عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 11:39

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
زمان‌بندی عرضه های بورس کالا اعلام شد برنامه های صنعت بیمه در چارچوب تخصص گرایی پیش می رود مجلس با حساسیت ویژه ای لوایح دولت در خصوص صنعت بیمه را بررسی خواهد كرد مجلس با تمام قوا در كنار صنعت بیمه است برگزاری مراسم تقدیر از نمایندگان بیمه پاسارگاد شعبه ارومیه (اشخاص) – سازمان فروش کد ۹۴۰ راه اندازی نسخه های جدید سامانه های آماری و هوش تجاری در بیمه ایران یزدان‌دوست: موفقیت‌های بیمه ملت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار اهدای جوایز برندگان مسابقه عمر و سرمایه‌گذاری «آفرین ساز» بیمه دی، گواهینامه‌ی ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد نتایج حاصل از داده ها باید منجر به اصلاح فرآیند های خدمت رسانی گردد حضور بیمه سرمد در اولین رویداد تامین مالی نوآوری و فناوری حمایت موثر بیمه سرمد از صنعتگران استان قزوین بازدید وزیر کار از غرفه بیمه ملت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه در بانک پارسیان فوری: وام خرید مسکن افزایش یافت موفقیت‌های شرکت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار آغاز مهلت حساب وکالتی و واریز وجه برای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها/ مشتریان برای افتتاح حساب این توصیه را جدی بگیرند چراغ سبز وزارت راه به خریداران مسکن سرمایه‌ای | اقساط وام خرید مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می شود؟ آغاز مرحله اول پیش فروش خودرو
پر بازدید ها
افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان خرید و فروش سهام استقلال و پرسپولیس در بورس تهران ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی رایگان به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت مهمترین ماموریت های بانک شهر تشریح شد مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا تغییر کانال داد ۴۰ درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند شاهین تغییر قیمت داد

مسیر رشد بازار هموار است


مسیر-رشد-بازار-هموار-است
سیاست گذاران و تصمیم گیران بورسی باید دلایل تصمیمات خود را با سرمایه گذاران به اشتراک بگذارند و آنها را امین خود بدانند. بازار به مرحله ای از بلوغ رسیده که سرمایه گذاران اهمیت تصمیمات را درک کنند. امروز سرمایه گذاران آگاه به بازار سرمایه، دانستن دلایل تصمیماتی مانند توقف معاملات روزانه، تغییر حجم مبنا و اصلاح حد دامنه نوسان را حق مسلم خود می دانند تا استراتژی های خود را بر اساس آن طراحی کنند.

به گزارش الفباخبر به نقل از عصرمالی، روح اله حسینی مقدم، مدیرعامل تامین سرمایه ملت، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به عنوان مثال این مدت، مباحث زیادی در خصوص محدود کردن یا حذف دامنه نوسان در بازار شنیده می شود. حتی مجلس نیز در این زمینه ورود کرد، در حالی که بررسی تغییر دامنه نوسان موضوعی فنی است و خود بازار و ارکان بازار سرمایه باید در مورد آن تصمیم گیری کند.

بیشتر بخوانید:

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: در زمان ریزش بازار، گروهی معتقد بودند که به منظور کنترل زیان سهام داران باید دامنه نوسان را کاهش داد اما یکی از عوامل ریزش قیمت ها، رفتارهای هیجانی سرمایه گذاران بود که با تغییر دامنه نوسان، تغییری نمیکرد.

حسینی مقدم با بیان اینکه تسری نوسانات و ایجاد فشار فروش، افزایش هیجانات را به دنبال خواهد داشت تصریح کرد: تحدید دامنه نوسان در برخی موارد، مفسده به همراه دارد. سال هایی را به یاد آورید که سهام به دلیل صف های سنگین فروش، بیرون از بازار سرمایه معامله می شد و افرادی که نیازمند نقدینگی بودند، از روی اضطرار، سهام خود را خارج از بازار می فروختند.

وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از مشکلات، در قانون برنامه پنجم توسعه، مصوب شد معاملات خارج از بورس به طور کامل باطل تلقی شود. بنابراین با توجه به تجربیات گذشته، نباید با تصمیمات عجولانه و مقطعی، هیجان را به بازار تزریق کرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته برخی از مدیران، تصمیم گیری در خصوص دامنه نوسان را به شورای عالی بورس آوردند، ابراز داشت: این در حالی است که تصمیم گیری در این زمینه و تمامی مسایل بورس باید به خود بازار سرمایه سپرده شود.

گزارش های منتشر شده، از بهبود اوضاع حکایت می کند

مدیرعامل تامین سرمایه ملت، لزوم تداوم روند صعودی بازار را برگشت اعتماد سرمایه گذاران به بازار سرمایه دانست و افزود: گزارش های منتشره شرکت ها، حکایت از بهبود اوضاع دارد. قیمت محصولات کامودیتی نیز روندی متعادل و مثبت را در پیش گرفته اند، از همین رو، انتظار می رود با فرض ثبات شرایط اقتصادی، بازار سرمایه دوباره در کانون توجه سرمایه گذاران قرار گیرد، چراکه در حال حاضر، ارزانترین بازار به شمار می رود.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آذر ماه 1399 - 22:52
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت