عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 00:56

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
فروش ۷ خودروی داخلی در سامانه یکپارچه از امروز آغاز شد منطقه آزاد انزلی می تواند ایفاگر نقش محوری در ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه باشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی رکوردشکنی کرد پلیس ایران دختر ربوده شده را به کشورش برگرداند بازار "شیرخشک" در حال اشباع است/ فروش "شیرخشک "بدون تغییر قیمت در صورت ثبت کد ملی سپرده گذاری ۴۶۰۰ میلیارد تومان در بانک قرض الحسنه مهر در این استان بانک آینده استخدام می کند شیرینی در شب یلدا گران نمی شود یارانه نقدی آذر ماه واریز شد پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مسعود بادین: بیمه آسیا از بالاترین شفافیت مالی و فنی در صنعت بیمه برخوردار است رشد ۲۲۶ درصدی حق بیمه تولیدی در ۹ ماهه نخست امسال اتحادیه اروپا ۶ فرد و ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد فروش هشت ماهه 1402 بیشتر از کل سال 1401 مراحل افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است/ عرضه محصول متفاوت در بیمه‌های زندگی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بیمه معلم و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای میز خدمت بیمه ملت در ۴ استان آغاز به کار کرد گزارش تحلیلی آمار عملکرد بازار بیمه در ۷ماهه اول سال ۱۴۰۲ خبر مهم برای بازنشستگان / مبلغ جدید بیمه بازنشستگان اعلام شد
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک ملت و تجارت رسیدند سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد

دنا پلاس یا سمند سورن کدام برای خرید مناسب تر است؟


دنا-پلاس-یا-سمند-سورن-کدام-برای-خرید-مناسب-تر-است
مشخصات فنی خودرو دنا پلاس و سمند سورن در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش الفباخبربه نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان،دنا پلاس و سمند سورن به ترتیب دو نسخه فیس‌لیفت کلی و جزئی از خودروی ملی یا همان سمند به شمار می‌آیند که در بازار انحصاری ایران، جایگاهی مطلوب برای خود دست‌وپا کرده‌اند و امروزه جزو پرفروش‌ترین سدان‌های خانوادگی محسوب می‌شوند. در این  گزارش  سری به این دو سدان خانوادگی پرفروش بازار زده‌ایم تا پس از مقایسه دنا پلاس و سمند سورن ELX، ببینیم درنهایت کدام‌یک بر دیگری برتری دارد. 

بیشتر بخوانید:

پیش از شروع فرایند اصلی مقایسه، بهتر است نگاهی به شناسنامه این دو خودرو بیندازیم و هر یک را در قالب چند سطر به حضورتان معرفی کنیم.

معرفی دنا پلاس

مقایسه سمند سورن و <a target=دنا پلاس" width="494" height="237" />

دنا پلاس و به‌طورکلی اعضای خانواده دنا، نمونه‌های فیس‌لیفت کلی از خودروی سمند به شمار می‌روند و طی این سال‌ها، جایگاهی ویژه در سبد محصولات ایران خودرو برای خود دست‌وپا کرده‌اند. دنا پلاس در سال ۹۵ و با برخی تغییرات ظاهری نسبت به دنای معمولی پا به میدان گذاشت تا شور و هیجان بیشتری به خریداران تولیدات ایران خودرو اعطا کند. از جمله مهم‌ترین وجوه تمایز دنا پلاس نسبت به دنای معمولی، می‌توان به اعمال تغییرات جزئی بر گرافیک چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره، تحول کلی فریم شیشه عقب و اضافه‌شدن یک خط شانه‌ای جدید در نمای جانبی اشاره کرد.

«دنا پلاس» ابتدا با موتور EF7 تنفس طبیعی روانه بازار شد؛ اما در اواسط سال ۹۶، نسخه پرخوران یا توربوشارژ آن نیز با مدل ۹۷ در دسترس متقاضیان قرار گرفت. در سال ۹۹ هم چشم مشتریان به جمال گران‌ترین محصول ملی ایران خودرو یعنی «دنا پلاس توربو اتوماتیک» روشن شد و این در حالی بود که قیمت بسیار بالای آن حواشی زیادی را به وجود آورد.

معرفی سمند سورن ELX

مقایسه سمند سورن و <a target=دنا پلاس" width="493" height="257" />

گروه صنعتی ایران خودرو، پروژه تولید سمند را از اواسط دهه ۷۰ شمسی کلید زد و محصول نهایی را در ابتدای دهه ۸۰ در قالب یک سدان خانوادگی توسعه‌یافته بر پلتفرم پژو ۴۰۵ به مشتریان تحویل داد. در سال ۸۳، نمونه به‌روزرسانی‌شده سمند با نام سمند ال ایکس به بازار راه یافت؛ اما این تازه اول راه بود و شرکت ایران خودرو سه سال بعد، سمند سورن را به‌عنوان نخستین فیس‌لیفت رسمی خودروی ملی در انظار عمومی به نمایش گذاشت.

 سمند سورن نسبت به سمند معمولی، تغییراتی را در بخش چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر تجربه کرد و برخی اصلاحات فنی نظیر به‌سازی ترمزها نیز نسبت به نسخه معمولی بر این خودرو اعمال شد. سمند سورن از سال ۱۳۹۰ پیشرانه 1.7 لیتری EF7 را به خدمت گرفت و در سال ۹۵، نسخه توربوشارژ آن به متقاضیان تحویل داده شد.

مقایسه دنا پلاس با  سمند سورن ELX از نظر طراحی

مقایسه سمند سورن و <a target=دنا پلاس" width="468" height="314" />

بدون شک، دنا پلاس نه‌تنها در مقایسه با سمند سورن ELX، بلکه در قیاس با بسیاری از خودروهای تولید داخل، جلوه جذاب و به‌مراتب زیباتری را در معرض دید قرار می‌دهد. این خودرو در تراز با سمند سورن، حدود نه سال دیرتر وارد میدان شده است و قاعدتا ظاهری چشم‌نوازتر را نسبت به آن ارائه می‌دهد. در نمای روبه‌رو، دنا پلاس چهره‌ای اسپرت‌تر را به نمایش می‌گذارد و این در حالی است که سمند سورن فاقد المان‌های ظاهری هیجان‌برانگیز در نمای جلوی خود است.

نماهای جانبی و پشت این دو خودرو نیز از وضعیتی مشابه اوضاع فوق برخوردار هستند؛ چراکه دنا پلاس با بهره‌گیری از خطوط تقریبا مدرن، اثراتی خوشایندتر بر ذهن مشتریان حک خواهد کرد. در پایان مقایسه دنا پلاس و سمند سورن از نظر طراحی بدنه، نیاز به هیچ‌گونه توضیح گزاف نیست. چراکه اکثر قریب‌به‌اتفاق خریداران محصولات ایران خودرو، دنا پلاس را جذاب‌تر و چشم‌نوازتر از سایر تولیدات این خودروساز، به‌ویژه سمند سورن می‌دانند و ما نیز کاملا با آن‌ها هم‌عقیده‌ایم.

در بحث طراحی داخلی هم اوضاع کاملا بر وفق مراد مالکان دنا پلاس خواهد بود؛ با وجود این‌که نمای کلی کابین این خودرو نسبت به خودروی پایه یعنی سمند دلنشین‌تر است اما با این حال، داشبورد و تریم داخلی سمند سورن به هیچ عنوان توانایی رقابت با طرح نسبتا زیبا و مدرن‌تر کابین دنا پلاس را ندارد. طرح داشبورد دنا پلاس با اقتباس از برخی محصولات قدیمی‌تر هیوندای نظیر سوناتا YF صورت گرفته است و درنتیجه نسبت به تولیدات سنتی بازار ایران و به‌خصوص سمند سورن، کاملا نوین و دلپسند به‌نظر می‌رسد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 25 دی ماه 1399 - 22:05
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت