذیب کرد.

به‌گزارش الفباخبربه نقل از گمرک ایران، «مهرداد جمال ارونقی» گفت: در روزهای گذشته تعداد زیادی از افراد مشمول موضوع مطرح شده، برای طی فرآیند واردات و ترخیص خودرو به گمرک ایران مراجعه کردند در حالی که چنین مصوبه‌ای وجود ندارد.
وی ضمن تکذیب وجود مصوبه و یا ابلاغیه‌ای به گمرک ایران در این رابطه، گفت:به تازگی هیچ مصوبه یا مجوز جدیدی در مورد واردات خودرو برای این قشر معزز صادر نشده و مسائل مطرح شده وجاهت قانونی ندارد.
این مقام مسوول در گمرک ایران اعلام کرد: با توجه به عدم صدور مصوبه‌ای در این خصوص، افرادی که مشمول مصوبه اعلام شده‌اند، از مراجعه حضوری به گمرک خودداری کنند.
ارونقی تاکید کرد: بعد از ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودرو در سال ۱۳۹۷ نیز مجوزی برای ثبت سفارش یا آزاد شدن واردات خودرو وجود نداشته و همچنان واردات خودرو ممنوع است.
معاون فنی گمرک ایران یادآور شد: در خصوص واردات خودرو، آخرین مصوبه مرتبط، مجوز هیات دولت برای ترخیص خودروهای مشمول تا ۲۶ شهریور سال جاری بود که با اتمام تاریخ اعلام شده، در حال حاضر به جز خودروهای موضوع رسیدگی در مراجع قضائی، خودروهای سواری دیگر قابل ترخیص نیستند.
به گزارش ایرنا، اواسط دی ماه جاری یکی از مصوبات خودرویی کمیسیون تلفیق مجلس با سروصدای بسیاری همراه شد، مصوبه‌ای که اعضای کمیسیون تلفیق چندان مایل به اظهار نظر در باره آن نبودند. واردات خودروی دست دوم از مناطق آزاد و پیش‌بینی درآمد ۱۰ هزار میلیاردی مصوبه‌ای بود که با حیرت فعالان خودرو و واردکنندگان روبه‌رو شد. هرچند پیش از این شایعاتی مبنی‌بر واردات خودروی دست دوم در راستای تنظیم بازار از گوشه و کنار به گوش می‌رسید اما هر بار مسوولان صنعتی این خبر را در حد شایعه عنوان کردند.
ازسویی مجلس و دولت نیز با طرح مشکل ارزی، روی خوشی به واردات خودرو نشان نمی‌دادند اما سرانجام مصوبه کمیسیون تلفیق از صحت همه این شایعات رونمایی کرد. براین اساس، چهارشنبه ۱۷ دی ماه سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد که در مصوبه این کمیسیون و جهت تنظیم بازار خودروهای وارداتی، دولت مکلف است ضمن شناسایی خودروهای خارجی «غیرآمریکایی» موجود در مناطق آزاد، اقدامات لازم برای ثبت‌سفارش و ورود آنها به سرزمین اصلی را انجام دهد. اکنون نیز خبر صدور مجوز واردات خودرو برای جانبازان و خانواده شهدا از سوی معاون فنی گمرک ایران تکذیب شد.

بیشتر بخوانید:

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 28 دی ماه 1399 - 18:33
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت