عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 03:02

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
ضرورت افزایش وام مسکن در روستاهای کشور رئیس اتاق اصناف ایران معرفی شد چیزی به توافق هسته ای نمانده است آیا بزرگترین مزرعه شاهدانه اروپا در دریای بالتیک ساخته می شود؟ بانک ها ملزم به انتشار مصوبات خود شدند مقصر حادثه كارخانه لاستيك راور كيست؟ فیل‌های ایران تحت پوشش بیمه سینا بازدید نماینده مجلس و هیات همراه از شعبه گنبدكاووس بیمه دانا بیمه حوادث ورزشی و درمان تکمیلی انفرادی اجرایی شد آغاز همکاری بیمه البرز با شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران بازدید جانشین قرارگاه اقتصادی ودجا و معاونین سازمان تامین اجتماعی ن.م از غرفه بیمه کوثر رونمایی از ۴ طرح جدید بیمه‌ای محمد جواد ظریف: قصد شرکت در انتخابات را ندارم سه باشگاه لیگ برتری در فصل گذشته چه میزان هزینه کرده اند ؟ کردستان رتبه نهم کشور را در پرداخت وام ازدواج کسب کرد مشاور سابق سیا: سلطه دلار تا 3 ماه دیگر پایان می‌پذیرد خبر بد برای کارگران/حقوق این کارگران از قانون کار خارج شد ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی احمدآباد مستوفی اسلامشهر آزادسازی شد معرفی طرح ها و محصولات جدید بیمه های زندگی شرکت بیمه پارسیان
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت بانک‌های چینی به درد سر افتادند بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین

کلبه گردشگری بیشتر از هتل 5 ستاره گردشگر دارد !


کلبه-گردشگری-بیشتر-از-هتل-5-ستاره-گردشگر-دارد
الفباخبر - محمدجواد رحمانی خلیلی نشان داد که حتی در این شرایط سخت اقتصادی می‌توان با صنعت گردشگری درآمد کسب کرد ؛ آن هم از راه ارزان و حلال ! خواستن توانستن است ؛ این مطلب به شما امیدواری را می‌آموزد.

به گزارش الفباخبر ، محمدجواد رحمانی خلیلی پدرش را با یک فکر بکر گردشگری از بحران نجات داد ؛ این جوان غیور موجب شد رفع بحران اقتصادی در اشل خانوادگی شد ؛ ایده کلبه گردشگری او قابل تحسین است.

بیشتر بخوانید:

وی که این روزها به پسر جنگل شهرت دارد می‌گوید که پدرم ورشکسته شده بود و از نظر مالی اصلاً وضعیت خوبی نداشتیم. وقتی دانشگاه در رشته عمران قبول شدم برای اینکه خرج ترم‌هایم را دربیاورم هر شغلی را امتحان کردم؛ از دستفروشی کنار جاده گرفته تا چوب جمع کردن از جنگل‌های هزار جریب مازندران و فروختن آنها به مسافران. گاهی نوشیدنی‌های محلی با سیر درست می‌کردم و به مغازه کنار خانه‌مان می‌فروختم. حتی کلی پول قرض گرفتم و از بانک وام گرفتم تا ماشین بخرم و مسافرکشی کنم، اما داستان این کلبه ها متفاوت است آنقدر حس متفاوتی به شما خواهند داد که حاضر نخواهید بود کلبه ها را رها کرده و به سمت هتلهای لوکس بروید کلبه‌هایی که کمترین خسارت را به محوطه جنگلی وارد کرده اند ترجیح می‌دهید. این کلبه‌ها در جایی غیر از منابع طبیعی قرار گرفته‌اند و حضور گردشگران در آنجا و پسماند حاصل از اقامت آنها ضرری به طبیعت نمی‌زند.

لیسانسم را که گرفتم در کارشناسی ارشد، رشته باستان شناسی قبول شدم و شروع به درس خواندن کردم. یک روز در جشنواره انار خلیل شهر شرکت کردم و دیدم همه سوغات محلی شهر خود را به ویژه انار می‌فروشند. در نهایت همین باعث جرقه‌ای شد تا فکر کنم مردم و گردشگران از چه چیزهایی خوششان می‌آید و برای مثال وقتی کسی به مازندران سفر می‌کند دوست دارد چه چیزی ببیند. تا اینکه به اداره میراث فرهنگی شهرمان رفتم و با یک خانمی که اتفاقاً گردشگری روستایی می‌خواند صحبت کردم و به او گفتم من می‌توانم مجوزی از شما بگیرم تا مسافران را به خانه خود برده و از آنها به بهترین شکل و بسیار لاکچری پذیرایی کنم و در طول مدت اقامت آنها شرایط خوبی فراهم کنم.

شروع به کار کردن کردم و درابتدا به دستفروشان کنار جاده سپردم اگر گردشگر خارجی آمد سریعاً من را خبر کنند. به همین ترتیب گردشگران خارجی را به خانه ام دعوت می‌کردم و با بهترین غذاها از آنها پذیرایی می‌کردم .خلاصه چند ماه کار من با خانواده‌ام همین بود و باوجود اینکه اولین بارمان بود همه از کارمان راضی بودند و استقبال خوبی می‌کردند. به لطف خدا کم کم تعداد مسافرانم زیاد شد و مردم خیلی این محیط و فضا را دوست داشتند به گونه ای که حتی مدیر یک هتل 5 ستاره به من گفت «از من بیشتر مسافر داری»، به همین دلیل تعداد کلبه‌های چوبی را اضافه کردم.

پس از سال‌ها کار کردن در جنگل و سیر و جستجو در طبیعت به پسر جنگل معروف شدم و مردم این نام را بر من قرار دادند. اکنون هم باعث افتخار است که بگویم به کمپین حمایت از محیط زیست پیوسته ام و برای تعدادی از بومی های منطقه شغل ایجاد کرده ام. اینکه گردشگر خارجی به ایران سفر کند ، برای من باعث افتخار است و امیدوارم همه با دادن ایده‌های اقتصادی ثابت کنند که در هر شرایطی موفق خواهند شد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: جمعه 07 آذر ماه 1399 - 22:12
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت