عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 19:57

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی برای اعزام فضانورد به فضا تا ۱۴۰۷ با کپسول ایرانی خبر داد سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به پایتخت کشور عمان بانک ایران زمین با «بوم» در مسیر بانکداری دیجیتال قرار دارد بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان شیرخشک و دارو مدیرامورمشتریان بیمه سامان به عنوان مدیربرتر انتخاب شد پرداخت خسارت افت ارزش خودرو بر عهده کیست؟ در صحن علنی مجلس؛ لایحه ارجاع اختلاف بیمه ایران و دولت بحرین به دیوان داوری تصویب شد خدمات بیمه میهن؛ بیمه‌گر اربعین ۱۴۰۲ زیر ذره‌بین بیمه مرکزی اهدای جوایز برندگان زنگ بیمه از سوی بیمه ملت به دانش‌آموزان پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ شرکت‌های استخراج فضایی در جستجوی دستیابی به طلا انعقاد سه تفاهم‌نامه همكاری مشترك میان پژوهشكده بیمه با انجمن بیمه اسلامی اندونزی، انجمن بیمه پاكستان و شركت سلام تكافل پاكستان نشست رئیس کل بیمه مرکزی با بانوان همکار قالیباف: وظیفۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی جلوگیری از تجزیۀ اجتماعی است صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در کمتر از دو ماه/ اعلام جزئیات و نحوه وقوع قتل برج پیزا به هیچ عنوان سقوط نمی کند ‎دانستنی های کوتاه و خواندنی در مورد حیوانات وزیر صنعت: باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم بررسی راهکارهایی برای رفع ۵ ناترازی در اقتصاد ایران
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان افزایش تردد ناوگان بین المللی از مرز لطف آباد با ترکمنستان افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی

کارفرمایان انساندوست مورد حمایت قرار گیرند


کارفرمایان-انساندوست-مورد-حمایت-قرار-گیرند
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اعلام وضعیت تردد درون شهری در این استان گفت: تاثیر تغییرات آماری کرونا با اعمال محدودیت ها فعلا زود است.

به گزارش الفباخبر به نقل از سلام‌نو،  فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران درباره وضعیت تردد درون شهری در ۲۴ ساعت گذشته گفت: میانگین تقلیل تردد درون شهری براساس آمار پلیس راهور بیش از ۵۹ درصد در ساعات روز و ۷۰ درصد در ساعات ۲۱ تا ۴ صبح بوده است.

بیشتر بخوانید:

 علیرضا زالی روز سه شنبه در حاشیه مراسم انعقاد تفاهم نامه ستاد ملی کرونا و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در جمع خبرنگاران افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۰ درصد تردد در اتوبان تهران شمال تقلیل پیدا کرد و در اتوبان تهران - قم و مواصلات جنوبی شهر تهران این میزان به ۷۰ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: هرچه از روز شنبه (اولین روز اعمال محدودیت) جلوتر می رویم با کمک و تلاش نیروی انتظامی نظارت های مناسب تر و پیوسته بر نحوه اجزای این محدودیت ها اعمال می شود و شرایط مطلوب تری را مشاهده می کنیم.  

زالی بیان داشت: ۹۰ تیم علاوه بر ۱۵۰ تیم قبلی با محوریت نیروی انتظامی در تهران بر این محدودیت ها نظارت می کنند.

وی تاکید کرد: الان خیلی زود است که تاثیر تغییرات آماری را با اعمال محدودیت ها بیان کنیم.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: هر گونه تغییری در مرگ و میر براثر هرگونه مداخلات مدنی و اجتماعی در برای کاهش یا افزایش مرگ و میر بین یک ماه تا ۴۰ روز زمان می برد.

وی بیان داشت: این زمان در مورد تغییرات تعداد بستری ها به حدود ۳ هفته می رسد و در مورد مراجعان سرپایی هم بین ۱۰ تا ۱۴ روز زمان خواهد برد.

زالی بیان داشت: اولین شاخصی که تغییر خواهد کرد کاهش میزان مراجعات سرپایی خواهد بود.

وی افزود: بررسی اپیدمیولوژیک نشان می دهد کارهایی که در حوزه محله محوری، بیماریابی و تقلیل آثار منطقه ای این بیماری زودتر از ۴۰ روز محقق نخواهد شد، بنابراین با متانت، صبوری و شکیبایی باید به تغییر روند نگاه کرد.

اعمال محدودیت‌های کرونایی هفته‌های اخیر تهران در حالی ادامه دارد که با تصمیم ستاد ملی کرونا، پروتکل‌های جدی‌تری از ابتدای آذرماه به مدت ۲ هفته در این استان اجرا و محدودیت‌هایی با هدف به حداقل رساندن «تجمع‌ها» و «ترددها» اعمال می شود. معاون وزیر بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد که‌ تردد درون شهری از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از اول آذرماه ممنوع است.

وی به تعدای از پیشنهادات به ستاد ملی کرونا  اشاره کرد و گفت: دولت و به خصوص مجلس شورای اسلامی که در فصل تدوین بودجه قرار دارند ، به گونه ای تدبیر کنند که امکانات حمایتی در مورد بسیاری از مشاغل که دچار خسران های مستقیم و غیر مستقیم  می شوند به صورت شفاف و به هنگام اعمال شود.

زالی افزود: گلایه و شکوه ای که برخی از مشاغل دارند این است که بسته های حمایتی با تاخیر قابل توجهی در اختیار آنان قرار می گیرد.

کارفرمایان انساندوست مورد حمایت قرار گیرند

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: صاحبان زیان دیده براثر کرونا با بوروکراسی های متعدد مواجه هستند و بسیاری از این مشاغل علیرغم همه سختی ها، نیروهای خود را تعدیل نکردند. این مجموعه ها که به دلیل انساندوستی سبب بیکاری پرسنل خود نشده اند، باید مورد حمایت جدی قرار گیرند.

زالی ادامه داد: موضوعی که الان موجب نگرانی کسب و کارها است، پرداخت اجازه بها و برگشت چک های انان می باشد. 

وی گفت: طی نامه ای از ستاد کرونا ملی کرونا درخواست کردیم که این دو هفته مورد حقوقی ویژه برای مراودات تجاری کسب و کار آنان تلقی شود تا برگشت چک، سوء پیشینه را برای این مشاغل به همراه نداشته باشد.
وی بیان داشت: برخی از مشمولان تامین اجتماعی نیازمند حضور در دوایر این مجموعه برای راستی آزمایی آزمایش کرونا هستند که این کار در این شرایط می تواند خطر آفرین باشد برای این کار باید فکر و چاره کرد.
او  توضیح داد:‌ اگر فردی بیمار شد یا تست اش مثبت شد برای اینکه کارش را از دست ندهد یا دچار مشکلات سنواتی نشود پیشنهاد ما  این است که درخواست ما به تصویب برسد.

زالی افزود: برخی از مجامع باید به صورت حضوری برگزار شوند که امیدواریم ستاد ملی کرونا پیشنهاد ما را در مورد تصویب قرار دهد یعنی برگزاری غیر حضوری از وجاهت قانونی برخوردار باشد.
وی پیشنهاد داد:‌ زمان بسیاری از مجمع ها به سر رسیده و براساس اساسنامه مجامع آنها باید حضوری باشد و آنها نگران استمرار کار خودشان هستند که درخواست کردیم آنان از حالت الکترونیکی و مجازی استفاده کنند.

آیین تفاهم نامه همکاری ستادفرماندهی مدیریت بیماری کرونا در تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ظهر امروز سوم آذرماه با حضور علیرضا زالی فرمانده مدیریت عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران و حجت الاسلام و المسلمین میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 04 آذر ماه 1399 - 19:40
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت