عناوین مهم :
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 06:22

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
انتصاب دو مدیرعامل جدید در دو بانک ملی و مسکن نظارت دولت بر قیمت دهی سایت ها بر بازار مسکن ارزش املاک بانک آینده برابر 245 املاک لوکس برابری می کند اطلاعیه وزارت اقتصاد درباره وضعیت بورس رئیس بانک مرکزی: تقویت ریال در اولویت است بیمه مسئولیت در قبال محصول مغفول مانده است پیش بینی جدید از قیمت خودرو/ آیا خودرو ارزان می شود؟ شرایط ثبت نام در طرح خودرو فرسوده سامانه یکپارچه قیمت های ایران خودرو دوباره ریزشی شد + جدول جدیدترین ها هفته قرمز بازار سرمایه کلاف سردرگم ماجرای عرضه خودرو در بورس کالا دلیل ترس سهامداران و ریزش اخیر بورس چه بود؟ نحوه ارتقاء كیفیت مقررات گذاری در صنعت بیمه بیمه مركزی و اندیشكده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسماء توافق نامه همكاری امضا كردند اصلاح قانون کار کلید خورد کمیته امداد امام خمینی تحت پوشش بیمه سینا قرار گرفت رشد سهم بیمه آسیا از بازار بیمه کنکور از سال ۱۴۰۳ بر اساس قانون مجلس اجرا می‌شود اتفاق تلخ برای این هوادار فوتبال در ورزشگاه
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟ معاون بهداشت خبر داد: تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد؛ ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت چند سوال کلیدی از وزیر کار شرایط ثبت‌ نام بیمه رایگان بانوان اعلام شد همراه اول، دیجی کالا را خرید وبسایت شخصی خود را با قالب‌های آماده پرتال حرفه‌ای بسازید آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم نخست وزیر جدید کویت انتخاب شد عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل اعلام تعرفه‌های پزشکی

کل اقتصاد ما بلاتکلیف است


کل-اقتصاد-ما-بلاتکلیف-است
طبیعی است که مسئولان حوزه اقتصاد مسکن با کاهش قیمت دلار سعی می کنند به بازار مسکن سیگنال کاهش قیمت بدهند.

به گزارش الفباخبر به نقل از کسب‌وکار، آنها امیدوارند که شاید اتفاقات سیاسی به کاهش قیمت مسکن بینجامد؛ بازار مَسکنی که از یک سال و نیم پیش هر روز شاهد افزایش قیمت است. کما اینکه آمار قیمتی مسکن در آبان ماه که در چند روز آینده منتشر خواهد شد، به طور قطع بیانگر افزایش قیمت مسکن در این ماه خواهد بود. کماکان ما افزایش قیمت مسکن را داریم؛ هرچند به عنوان تولیدکننده مسکن استقبال می کنیم از اینکه وزیر مسکن به عنوان نماینده دولت در حوزه مسکن و شهرسازی به تعادل بخشی بازار و ثبات اقتصادی در حوزه مسکن کمک کند.
هرچند با نوسانات دلار این شبهه ایجاد شده که قیمت مسکن کاهش خواهد یافت؛ اما هیچ اقدام مثبتی در حوزه مسکن رخ نداده که بخواهیم اعلام کنیم قیمت مسکن کاهشی یا نزولی است. مضافا بر اینکه بخش مسکن از اقتصاد تبعیت می کند و یکی از شاخص های اصلی تعیین قیمت هر کالای تولیدی بحث عرضه و تقاضاست. ما با کمبود ۵ میلیونی واحد مسکونی در کشور مواجه هستیم و مادامی که این ۵ میلیون واحد مسکونی در کشور تولید نشود صحبت از کاهش قیمت، صحبت بسیار غیرکارشناسی و غیرمستدل است. در هر صورت ما با کمبود مسکن در کشور مواجهیم و هیچ برنامه ای برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار برای بخش تولید برنامه ریزی نشده و با کمبود شدید مسکن در کشور مواجهیم و این کمبود مسکن در هر زمانی می تواند بازار مسکن را متلاطم کند.
ما کماکان در این ماه هم افزایش قیمت را رصد خواهیم کرد. با وجود صحبت هایی که شده، شاید در ماه های آینده اگر به ثبات اقتصادی برسیم، بخش مسکن در اولین واکنش به این اوضاع شاید به ثبات قیمت برسد نه کاهش قیمت و اگر دوستان جایی کاهش قیمت مسکن را رصد کردند اطلاع بدهند، ما خریداریم.
معاملات این روزها کاهشی شده و علت اصلی آن هم برمی گردد به این موضوع که مردم منتظرند که در آن سوی دنیا چه اتفاقی برای انتخابات آمریکا رخ می دهد و بعد از آن برای خرید مسکن اقدام کنند. در واقع معاملات بسیار کاهش یافته و نشان دهنده این است که مردم در یک بلاتکلیفی به سر می برند؛ بلاتکلیفی از این بابت است که کل اقتصاد ما بلاتکلیف است و در هیچ حوزه اقتصادی تکلیف مشخص نیست و حوزه مسکن هم از این موضوع تبعیت می کند.
تنها در صورتی شاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود که گشایشی در اقتصاد کلان به وجود بیاید که آن هم در راستای مذاکره با آمریکاست. اگر بخواهیم در مورد کاهش قیمت مسکن صحبت کنیم، خروجی آن در دو سال آینده قابل مشاهده خواهد بود. هر اتفاقی بیفتد برای دو سال آینده است زیرا مسکن یک کالای کاملا تولیدی است و تولید آن نیز زمان بر است.

بیشتر بخوانید:

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 29 آبان ماه 1399 - 18:59
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت