عناوین مهم :
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 17:56

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
تاخیر ۷۰ روزه بیمه تکمیلی صدای بازنشستگان را درآورد / کمبود مراکز طرف قرار داد بالن جاسوسی چین با اینترنت شرکتی آمریکایی اطلاعات را مخابره می‌کرد در شاخص ظرفیت مجاز نگهداری ریسک؛ بیمه‌های البرز و دانا شرکت بیمه پاسارگاد را پایین‌ کشیدند اسحاقی خبر داد؛ بدهی ۸۳۰۰ میلیاردی دولت بابت طرح دارویاری تسویه می‌شود احتمال تجدیدنظر در فعالیت "سرای ایرانی" مقام سابق امنیتی آلمان: زمان ارسال موشک‌های تاروس به اوکراین فرا رسیده است امیرعبداللهیان: وجود آلودگی ناشی از نیروگاه اتمی متسامور ارمنستان در رودخانه ارس منتفی است افزایش تنش‌ها در گفت وگوی بایدن و نتانیاهو طرح ارتش انگلیس برای حمله موشکی به مواضع ارتش یمن تفاهنامه عجیب سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با حوزه‌های وضعیت هوای پایتخت نارنجی است کادر درمان در مناطق محروم از پرداخت مالیات معاف می‌شوند احتمال تحریم المپیک پاریس از سوی اوکراین شرکت بیمه دی جزو پنج شرکت برتر بیمه‌ای کشور قرار دارد خبر خوش صندوق بیمه برای کشاورزان کرونای JN.۱ وارد ایران شده است؟ ۲۰ تا ۷۵ درصد تخفیف در خرید بیمه نامه از شرکت بیمه دی در نظام اسلامی، مسئولیت امانتی است که باید پاسخگوی الزامات آن باشیم جنجال طلافروشان برای فرار از مالیات و شفاف سازی درآمدها
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟ چند سوال کلیدی از وزیر کار وبسایت شخصی خود را با قالب‌های آماده پرتال حرفه‌ای بسازید آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 لیست قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ پیام تبریک مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت نیروی زمینی آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه علی آبادی درباره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟ رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ رستمی، اسماعیلی و ساروی در نیمه نهایی افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی

طراحی واکسن مدرنا


طراحی-واکسن-مدرنا
شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی مدرنا که موفق به طراحی واکسن کرونا با کارایی ۹۰ درصدی شد، اعلام کرد که این واکسن را در دو روز طراحی کرده است.

به گزارش الفباخبربه نقل از اینترپرنر، چندی پیش شرکت داروسازی "مُدرنا" اعلام کرد فاز سوم آزمایشات این شرکت نشان می‌دهد که واکسن کرونای آنها بیش از ۹۴ درصد در جلوگیری از کووید-۱۹ مؤثر بوده است، این واکسن که دو دوز آن باید تزریق شود، روی ۳۰ هزار داوطلب تست شده و تاکنون نتایج ایمنی داشته است. "مدرنا" می‌گوید این واکسن در دمای دو تا هشت درجه سانتیگراد که دمای یک یخچال خانگی استاندارد یا یک یخچال پزشکی است تا ۳۰ روز پایدار باقی می‌ماند. همچنین تا ۶ ماه در منفی ۲۰ درجه سانتیگراد قابل نگهداری است و سالم می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

درحالیکه شرکت‌های بسیاری در جهان به سختی در حال تولید واکسنی برای بیماری کووید-۱۹ هستند حال مشخص شده که شرکت داروسازی آمریکایی مدرنا تنها دو روز برای طراحی واکسن کووید-۱۹ خود زمان صرف کرده است و این کار را به لطف فناوری آران‌ای پیام‌رسان به سرعت انجام داده است.

براساس گزارشی از نیویورک تایمز، آنچه که می‌تواند بزرگترین پیشرفت علمی این دهه باشد، فقط در ۴۸ ساعت طراحی شده است. واکسن شرکت مدرنا مبتنی بر آر ان ای پیام رسان است که آن قطعه‌ای از اسید ریبونوکلئیک است که اطلاعات مربوط به توالی اسیدهای آمینه یک پروتئین خاص را از دی.ان.ای (جایی که تمام این اطلاعات ذخیره می‌شود) به ریبوزوم(جایی که در سلول است) منتقل می‌کند. در این فرایند پروتئین‌های مختلف سنتز می‌شوند. به زبان ساده، می‌توانیم آر ان ای پیام رسان را به عنوان یک دستگاه یو.اس.بی در نظر بگیریم که سلول‌ها از آن برای انتقال اطلاعات از کامپیوتر (دی.ان.ای) به دستگاه دیگری مانند چاپگر (ریبوزوم) استفاده می‌کنند.

همانطور که محققان در تولید آر.ان.ای مصنوعی پیشرفت کردند، دانشمندان به این فکر کنند که آیا می‌توانند سلول را با وارد کردن در یک زنجیره اسید ریبونوکلئیک اصلاح کنند یا خیر زیرا اگر این عمل صورت بگیرد سلول‌ها می‌توانند ریبوزوم‌ها را فریب دهند و باعث شوند پروتئین‌های مورد نظر ما تولید شود.

در سال ۱۹۹۰، در آزمایشگاه‌های "دانشگاه ویسکانسین"، برای اولین بار فریب ریبوزوم‌های موش‌ها امکانپذیر شد و داده‌های آن مطالعه راه ایجاد آنتی بادی برای واکسیناسیون علیه عفونت‌ها و استفاده از آنزیم‌ها برای معکوس کردن روند بیماری‌های نادر یا عوامل رشد برای ترمیم بافت آسیب دیده قلب را باز کرد.

البته اعمال این روش و انجام دادن آن روی بدن انسان به همین آسانی نبود و بسیار پیچیده‌تر بود. یک از عواملی که انجام این کار را بر روی انسان سخت می‌کرد این بود که دانشمندان نمی‌توانستند آر.ان.ای مصنوعی را یکی یکی به سلول‌ها تزریق کنند و از طرفی دیگر، تأمین مقادیر زیادی از آن آر.ان.ای از خون می‌توانست یک واکنش ایمنی بسیار خطرناک را ایجاد کند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آذر ماه 1399 - 12:41
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت