عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 10:11

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
سفیر ایران در عربستان با ترکی الفیصل دیدار کرد رییس‌ جمهور سابق اوکراین:با شکست ما آمریکا در جهان بی‌آبرو می‌شود هشدار دادگستری در خصوص استفاده از رمزارزها در مبادلات داخل کشور کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی فردا بررسی می شود نحوه دریافت وام ۲۰۰میلیون تومانی بانک تجارت هدف‌گذاری کاهش ۹۰ درصدی تصادفات بر مبنای رویکردهای جهانی فروش ۷ خودروی داخلی در سامانه یکپارچه از امروز آغاز شد منطقه آزاد انزلی می تواند ایفاگر نقش محوری در ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه باشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی رکوردشکنی کرد پلیس ایران دختر ربوده شده را به کشورش برگرداند بازار "شیرخشک" در حال اشباع است/ فروش "شیرخشک "بدون تغییر قیمت در صورت ثبت کد ملی سپرده گذاری ۴۶۰۰ میلیارد تومان در بانک قرض الحسنه مهر در این استان بانک آینده استخدام می کند شیرینی در شب یلدا گران نمی شود یارانه نقدی آذر ماه واریز شد پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مسعود بادین: بیمه آسیا از بالاترین شفافیت مالی و فنی در صنعت بیمه برخوردار است رشد ۲۲۶ درصدی حق بیمه تولیدی در ۹ ماهه نخست امسال اتحادیه اروپا ۶ فرد و ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت

تقاضاهای خفته برای خرید خودرو بالفعل شده‌اند


تقاضاهای-خفته-برای-خرید-خودرو-بالفعل-شده-اند
کارشناس ارشد اقتصاد قرعه کشی خودروها را سیاستی غلط دانست و تاکید کرد: این عمل صرفا *تقاضای خفته را بالفعل کرده‌است*.

به گزارش الفباخبر گروه مسکن،مرتضی مصطفوی، در گفت‌وگو با الفباخبر در خصوص قرعه کشی خودروها عنوان کرد: مسئولین معتقد بودند قرعه کشی باعث می‌شود که خودرو به دست مصرف کننده اصلی برسد در صورتی که به نظر من قرعه کشی در بازار هیچ اتفاقی در این زمینه ایجاد نکرده و صرفا *تقاضای خفته را بالفعل کرده‌است*.

بیشتر بخوانید:

او سیاست قرعه کشی را سیاستی اشتباه دانست و گفت: در هر دوره قرعه کشی بالغ بر چند میلیون نفر ثبت نام می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که قرعه کشی نه تنها تقاضای اصلی را پوشش نمی‌دهد بلکه باعث شده اولا این محصول به صورت تصادفی در میان مردم توزیع شود و دوما افرادی که حتی به فکر خرید خودرو نبودند بخاطر سود بالای آن در حاشیه بازار به طمع افتادند تا شانس خود را امتحان کنند.

این کارشناس ارشد اقتصاد در مود مسئله مهم صنعت خودرو اظهار کرد: مشکل اصلی این بازار *کنترل تقاضای سوداگرایانه* است، راه حل آن هم مشخص است؛ تا زمانی که سیاست گذار ما نداند در بازار چه اتفاقی میفتد (چه خودروهایی، با چه قیمتی، کدام خریدار، کدام فروشنده) هیچ وقت نمی‌تواند سیاست درستی را اعمال کند.

*ایجاد سامانه جامع معاملات بازار خودرو و مقابله با سوداگری

مصطفوی در اشاره به راهکار این مشکل اذعان کرد: یکی از راه‌های اصلی کاهش قیمت خودرو ایجاد سامانه‌ای به نام *سامانه جامع معاملات بازار خودرو* است. اگر تمام اطلاعات خریداران و فروشندگان انواع وسایل نقلیه اعم از خودرو صفر، دست دو و فرسوده که در کشور معامله می‌شود، در این سامانه درج شود یک بانک اطلاعاتی کامل در دسترس سیاست گذاران قرار می‌گیرد.

او افزود: اطلاعات مربوط به خرید و فروش، اطلاعات مربوط به سازمان اسناد رسمی و اطلاعات مربوط به تعویض پلاک داده‌هایی هستند که باید در این سامانه ثبت شوند. وقتی این اطلاعات در سامانه ثبت نهایی شود، سیاست‌گذار می‌تواند تشخیص دهد که چه کسانی بیشتر از نیازشان در حال خرید و فروش خودرو و سوداگری هستند.

به گفته کارشناس صنعت خودرو با استفاده از این بانک اطلاعاتی به راحتی می‌توان طبق اطلاعات متقن و مستند اقدام به سیاست‌گذاری و اعمال محدودیت کرد و کافی است فقط به شماره ملی‌های مشخص شده اجازه تعویض پلاک داده نشود تا انگیزه سوداگری در بازار از بین برود.

مصطفوی ادامه داد: با راه اندازی سامانه جامع معاملات بازار خودرو که در حال حاضر تنها راه اصلی و راحت برای مقابله با افزایش قیمت است، به احتمال 80 درصد ورود افراد به بازار خرید و فروش خودرو برای برطرف کردن نیازشان خواهد بود نه سوداگری.

او در شرح برخی مزایای این سامانه خاطرنشان کرد: سامانه مذکور در حال حاضر هم در اتاق اصناف وجود دارد اما سال‌ها است که غیر فعال مانده‌است‌. امکان کسب درآمد برای دولت، شفافیت بازار و امکان رصد آنلاین وضعیت بازار از جمله مزایای فعالیت سامانه جامع معاملات بازار خودرو هستند.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 01 آذر ماه 1399 - 18:52
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت