عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 12:51

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
کمبود دارو ناشی از کاهش واردات به دلیل عدم کاهش حقوق گمرکی است سهم ۳۶درصدی مسکن از هزینه خانوار شهری/ تقریبا نیمی از هزینه تهرانی ها صرف مسکن می شود! گمرک تخصصی فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد می‌شود برخی قوانین اولیه دولت‌های گذشته باعث نوسان بازار ارز و سکه می‌شود بازگشت خودرو به بورس کالا خبر خوش برای متقاضیان / ورود 100 هزار خودرو در راه است امکان پوشش ریسک، تفاوت مهم بورس با سایر بازارها پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ این کار را بکنید؛ پاداش یک میلیون تومانی بگیرید پیش‌بینی یک کارشناس از آینده بورس/ هیجان بالای افراد حقیقی در بازار سرمایه قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد؟ ورود سامانه بارشی جدید به کشور/خیزش گردوخاک در نقاط مختلف اختصاص زمین برای تامین مسکن کارکنان یک مجتمع پتروشیمی خرم آباد؛ مقصد پانزدهمین سفر استانی مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی جشنواره تخفیف بیمه دانا، ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش نرخ شکنی، صنعت بیمه را آسیب‌پذیر می‌کند مجوز قبولی اتکایی بیمه پاسارگاد تمدید شد تاکید اصلی بر بهبود معیشت ، توانمند سازی و عدالت در حوزه رفاهی همکاران است مدیر عامل بیمه ایران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بازرسی و حسابرسی
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خریدهای اینترنتی ارزان تر از خرید از مغازه نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد رسید کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی اعلام شد نحوه ثبت نام وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک دی با سود ۱۰ درصدی دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود فیلتر خریدهای قابل توجه ۶ فروردین ۱۴۰۳ بورس تهران پیش بینی بورس فردا سه شنبه 7 فروردین 1402 میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت

در صنف مشاوران املاک کسی جایز الخطا نیست


در-صنف-مشاوران-املاک-کسی-جایز-الخطا-نیست
رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: با تبدیل اتحادیه به کانون اولین اشتباه صنف مشاوران املاک باید آخرین اشتباه آنان باشد؛ چراکه شغلشان خدماتی است.

 مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار الفباخبر، در پاسخ به این سوال که چه چیزی موجب طرح پیشنهاد تبدیل اتحادیه مشاوران املاک به کانون شد؟ عنوان کرد: تبدیل شدن به کانون به معنای منفک شدن از قوانین نظام عمومی صنفی است؛ قوانینی که تنبیهات و تشویقات اندکی در اختیار صنف مشاوران املاک قرار داده‌است. با تشکیل کانون، این تنبیهات و تشویقات افزایش خواهند یافت.

او ضمن محترم شمردن تمامی اصناف تصریح کرد: صنف مشاوران املاک به دلیل تخصصی بودن و حساسیت بالا، باید به جای انتقال از وزارتخانه‌ای به وزارتخانه دیگر تابع قانون خاص خودش باشد؛ دستیابی به این قانون هم با شکل گرفتن کانون عملی می‌شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه اولین اشتباه صنف مشاوران املاک باید آخرین اشتباه آنان باشد؛ چراکه شغلشان خدماتی است، تاکید کرد: الان در صورت تخلف مشاوران نهایت دو هفته دفترشان پلمپ می‌شود، اما با وضع قانون سختگیرانه توسط کانون حتی اولین اشتباه می‌تواند منجر به ابطال پروانه فعالیت مشاور متخلف شود.

قلی خسروی در خصوص احتمال عملی شدن این پیشنهاد اذعان کرد: ما از یک سو درخواست انتقال به وزارت راه و شهرسازی را داده‌ایم، که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی این وزارتخانه را خواستار ارتقای صنف مشاوران املاک معرفی کرد و ما بهترین راه ارتقای این صنف را تعریف این اتحادیه در قالب کانونی عنوان کردیم که ساختار صنف مشاوران املاک را عوض می‌کند.

او ادامه داد: از سوی دیگر، از وزیر صمت درخواست اختصاص حدود و سقف صنفی برای مشاوران املاک و یک سری اختیارات به هیأت مدیره اتحادیه را کرده‌ایم، تا بتوان افرادی که مشاور املاکی را به عنوان شغل خود انتخاب می‌کنند را ارزیابی کرد که آیا این کاره هستند یا خیر.

این سکان دار  اتحادیه مشاوران املاک گفت: برای ما فرق نمی‌کند زیر نظر وزارت راه و شهرسازی باشیم یا صمت؛ مشکل اصلی قرار گرفتن در این و یا آن وزارتخانه نیست، بلکه خواهان بخشی هستیم که موجب ارتقای صنف شود و تفکرات ما را بهتر درک کند تا هم به جامعه خدمت کنیم هم به صنف مشاوران املاک.

قلی خسروی افزود: بخشی که به اداره بهتر صنف مشاوران املاک کمک کند تا با وضع قوانین سختگیرانه افراد متخصص وارد این صنف شوند؛ برای مثال کسی که کاندید می‌شود حداقل باید سابقه فعالیت پنج ساله در این صنف را داشته باشد و از سوی سه همکار اتحادیه تایید شود و شخصی که می‌خواهد وارد صنف شود دارای تخصص در این زمینه باشد.

 

آزموده را آزمودن خطاست!

او به کاهش حق و حقوق مشاوران املاک برای کاهش قیمت مسکن اشاره و اظهار کرد: ابر قدرت‌های ایران دستور کاهش حقوق مشاوران املاک  را می‌دهند و در مقابل تحریم های آمریکا علیه ایران را حرکت زشت می‌دانند و به دور زدن تحریم‌ها افتخار می‌کنند؛ صنف ما هم باید این کار را بکند؟

رئیس اتحادیه مشاوران املاک در پایان خاطرنشان کرد: این دستور اشکال دارد؛ باید جرم زدایی کنیم نه افزایش جرم. کاهش حقوق مشاوران املاک بر کاهش قیمت مسکن اثری ندارد. سال 70 هم همین اتفاق افتاد تا قیمت خانه افزایش نیابد اما چه شد؟ آزموده را آزمودن خطاست؛ لذا باید قانون خاصی وضع شود که به واسطه آن این صنف در همه زمینه‌ها به خوبی دیده شود و حق و حقوق مشاورین املاک مطابق آن داده شود.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 03 آذر ماه 1399 - 12:08
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت