عناوین مهم :
شنبه 01 اردیبهشت 1403 17:28

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
۲.۸ میلیون تن محصول در بورس کالا معامله شد احمدی مدیرکل امور اطلاع رسانی دفتر معاون‌اول رئیس جمهور شد فعالیت یک شرکت هواپیمایی و ۲ مرکز تعمیر و نگهداری تعلیق شد دست رد اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و استرالیا به ائتلاف آمریکایی اسامی مؤسسات مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور اعلام شد غیبت ۳ بازیکن گل‌گهر برابر استقلال زمان اجرای طرح قطع سهمیه بنزین اعلام شد مدیرعامل بیمه کوثر: ثبت رکورد جدید فروش به دلیل اتخاذ ترکیب مناسب فروش و مدیریت ریسک محقق شد مدیرعامل بیمه میهن: قوانین صنعت بیمه باید با شرایط فعلی جامعه منطبق‎تر شود / لزوم ایجاد پایگاه اجتماعی و اعتمادسازی بین مشتریان قائم مقام بیمه مرکزی خبر داد؛ وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌های “زندگی” در لوایح دولت پذیرفته شده است تصمیم جدید برای سهمیه سوخت این خودروها / رانندگان، بیمه شخص ثالث را جدی بگیرند مراسم قرعه‎کشی جشنواره پاییزه کارگزاری بیمه نماد غدیر به صورت زنده برگزار می‎شود بیمه پاسارگاد در مسیر خدمت رسانی شایسته استان مرکزی، میزبان پنجاه‌ویکمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی وام فوری خرید خودرو با اقساط بلند مدت برای همه افزایش ۲۵ درصدی نرخ مالیات طلا تکذیب شد فروش خودروهای وارداتی ۱ روز دیگر تمدید شد یک سال حبس برای مدیرعامل واحد صنعتی آلاینده در قم ساعت حرکت متروی پرند تغییر کرد
پر بازدید ها
ضامن مرده برای دریافت وام بانکی بانک تجارت؛ پیشتاز در تسهیلات تکلیفی آمریکا شدیدترین لوایح را علیه ایران تصویب کرد خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟ نامنی رسما مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها شد خدمات “فصد و حجامت” بیمه شد اولین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل نحوه دریافت وام بدون سود 20 میلیون تومانی بانک تجارت نحوه ثبت نام وام بدون بهره 100 میلیون تومانی بانک مهر ایران اطلاعات بیمه‌ شخص ثالث درست وارد نشود، بیمه‌گذاران نمی‌توانند کارت سوخت دریافت کنند شکسته شدن رکورد تزریق پول به بانک ها بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان وام بانکی را بشناسید رونمایی از پلتفرم «سپینو» بانک صادرات اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

چالش لجستیک جهانی برای بی‌سابقه‌ترین عملیات حمل و نقل و توزیع واکسن کوید ۱۹


چالش-لجستیک-جهانی-برای-بی-سابقه-ترین-عملیات-حمل-و-نقل-و-توزیع-واکسن-کوید-۱۹
لجستیک واکسن کرونا به اندازه کشف آن حیاتی است

به گزارش الفباخبر گروه سلامت، همایون ذرقانی، همان طور که جهان نیاز فوری به واکسن کرونا دارد تا بتواند جریان زندگی را به حالت عادی بازگرداند. صدها شرکت واکسن‌سازی در مراحل نهایی نتایج تحقیقات خود را آشکار کرده‌اند. تعداد انگشت‌شماری از این تحقیقات به مرحله آزمایشات انسانی رسیده‌اند و تاکنون دو شرکت مهر تایید تولید را گرفته اند. آخرین آن واکسن سازی Moderna است که پس از فایزر تایید کرد واکسن ضد کرونایی که ساخته تا 94.5 درصد موثر بوده است.

بیشتر بخوانید:

انتظار می‌رود دستکم دو تولیدکننده عمده تا پایان سال جاری میلادی تاییدیه مراقبان بهداشت جهانی را به‌دست آورده و آماده توزیع باشند.

درک پیچیدگی های لجستیک واکسن
در حالی که شرکت های دارویی و تولیدکنندگان واکسن در آزمایشگاه‌ها و کارخانه‌های خود برای تولید واکسن سخت کار می‌کنند‌، صنعت حمل و نقل در جهان با بزرگترین چالش‌ خود روبروست که چطور صدها میلیون شیشه واکسن را در کل این کره خاکی با حساسیت‌های ویژه‌ای که دارد به دست کادر درمانی برساند.
چالش های لجستیک و حمل و نقل واکسن به مراتب پیچیده‌تر از آن است ه در تصور بگنجد.
کافی است تنها به واکسن‌های متنوعی فکر کنید که حجم دوزهای آن متفاوت هستند برخی نیاز به تجویز دو دوز در مدت 30 یا 45 روز دارند)و دامنه کنترل شده متفاوت دمای مورد نیاز برای واکسن‌های مختلف‌، همه بر حساسیت‌ها و تعهدات مجریان حمل‌و نقل و لجستیک می‌افزاید.

در درجه اول به دلیل حساسیت زیاد آنها به لرزش بیش از حد و تغییر دما‌، دو اتفاق معمول در هنگام انتقال هستند. هرچه به زمان دستیابی به یک واکسن مناسب نزدیک می‌شویم‌، به همان اندازه دستیابی به یک شیوه‌نامه حمل و نقل ایمن و کارآمد برای چابچایی صدها میلیون‌ دوز از این واکستن‌ّا سخت‌تر می‌شود.

تعدادی از واکسن‌های پیشرو Covid-19 در لحظه بسته بندی تا زمان آماده شدن برای تزریق به بازوهای بیماران ، باید در دمای 80- درجه سانتیگراد نگهداری شوند. این آسان نخواهد بود. واکسن‌ها ممکن است در یک قاره تولید شده و به قاره دیگر ارسال شوند. از یک مرکز لجستیکی به کانونی دیگر منتقل شده و در نهایت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دست کادر درمان برسند.

اندرو جکسون ، رئیس خدمات زنجیره تأمین خارجی برنامه جهانی غذا (WFP) ، به تازگی در وبینار AirPharma که توسط انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) برگزار شد جوانب حساسیت‌برانگیز لجستیک جهانی حمل واکسن را تشریح کرد و گفت که بازیگران جهانی حمل و نقل می‌توانند این اطمینان را ایجاد کنند که محمولات در دامنه دمایی ۲ تا ۸ دامنه درجه سانتیگراد نوسان بیشتر نداشته باشد اما تقریباً غیرممکن است که بتوانند واکسن‌هایی با این حجم را در سرمای شدید (تا 80 - درجه سانتی گراد) کنترل کنند.
WFP مسئول لجستیک و توزیع واکسن‌های تاییدشده Covid-19 در جهان است.

سرمایه گذاری های لجستیکی در توزیع واکسن
از چند ماه پیش شرکت‌های بزرگ دنیا نظیر یو پی اس، فدکس و دی اچ ال در حال ساخت "مزارع سردخانه‌ای" در هلند و ایالات متحده هستند. سردخانه‌هایی که کارکردی تا دمای -۸۰ درجه سانتیگراد دارند. این مزارع در مجموع شامل 600 سردخانه است که هر کدام می‌توانند ۴۸۰۰ شیشه واکسن را در خود جای دهد.

حمل و نقل جهانی DHL به تازگی تاسیساتی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در ایندیاناپولیس در ایالات متحده را به تدارکات و مراقبت های بهداشتی اختصاص داده است. این تأسیسات محیط کنترل شده در دماهای 15-25 ، 2-8 و -۲۰ درجه سانتی گراد را فراهم می‌کند تا در یک منطقه آزاد تجاری امکان حمل و نقل بین المللی آن فراهم باشد.

انتظار می‌رود در دو سال پیش رو، ذینفعان زنجیره ارزش لجستیک به طور جدی توزیع واکسن را در فعالیت‌های خود بگنجانند. بزرگترین شرکت‌های لجستیک یکپارچه جهان مانند FedEx ،UPS و DHL در حال برنامه‌ریزی


توسعه لجستیک دارویی
تردیدی نیست که صنعت هواپیمایی مسافری به نحو ناباورانه‌ای ورشکسته شده و استفاده از هواپیماها باری توزیع واکسن‌ها تاحدودی بتواند زیان‌های انباشته را التیام بخشد.

در همسایگی ما بخش حمل و نقل هواپیمایی اتحاد ، با راه اندازی PharmaLife ،تخصص لجستیک دارویی خود را تقویت کرده است.

در ایران چه خبر است؟
شبکه حمل و نقل ایران سال‌هاست که از فرسودگی ناوگان در رنج و مضیقه است. بیش از ۹۰ درصد شبکه حمل و نقل خودمالکی است و شرکت‌های بزرگ حمل و نقل که صاحب ناوگان‌های روزآمد باشند به دلیل سیاست‌های نامتناسب، پا نگرفته‌اند. شبکه لجستیک و حمل و نقل کشور در صورت خرید واکسن با چالشی جدی برای توزیع به موقع و صحیح روبرو خواهد بود.

 

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 27 آبان ماه 1399 - 18:23
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت