عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 19:29

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
شرایط دریافت وام 5 میلیاردی بانک سپه چیست ؟ اولین جلسه کمیته راهبری طرح‌های پژوهشی در بانک ملی برگزار شد حمایت بانک آینده از شرکت‌ های دانش بنیان در عرصه پزشکی واکنش کنعانی به جنایت شبانه صهیونیست ها | بخوانید طرحی نو برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در ایران اطلاعیه ویژه برای شرکت کنندگان در دوره دوم مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) تکریم و احترام مشتریان اولویت نخست بیمه کوثر هدف‌گذاری پرتفوی 40 هزار میلیارد تومانی بیمه دانا در سال 1402 شعبه چابهار بیمه پارسیان افتتاح شد معرفی و تجلیل از سرپرستی ها و نمایندگان ساعی و برتر بیمه کوثر برگزاری نشست سالانه رؤسای شعب و نمایندگان برتر بیمه آرمان بازدید مدیران بیمه سرمد از شعب ۷ استان کشور قیمت سازی مسکن در فضای مجازی کاتاروهای بیمه تعاون، مقام اول مسابقات قهرمانی کشور ماجرای شکایت رئیس مجلس از اسحاق جهانگیری چه بود ؟ چه مولفه هایی حق بیمه شخص ثالث خریداران را کاهش یا افزایش می دهد؟ فروش بخشی از سهام بیمه پارسیان توسط یکی از سهام داران زمان اعلام نوبت تحویل خودرو به ویرایش‌کنندگان مشخص شد این افراد سهام عدالت جدید گرفتند
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی افزایش تردد ناوگان بین المللی از مرز لطف آباد با ترکمنستان

چین شهرک‌های هوشمند ساخت


چین-شهرک-های-هوشمند-ساخت
بیش از نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند، اما در ژاپن ۹۲ درصد مردم شهرنشین‌اند، پس پایا بودن شهر چالش مهمی است و ژاپن با این دیدگاه شهرهای تازه‌ای می‌سازد.

به گزارش الفباخبر به نقل از انرژی امروز، شهر هوشمند نیاز نیست لزوما غول‌آسا باشد. در ژاپن، اجتماعات کوچک هم از فناوری‌های روز نظیر اینترنت اشياء و اقتصاد تسهیمی استفاده می‌کنند تا پایاتر باشند.

بیشتر بخوانید:

شهرک هوشمند فوجی‌ساوا روی بقایای کارخانهٔ قدیمی پاناسونیک بنا شده و حالا میزبان ۲۰۰۰ شهروند است. هر خانه، صفحات خورشیدی و سامانه‌‌ای نظارتی دارد که ساکنان می‌توانند به کمک آن مصرف انرژی خود را هم در خانه و هم در کل شهر مشاهده کنند.

برای رفتاری که به کاهش گاز کربنیک بینجامد به شهروندان جایزه می‌دهند و آنها را به دوچرخه‌سواری و استفادهٔ اشتراکی از ماشین‌های برقی تشویق می‌کنند.

بر خلاف دیگر شهرهای بهره‌مند از فناوری روز، در این شهرک اولویت با شهروندان است. ۱۸ سازمان برای تحقق این پروژه همکاری کردند و شهرسازان ژاپنی فوجی‌ساوا را برای صد سال آینده طراحی کرده‌اند و هر جنبه از زندگی شهروندان را در نظر گرفته‌اند؛ از مصرف انرژی و حمل‌ونقل، تا فعالیت اجتماعی و خدمات اورژانس.

از آنجا که تقاضا برای زندگی سالم و پربار در جهان، و از به‌ویژه در چین افزایش یافته، چینی‌ها شهر ژاپنی فوجی‌ساوا را به‌عنوان نمونه‌ای موفق الگوی کار قرار دادند و براساس مدل مدیریت شهریِ آن شهرک هوشمند ای‌ژینگ را در شرق چین طراحی کردند. تمامی خانه‌های این شهرک در فاز اول ساخت به‌سرعت پیش‌فروش شد. 

کاشی‌وانوها یک زیست‌شهر دیگر ژاپنی است. شبکه نیروگاهی این شهرک، بزرگترین باتری‌های لیتیومی ژاپن را در خود دارد و در کنار صفحات خورشیدی، برای پشتیبانی انرژی خود نیز از ژنراتورهای گازسوز بهره‌ می‌برد. این شبکه می‌تواند در صورت قطع ناگهانی برق، تا سه روز برقِ کل شهر را تأمین کند.

زلزلهٔ سال ۲۰۱۱ در این شهر باعث قطع برق و خاموشی طولانی شد بنابراین بعدها سامانهٔ مدیرت مصرف برق شهر هم از نو طراحی شده، و مصرف انرژی را در ساعات اوج، یک‌چهارم کاهش داده است.

آتسوشی دگوچی، مدیر گروه دانش‌های پیشرو در دانشگاه توکیو می‌گوید: «ژاپن در حال حاضر با طرح دولتی موسوم به جامعهٔ ۵ در حال ساخت شهرهای هوشمند است و ایدهٔ این کار براساس انسان‌محوری شکل گرفته است. مسئله این نیست که شهرک کاشی‌وانوها فقط از تازه‌ترین فناوری‌ها بهره‌مند باشد، بلکه می‌خواهیم کاری کنیم که مردم بتوانند شهری بسازند که همه از زندگی در آن راضی باشند. »

ساکنان محلی می‌توانند در «کانون طراحی شهری» اطلاعات بیشتری دربارهٔ شهر هوشمند و اجتماع خود پیدا کنند.

این کانون همچنین محلی است برای گردهمایی سهامداران این شهرک، کارشناسان فنی و نیز متخصصان دانشگاهی. چراکه ژاپنی‌ها راز موفقیت شهر هوشمند آینده را همکاری می‌دانند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 23 دی ماه 1399 - 13:28
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت