عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 08:59

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بانک‌های چینی به درد سر افتادند بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی بیرانوند بازی فینال را از دست داد تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین

زوج ظریف و لاریجانی برای ۱۴۰۰ شکل می‌گیرد؟


زوج-ظریف-و-لاریجانی-برای-۱۴۰۰-شکل-می-گیرد
ظریف طی چند روز گذشته از جهات مختلف خبرساز شده، به هرحال با آمدن بایدن، بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، شانس اصلاح‌طلبان و نگرشی که آن‌ها به سیاست خارجه دارند برای حکمرانی بیشتر است. او گفته: آمادگی دارم که وزیرخارجه دولت بعدی باشم که احتمال حضور ظریف در دولت سیزدهم را تقویت کرده است.

به گزارش الفباخبربه نقل از برترین‌ها، ظریف طی چند روز گذشته از جهات مختلف خبرساز شده، به هرحال با آمدن بایدن، بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها، شانس اصلاح‌طلبان و نگرشی که آن‌ها به سیاست خارجه دارند برای حکمرانی بیشتر است، به نوعی برخی اعتقاد دارند، اصلاح‌طلبان راه توافق با دموکرات‌ها را بهتر بلدند و پس نتیجه می‌گیرند که اگر در دولت روحانی توافق پایداری حاصل نشد، احتمالا در دولت بعدی می‌شود پروژه ناتمام را تمام کرد. از همین جهت هم اسم ظریف در لیست بلندبالای کاندیداهای «کارگزاران» آمده و البته با واکنش منفی روزنامه‌نگاری همچون زیدآبادی مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

زیدآبادی گفته بود وقتی نفراتی با سابقه امنیتی نظیر روحانی، موفق نشدند، ظریف که یک «بچه سوسول» است و کار برایش دشوارتر است. از طرفی اصولگرایان تندرو و حامیانش، ظریف را به خاطر اعتقادش به دیپلماسی «خائن» قلمداد می‌کنند، قرائتی تند و نه چندان منطقی. البته که ظریف هم در مصاحبه خبرسازش با «انتخاب» از گرا دادن عده‌ای به آمریکا خبر داد و میل برخی از اصولگرایان به تملک توافق با آمریکا را افشا کرد، همه‌ی این‌ها ظریف را دوباره در کانون توجه قرار داده. در ادامه به شکلی تفصیلی‌تر با وقایع این چند روز درباره ظریف همراه می‌شویم.

سایت انتخاب در مصاحبه مفصلی که با محمدجواد ظریف داشته، به موضوعات متفاوتی ازجمله بحث احتمال نامزدی او در انتخابات و تأثیر سیاست خارجی بر انتخابات خرداد ۱۴۰۰ پرداخته است. جواد ظریف در این گفت‌وگو نیز تأکید کرده که نامزد انتخابات نخواهد شد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 10 آذر ماه 1399 - 12:37
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت