عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 11:25

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
گزارش بانک جهانی: رشد اقتصادی ادامه دار است افزایش ۱ درصدی مالیات ارزش افزوده تورم زا نیست تخصیص دلار ۲۸۵۰۰ تومانی به ۲۸ قلم کالا | بخوانید کشور آنگولا اوپک را ترک می‌کند واتس اپ و تلگرام در فرانسه ممنوع شد پرسپولیس همه را شگفت‌زده کرد/ کابوس پاییز برای پسران گل‌محمدی! واكنش تند ولايتى به اقدام روسيه عليه ايران یک انگلیسی مدیرعامل جدید الاهلی شد پیغام تند علی پروین در صفحه شخصی‌اش شادی نظامیان تیپ گولانی برای عقب نشینی از نوار غزه هوش مصنوعی برای نخستین بار انسان را شکست داد وزیر امور خارجه طالبان در راه ایران طرح بزرگ فیبر نوری گلستان با حضور رئیس جمهور افتتاح شد علت اینکه رهبر انقلاب تاکید دارند انتشار مقالات در مجلات خارجی نباید ملاک ارتقای رتبه اساتید باشد؟ روزهای سخت ماه آذر برای تهرانی‌ها تجلیل از برترین نمایندگان فروش بیمه های زندگی بیمه ایران استان تهران قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی از دی 1402 صف بیمه کارگری به 500 هزار نفر رسید قطع سهمیه بنزین خودروهای بدون بیمه تکذیب شد
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خریدهای اینترنتی ارزان تر از خرید از مغازه نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد رسید بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه نحوه ثبت نام وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک دی با سود ۱۰ درصدی نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی اعلام شد دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود فیلتر خریدهای قابل توجه ۶ فروردین ۱۴۰۳ بورس تهران پیش بینی بورس فردا سه شنبه 7 فروردین 1402 میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت

تازه ترین اخبار همایش بیمه و توسعه در گفتگو با رئیس پژوهشکده بیمه


رئیس-پژوهشکده-بیمه-برگزاری-بیست-و-هفتمین-همایش-بیمه-و-توسعه-به-صورت-مجازی
الفباخبر – رییس پژوهشکده بیمه تمامی فعالان صنعت بیمه را به مشارکت حداکثری در بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه دعوت کرد.

 حمید کردبچه در گفتگو با خبرنگار الفباخبر و با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: حداقل 26 سال است که فعالین صنعت بیمه هر سال در آذر ماه برای گرامیداشت روز ملی بیمه دور هم جمع می شوند و برنامه های مختلفی را در سطح ملی برگزار می کنند . یکی از این برنامه‌ها که محور بسیاری  دیگر از برنامه‌ها قرار گرفته همایش بیمه و توسعه است.

بیشتر بخوانید:

کردبچه گفت: اولین همایش ما در آذر 73 برگزار شد که عنوان آن بررسی نقش بیمه در توسعه اقتصادی کشور بود وآخرین همایش ما سال ۱۳۹۸ بود که با عنوان ضریب نفوذ بیمه، چالش ها و راهکارها در مجموع در دو روز با مشارکت بیش از ۶ هزار نفر برگزار شد.

دلایل برگزاری همایش بیمه و توسعه به صورت مجازی

 

رئیس پژوهشکده بیمه ادامه داد: متاسفانه امسال شرایط کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا  ویژه است. این شرایط ویژه مشکلات زیادی را هم برای مردم عزیز و همکاران ما در صنعت بیمه ایجاد کرده و تعدادی از همکاران ما در صنعت و خدمات رسانی به هموطنان عزیز دچار بیماری و متاسفانه تعدادی فوت شدند، در همین فرصت از خداوند بزرگ برای همه فوت شدگان صنعت بیمه رحمت الهی  و برای خانواده های آنها صبر و شکیبایی خواستارم.

 

وی افزود: در چنین شرایطی برگزاری همایش به شکل معمول امکان پذیر و مناسب نیست،البته قرار هم نیست که در شرایط خیلی فعالیت‌ها را تعطیل کنیم و مغلوب این شرایط باشیم. به هر حال برگزاری این برنامه ها و گرامیداشت روز ملی بیمه از اهمیت زیادی برای صنعت بیمه برخوردار است، به ویژه که در این شرایط چنین برنامه‌هایی فرصتی را به ما می‌دهد که به بررسی مشکلات و مسائل صنعت بیمه در شرایط فعلی و تحت تاثیر آن بپردازیم بر این اساس شورای سیاستگذاری همایش در تیرماه سال جاری در اولین جلسه خود تصمیم گرفت که این همایش  را به شکل مجازی برگزار کند و به بررسی مسایل ناشی از پاندمی کرونا و به طور کلی ریسک‌های نوظهور بپردازیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته  همکاران من در پژوهشکده، مقدمات برگزاری چنین نمایشگاهی را فراهم کردند و بر  این اساس برنامه‌های مختلف علمی ومشارکت سندیکای بیمه گران تدوین شده است که از 8 الی 12 آذر ارائه خواهند شد.

 انتخاب کتاب سال تالیف و ترجمه و معرفی چهره ماندگار صنعت

 

کردبچه گفت: سال ۹۸ تجربه بسیار خوبی در همایش بیست و ششم داشتیم که حضور گسترده صنعت بیمه در قالب پنل های تخصصی و فنی صنعت بود که مدیران و کارشناسان صنعت در مقیاس گسترده  کنار هم نشستند و موضوعات فنی مبتلا به صنعت رو به وضعیت گذاشتند. امسال نیز مجدداً این پنل‌ها را خواهیم داشت که با مدیریت سندیکای بیمه گران و سایر نهادهای صنعت برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل شبکه از خدمات بیمه‌ای آینده بیمه‌گری و تحول دیجیتال، نوآوری های فنی در مواجهه با ریسک‌های مدیریت ریسک های نوظهور، آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی و اقتصاد مالی و سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه است. مجدداً مشابه سال قبل انتخاب چهره ماندگار را داریم که در دوازدهم آذرماه برگزار می‌شود و برای اولین بار یک رویداد مهمی در همایش بیمه و توسعه خواهیم داشت که انتخاب کتاب سال خواهد بود. به هر حال انتخاب کتاب سال این نقش مهمی در توسعه دانش و فرهنگ بیمه در کشور داشته باشیم، برای اولین بار امسال کتاب سال تألیف و ترجمه شد که در دوازدهم آذرماه آن را معرفی می‌کنیم و از نویسندگان و مترجمان این کتب تقدیر خواهیم کرد، در کنار این برنامه‌ها روز سیزدهم آذرماه، به برنامه‌های برای گرامیداشت روز ملی بیمه اختصاص پیدا می‌کند. این برنامه‌ها شامل سخنرانی مقامات کشوری و صنعت بیمه است، همچنین مجموعه برنامه‌های رسانه‌ای در گرامیداشت روز ملی بیمه تدوین شده که در روز سیزدهم آذرماه ارائه خواهد شد.

بررسی ریسک‌های جدید و درحال تحول

 

کردبچه درباره عنوان همایش امسال گفت: عنوان همایش عنوان همایش امسال ریسک‌های نوظهوراست که درمجموع به ریسک های جدید و در حال تحول اطلاق می‌شود که بعضاً در مجامع علمی و بین المللی در سال گذشته رصد شده‌اند به موضوعاتی مرتبط با تغییر اقلیم، بیماری‌های فراگیر پاندمی و ریسک‌های ناشی از توسعه و گسترش فناوری های اطلاعات و فناوری های نوین است که خوشبختانه در همایش امسال ما هر سه نوع ریسک را  پوشش می‌دهیم و مجموع مباحث علمی در قالب مقالات همایش های تخصصی و فنی در ارتباط با این ریسک‌ها ارائه خواهد شد به طور مشخص در این رابطه ۶ پنل علمی داریم که پژوهشکده بیمه مدیریت می‌کند. شامل پنل های ریسک و فناوری اطلاعات  و تغییر اقلیم و بیماری‌های پاندمی مرتبط با بیمه های زندگی و درمان و ریسک بیماری های پاندامی مرتبط با بیمه‌های غیرزندگی و همچنین ریسک های نوظهور و مدل کسب و کار و مباحث حقوقی و نظارتی صنعت بیمه در مواجهه با این ریسک‌ها است.

حضور صندوق بیمه کشاورزی و بیمه سلامت در همایش 27

 

وی ادامه داد: خوشبختانه برای اولین بار ما امسال دو پنل مرتبط با دو نهاد مهمی که نهاد بیمه بازرگانی هستند به هر حال و در صنعت تعریف نمی‌شوند، یعنی صندوق بیمه کشاورزی و بیمه سلامت با مشارکت آتیه سازان حافظ داریم که در آن دو پنل هم که با مدیریت این موسسات و با هماهنگی با پژوهشکده بیمه ارائه می‌شود، مباحثی در ارتباط با آن حوزه‌ها وجود خواهد داشت. به طور کلی در مجموع پنل های علمی که اشاره کردم، حدود ۱۲۵ مقاله دریافت شده یا در قالب مقاله فراخوان یا در قالب مقاله سفارشی که از این مجموعه ۵۲ مقاله یا ۴۲ درصد مقالات پذیرفته شدند و در قالب پنل‌های علمی در هفته مورد اشاره یعنی هشتم آذر تا سیزدهم آذر برگزار می‌شود.

 

کردبچه در پایان خاطر نشان کرد: از فرصت استفاده می‌کنم و از همه همکاران عزیزم در صنعت بیمه دعوت می‌کنم که در این برنامه‌ها مانند سال قبل که افتخار آفرین بودید، حضور و مشارکت فعالی داشته باشید. اطلاعات برنامه ها و کانال های مجازی توسط دبیرخانه همایش اعلام می‌شود. این اطلاعات از طریق سایت و رسانه های اجتماعی بیمه مرکزی پژوهشکده بیمه، شرکت‌ها و نهادهای بیمه قابل دسترس است. امیدوارم حضور و مشارکت گسترده شما به اثربخشی بیشتر صنعت بیمه در اقتصاد کشور رشد و تعالی بیمه در کشور و رشد و توسعه بیشتر اقتصاد کشور عزیزمان کمک کند.

گفتنی است بیست و هفتمین همایش بیمه و توسعه از هشتم تا پانزدهم آذرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 04 آذر ماه 1399 - 17:00
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت