عناوین مهم :
چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 22:48

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
با دادن وام های 30 میلیون تومانی نمی‌توان جمعیت را جوان کرد بانک دی برای فروش املاک مازاد عزم خود را جزم کرد معاون بین الملل بانک مرکزی از تاسیس دفتر نمایندگی دومین بانک بزرگ روسیه در ایران خبر داد کنایه صریح رئیس جمهور به بانک ها | بخوانید بازگشت لوکادیا به پرسپولیس از زبان همسرش رقیب اردوغان در انتخابات: همه پناهجویان را از ترکیه اخراج می‌کنم این دو بانک ایرانی در روسیه شعبه می زنند | بخوانید پرداخت وام 100 میلیونی به خریداران خودرو از سامانه یکپارچه خودرو شرایط دریافت وام 200 میلیونی بانک ملی اعلام شد اظهارات عجیب یحیی در خصوص استقلال پس از جشن قهرمانی ۳ مربی لیگ برتری همزمان استعفا دادند پرسپولیس با پیروزی طوفانی به هشتمین جام لیگ برتر رسیدند جزئيات گفتگوي وزير امور خارجه با دبير كل سازمان ملل انفجار مهیب تل آویو را لرزاند رونمایی از جام قهرمانی لیگ برتر | ببینید ناکامی تیم رونالدو ادامه دار شد خداحافظی امید ابراهیمی با پیراهن استقلال از فوتبال رئیس جمهور از سواحل مکران بازدید هوایی کرد سد کهیر آبگیری شد
پر بازدید ها
لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران خرید و فروش سهام استقلال و پرسپولیس در بورس تهران تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه در گرو اجرای مفاد آیین نامه های شورای عالی بیمه است ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی رایگان به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی

واتس‌اپ چه ویژگی‌هایی ندارد؟


واتس-اپ-چه-ویژگی-هایی-ندارد
در بسیاری از مقالاتی که تا به امروز منتشر شده از ویژگی‌های پیام‌رسان واتس‌اپ صحبت‌های زیادی به میان آمده است، اما امروز در این گزارش قصد داریم شما را با ویژگی‌هایی که این پیام‌رسان ندارد، آشنا کنیم.

به گزارش الفباخبر به نقل از وب زوم، حدود سه سال از فیلتر شدن تلگرام در ایران می‌گذرد. بعد از فیلتر شدن این پیام‌رسان محبوب بسیاری از کاربران برای ارسال و دریافت پیام‌هایشان مجبور به استفاده از اپلیکیشن واتس‌اپ و پیام‌رسان‌های دیگری نظیر وایبر شدند. در این میان واتس‌اپ به دلیل سهولت استفاده با استقبال بیشتری در میان کاربران ایرانی مواجه شد.

بیشتر بخوانید:

به گزارش «وب‌زوم» اما کاربران رفته رفته با گذشت زمان و استفاده بیشتر از این پیام‌رسان که حدود 2 میلیارد کاربر فعال دارد و از طرفی نسخه‌های بروزرسانی شده تلگرام که هر چند وقت یک بار امکان جدید و هیجان‌انگیزی به امکانات قبلی خود اضافه می‌کرد، به خلاهای واتس‌اپ پی بردند و همین موضوع باعث شد که تنها از سر اجبار از این اپلیکیشن استفاده کنند. در بسیاری از مقالاتی که تا به امروز منتشر شده از ویژگی‌های پیام‌رسان واتس‌اپ صحبت‌های زیادی به میان آمده است، اما امروز در این گزارش قصد داریم شما را با ویژگی‌هایی که این پیام‌رسان ندارد، آشنا کنیم.

 

امکان تماس با نسخه دسکتاپ وجود ندارد

 

واتس‌اپ در نسخه موبایلی خود امکان برقراری تماس صوتی و تصویری را دارد اما اگر همین سوال را در رابطه با نسخه دسکتاپ این پیام‌رسان بپرسید پاسخ ما به شما خیر است. با همه‌گیری کرونا بسیاری از کسب و کارها و حتی محیط‌های آموزشی به فعالیت در فضای مجازی روی آوردند. بسیاری از کسب و کارها جلسات خود را در فضای مجازی برگزار می‌کنند و حتی بسیاری از کلاس‌های آنلاین در محیط این پیام‌رسان برگزار می‌شود. با این وجود تماس تصویری و صوتی از طریق موبایل بسیار دشوار است. در ابتدای راه شما باید برای نگهداری گوشی خود از یک نگهدارنده استفاده کنید و در مرحله بعد اگر نیاز به برداشتن نکات مهم از جلسه و یا کلاس آنلاین‌تان داشته باشید باید این کار را با دشواری تمام انجام دهید. از طرف دیگر صفحه تلفن همراه بسیار کوچک است و امکان دارد در درازمدت آسیب بسیار زیادی به بینایی شما وارد کند. اینها در صورتی است که تلگرام در نسخه‌های جدید خود امکان برقراری تماس تصویری و صوتی برای نسخه ویندوز را فراهم کرده است.

 

امکان باز کردن گفت‌وگوی مخفی یا همان سکرت چت در واتس‌اپ وجود ندارد

 

بسیاری از کاربران در امکاناتی که هنگام نصب یک اپلیکیشن به آن توجه می‌کنند این است که این اپلیکیشن تا چه اندازه‌ای امن است و از اطلاعات آنها محافظت می‌کند. درست است که از اپلیکیشن واتس‌اپ به عنوان یکی از امن‌ترین پیام‌رسان‌ها یاد می‌شود، اما تلگرام حدود 5 سال گذشته برای اولین بار گزینه‌ای به نام سکرت چت را به اپلیکیشن خود اضافه کرد که شگفتی بسیاری از کاربران را با خود به همراه داشت. این گزینه امکان سواستفاده از چت‌های خصوصی را به صفر رساند. گزینه‌ای که هنوز جای خالی‌اش در واتس‌اپ احساس می‌شود. زمانی که تلگرام این گزینه را به امکانات خود اضافه کرد بسیاری از پیام‌رسان‌های دیگر نظیر وایبر و مسنجر فیسبوک از این امکان برای بالا بردن امنیت چت‌های کاربران استفاده کردند. همانطور که می‌دانید این گزینه اسکرین‌شات را به افراد اطلاع می‌دهد و امکان فوروارد کردن پیام‌ها به هیچ عنوان وجود ندارد. همینطور در سکر‌ چت تایمری تعبیه شده است که در آن به کاربران اجازه داده می‌شود که مدت زمان نمایش پیام را خودشان را از 1 ثانیه تا 1 هفته تعیین کنند و بعد از این زمان پیام‌ها کاملا پاک می‌شوند.

 

رد پای پیام حذف شده تا همیشه در واتس‌اپ باقی است

 

اگر فکر می‌کنید که در واتس‌اپ پیامی را ارسال می‌کنید و بعد از ارسال آن پشیمان می‌شوید و برای پاک کردن آن پیام سریعا به سراغ گزینه Delete و بعد Delete For Everyone می‌روید و از شر پیامتان برای همیشه خلاص می‌شوید، سخت در اشتباهید. زیرا با انتخاب این گزینه باز هم ردپایی از پیام شما باقی خواهد ماند. بعد از پاک کردن پیام برای دو طرف پیامی روی صفحه چت به عنوان اینکه شما پیامتان را پاک کرده‌اید باقی می‌ماند و شخصی که با او در حال چت کردن هستید متوجه پاک کردن پیام می‌شود. علاوه بر این موضوع بعد از ارسال پیام با گذشت زمان کوتاهی دیگر امکان پاک کردن آن وجود نخواهد داشت.

 

اگر تلفن همراهتان به اینترنت وصل نیست بی‌خیال واتس‌اپ دسکتاپ شوید

 

یکی از امکانات بدی که واتس‌اپ دارد این است که شما تا زمانیکه موبایلتان به اینترنت وصل باشد می‌توانید از نسخه دسکتاپ استفاده کنید. اگر زمانی گوشی همراهتان به اینترنت دسترسی نداشت به هیچ عنوان نمی‌توانید نسخه دسکتاپ واتس‌اپ را استفاده کنید. این در حالی است که تلگرام از ابتدا این مشکل را حل کرده است. به این صورت که کاربر با وصل شدن به نسخه دسکتاپ و وارد کردن شماره تلفن همراه خود فقط باید کدی که برایش ارسال می‌شود را وارد تلگرام کند و اصلا نیازی نیست که تلفن همراهش به اینترنت وصل باشد.

 

امکان گوش دادن پیام صوتی و انجام دادن کارهای دیگر در واتس‌اپ وجود ندارد

 

تصور کنید با تلفن همراهتان در حال انجام کار واجبی هستید که در واتس‌اپ برایتان پیامی صوتی از طرف شخص مهمی ارسال می‌‌شود. مدت زمان پیام دو دقیقه است. حالا شما مجبورید بین انجام کارهای مهم‌تان یکی را انتخاب کنید. زیرا واتس‌اپ امکان پلی کردن پیام صوتی در پس زمینه و انجام کارهای همزمان در این اپلیکیشن را به شما نمی‌دهد.

 

امکان استفاده کردن چند اکانت روی واتساپ وجود ندارد

 

بسیاری از کاربران فضای مجازی روی حریم شخصی خود بسیار حساس هستند به همین دلیل است که معمولا کاربران خط کاری و شخصی جداگانه‌ای دارند و به همین ترتیب هم برای هر خط پیام‌رسان‌های جداگانه‌ای دارند. بسیاری از تلفن‌های همراه امکان داشتن دو سیم کارت را به صورت همزمان دارند و همین موضوع هم باعث شده که کاربران با یک گوشی همزمان دو خط کاری و شخصی خود را فعال داشته باشند. اما سوال اینجاست که امکان داشتن چند اکانت بر روی پیام‌رسان‌ها وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که این امکان در تلگرام فراهم شده است و در واتس‌اپ خیر. در واتس‌اپ تنها امکان استفاده از یک اکانت با یک شماره وجود دارد و امکان اضافه کردن شماره دیگری وجود ندارد. کاربری که دو گوشی همراه ندارد برای حفظ حریم شخصی خود باید اپلیکیشن دیگری به نام واتس‌اپ بیزینس را دانلود کند تا با این کار بتواند به طور همزمان با دو اکانت به واتس‌اپ متصل شود. گفتنی است که این اپلیکیشن نسخه بسیار ضعیف‌تر از واتساپ است.

 

واتساپ کیفیت عکس‌ها را پایین می آورد

 

شاید شما هم بارها از کاهش کیفیت عکس‌ها در زمان ارسال در واتس‌اپ شاکی شده باشید. متاسفانه باید گفت که واتس‌اپ راه‌حلی برای این مشکل ندارد و با اجازه خود تمام عکس‌ها را فشرده می‌کند. همینطور اگر حجم ویدئو از حدی بالاتر باشد آن را تقطیع می‌کند. البته ترفندهایی نظیر Document و یا قرار دادن تصاویر در فایل فشرده برای ارسال عکس و تصویر با حجم بالاتر وجود دارد که هر کدام از اینها مراحل خاصی دارد که شاید برای همه امکان انجام چنین کارهایی وجود نداشته باشد.

 

با ورود به گروه‌ها امکان رویت شماره تلفن‌ها را دارید

 

بارها برایمان پیش آمده که از طرف شخصی در گروه‌های خانوادگی، دوستانه و یا شغلی در پیام‌رسان‌هایی نظیر واتس‌اپ و تلگرام دعوت و عضو شده‌ایم. شاید ما با دعوت به این گروه‌ها دوست نداشته باشیم که شماره تلفنمان را همه افراد داخل گروه بدانند اما متاسفانه در واتس‌اپ به محض ورود به گروه‌ها شماره تلفن همراهتان برای دیگران به نمایش گذاشته می‌شود که این موضوع شاید برای بسیاری از کاربران خوشایند نباشد.

 

محدودیت فوروارد کردن پیام‌ها در واتس‌اپ

 

یکی دیگر از مشکلات واتس‌اپ فوروارد کردن پیام برای دیگران است. واتس‌اپ در این مورد محدودیت‌هایی دارد که از نظر کاربران ناپسند است. به این معنی که اگر از پیامی خوشتان بیاید و بخواهید آن را با دیگر دوستانتان که تعدادشان زیاد است به اشتراک بگذارید، این امکان را نخواهید داشت. زیرا در واتس‌اپ فقط می‌توانید یک پیام را تنها برای 5 نفر به طور همزمان ارسال کنید.

 

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 آذر ماه 1399 - 19:08
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت