عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 12:44

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
وزیر صنعت: باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم بررسی راهکارهایی برای رفع ۵ ناترازی در اقتصاد ایران محاسبه دو برابری امتیاز صاحبان حساب در روز جمعه سوی سندیکای بیمه‎گران؛ دوره جامع آموزش بیمه‎های اموال و زیان‎پولی برگزار می‎شود بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بیمه‌های زندگی در ایران در گفتگو با شیما آراء دانشمندان قورباغه ای را کشف کردند که صدایی شبیه به اردک دارد مدیرعامل بانک توسعه تعاون: خدمت به جامعه علمی و دانشگاهی را جزو افتخارات خود می دانیم رفع گره ترافیکی ایجاد شده توسط "سرای ایرانی" منتظر طرح پلیس راهور شاخص کل بورس امروز 19 آذر متوقف شد صادرات پتروشیمی امسال به ۱۲ میلیارد دلار هم نمی‌رسد چرا برخی تانکرهای بنزین صادراتی ایران برگشت می خورد؟ پرداخت تسهیلات تا سقف ۳۰۰ و ۷۵۰ میلیون تومان در طرح "افق" بانک رفاه کارگران "توزیع شیر" میان دانش‌آموزان تهرانی آغاز شد/ توزیع روزهای یکشنبه و چهارشنبه بزرگ‌ترین افزایش سرمایه در تاریخ نظام بانکی در بانک رفاه کارگران در ادامه ماموریت فضایی ژاپن؛ نمونه‌برداری ژاپن از قمر مریخ به تاخیر می‌افتد انجام رایگان پیشرفته‌ترین اعمال جراحی قلب برای بیمه‌شدگان در بیمارستان لواسانی خودروهای وارداتی فوتبالیست‌ها پلاک نمی‌شوند! ChatGPT؛ مخاطرات و مزایا برای بیمه گران آنچه که باید در مورد انتقال امتیاز وام بانک رسالت بدانید
پر بازدید ها
افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان خرید و فروش سهام استقلال و پرسپولیس در بورس تهران وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت مهمترین ماموریت های بانک شهر تشریح شد نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت شاهین تغییر قیمت داد قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا تغییر کانال داد مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان فیلتر خریدهای قابل توجه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ بورس تهران

خاک خوردن قوانین هوای پاک، آلودگی را کم نکرد


خاک-خوردن-قوانین-هوای-پاک-آلودگی-را-کم-نکرد
الفباخبر- اجرا نکردن قوانین هوای پاک در سه سال گذشته از سوی دولتمردان، باعث افزایش روزهای آلوده در کلانشهر ها شده است. اتفاقی به پیش بینی می¬شد با وضع قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی دیگر شاهد آن نباشیم اما انگار این قوانین نیز تنها جنبه نمایشی دارد و مشکل-گشای آلودگی هوای کشور نشده است. یک کارشناس محیط زیست گفت: قوانین هوای پاک چند سالی است که از سوی بهارستان نشینان تصویب شده اما متاسفانه به ان عمل نمی‌شود.

محمد درویش در گفتگو با خبرنگار الفباخبر و با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بر اساس قانون هوای پاک که در سال ۹۶ تصویب شد، این گونه است که، ۱۴ نهاد رسمی کشور که می‌توانند با آلودگی هوا کشور مقابله کنند، باید چه وظایفی را به عهده بگیرند و به آن عمل کنند.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه افزود: اما مسئله‌ای که در این میان وجود دارد این است که متاسفانه تنها این قوانین را وضع کردند، اما در این سه سال هیچ اقدامی از جانب این ۱۴ نهاد صورت نگرفته است.

مازت نفس مردم را به شماره انداخت

درویش در خصوص نقش مازت در آلودگی هوا بیان کرد: مازت یکی از ذرات بسار خطرناک هوا است که به راحتی می‌تواند از جدار مویرگ‌ها عبور کنند و هیچ ماسکی هم جلودار آن نیست.

وی افزود: مازت می‌تواند انسان را دچار سرطان خون کند و بر روی حیوانات و گیاهان هم تاثیرات منفی باقی بگذارد.

درویش نقش کارخانجات اطراف تهران را بسیار کمرنگ دانست و گفت: هیچ یک از کارخانجات، در برابر آلودگی‌ هوای تهران سهمی ندارند و هرکس می‌گوید، آلودگی از سمت کارخانجات است، اشتباه فکر می­کند.

این کارشناس محیط زیست پیشنهاد رییس سازمان محیط زیست در رابطه با نوع پوشش مردم در خانه اظهار داشت: در تمامی سازمان‌های بین‌اللملی این قاعده پابرجاست که به جای گرم کردن خانه، از لباس­های مناسب استفاده کنید تا از این طریق بتوان به راحتی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد از ین رو با پیشنهاد آقای کلانتری موافق هستم، هرچند متاسفانه این پیشنهاد با شیطنت رسانه­های خارجی همراه شد، اما نمی­توان از اصل موضوع فارغ شد.

درویش در پایان یادآور شد: مهمترین عامل اصلی آلودگی در حال حاضر وجود منابع موتور‌ی متحرک در سطح تهران است. از این رو انتظار می­رود تا مسوولان برنامه­ریزی دقیق­ و کارشناسانه­تری برای کاهش روزهای آلوده کلانشهرها به خصوص پایتخت در نظر بگیرند.

نقش آلودگی­ هوا در افزایش آمار سقط جنین

به گزارش الفباخبر، آلودگی هوا تا حدود زیادی تأثیرات منفی بر باروری زنان دارد. به طوری که می‌تواند میزان کار تخمدان آن‌ها را به ‌شدت کاهش دهد. هرچند در این میان برخی از متخصصان معتقد هستند که بزرگ‌ترین عامل تأثیرگذار در باروری زنان، سن آن هاست؛ اما این در حالی است که برخی از متخصصان باروری می­گویند زمانی که زنان به صورت روزانه درمعرض سطح بالایی از آلودگی قرار می گیرند میزان ذخیره تخمدان هایشان کاهش می یابد و در نهایت به کاهش باروری بالقوه می انجامد. جالب است بدانیم که موضوع آلودگی هوا برای زنانی که قصد بارداری دارند، در کوتاه ‌مدت مشکی به‌وجود نمی‌آورد، اما قرارداشتن در سطح بالایی از آلودگی هوا امکان فرزندآوری را کوتاه‌تر و حتی سن یائسگی را کمتر می کند، از این رو نمی­توان به راحتی ادعا کرد که آلوددگی عاملی تاثیر گذار در سقط جنین باشد چرا که این احتمال وجود دارد، جنبه­ای دیگر از سبک‌ زندگی یا محیط اطراف زنان، عامل اصلی مشکلات باروری آنان نیز باشد.

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 20 دی ماه 1399 - 12:51
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت