عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 20:53

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
مدیرعامل بانک دی از نتیجه بخش بودن تغییر رویکرد در پیگیری پرونده‌های حقوقی خبر داد ثبت رکورد جدید در صادرات نفت ایران نرخ رشد اقتصادی سال ١٤٠١ منتشر شد چرا بعضی‌ها دو بار یارانه گرفتند؟ فرصت دریافت زمین رایگان برای این خانواده‌ها فعال شد رییس‌ کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سامانه مؤدیان شاه کلید گذر از نظام سنتی به نظام هوشمند مالیات است ۴ نوع تعطیلات ملی، شمسی، قمری، بین التعطیلین/ توضیحات یک نماینده مجلس درباره تعطیلی شنبه‌ها امکان دریافت صورتحساب اینترنتی تسهیلات مشتریان بانک صادرات آغاز شد سهام بانک تجارت رشد کرد ماجرای حمله به نیروهای اورژانس و سرقت آمبولانس مدیرعامل شرکت بیمه حکمت از شعبه ارومیه بازدید کرد تغییر پارادایم در بیمه ایران کمک و مشارکت‌ در اصلاح نقاط حادثه خیز از سوی صنعت بیمه آشنایی مسوولان با خدمات و فرایندهای بیمه‌ای به توسعه بیمه کمک می‌کند هر کیلو حبوبات در بازار چند؟ + قیمت خودرویی‌ها بر ریل نزولی تحلیل پیش رفتند محصولات این خودروساز گران شد نوسانات بیت کوین در پی تهدیدها و فرصت‌های پیش رو راز جسد سوخته در کمربند سبز
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | افزایش تردد ناوگان بین المللی از مرز لطف آباد با ترکمنستان افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی

کمک بانک صنعت و معدن به شیرین‌سازی و انتقال آب به فلات مرکزی ایران


کمک-بانک-صنعت-و-معدن-به-شیرین-سازی-آب-انقالی-به-فلات-مرکزی-ایران
با دستور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس، فاز نخست پروژه ملی و زیرساختی شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس با تامین مالی بانک صنعت و معدن و ۸ بانک دیگر عضو سندیکای این پروژه به بهره برداری رسید.

به گزارش الفباخبر 

بیشتر بخوانید:

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، بیژن اسدی معاون نظارت، حقوقی و وصول مطالبات این بانک اعلام داشت: براساس مشارکتنامه ای که در مردادماه سال ۹۷ به امضا رسیده بود، این بانک در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و انجام مسؤلیت های اجتماعی خود به عنوان یک بانک توسعه ای فعال در عرصه اقتصاد کشور، تسهیلات ارزی بالغ بر ۱۱۲ میلیون دلار از محل منابع صندوق توسعه ملی و همچنین تسهیلات ریالی به میزان ۳۹۷ میلیارد ریال از محل منابع داخلی، به عنوان عضو سندیکا به طرح شرکت توسعه آب آسیا مجری پروژه یاد شده اختصاص داد که تا کنون ۷۵ درصد تسهیلات ریالی مزبور، به میزان ۲۷۸ میلیارد ریال پرداخت گردیده است.

وی افزود: همچنین برای این پروژه گشایش اعتبار تسهیلات ارزی نیز صورت گرفته و بالغ بر ۲۰ میلیون دلار آن در قالب اعتبار اسنادی پرداخت شده است. عضو هیأت عامل بانک صنعت و معدن اظهار داشت: این بانک تأمین مالی این طرح جهت آبرسانی به مجموعه های صنعتی گل گهر سیرجان، صنایع مس سرچشمه و صنایع فولادی چادرملو و نیز تأمین بخشی از آب مصرفی شهرهای کرمان، یزد و هرمزگان را به همراه ۸ بانک دیگر بر عهده گرفته است.

اسدی یادآور شد: بر اساس این پروژه که بخشی از پروژه جامع انتقال آب خلیج فارس است، خط لوله ای به طول ۸۲۰ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه پمپاژ احداث می شود که ظرفیت انتقال یک میلیون متر مکعب آب در سال را به مقاصد مورد نظر دارا خواهد بود و در مجموع پروژه‌های شیرین‌سازی در ۴ فاز در حال اجرا می‌باشد؛ فاز صفر شامل ساخت تأسیسات جانبی شامل: سیستم آبگیر، دفع پساب و ... جهت تأمین آب مورد نیاز شیرین‌سازی آب جهت ظرفیت یک ‌میلیون متر مکعب در روز، فاز اول شامل احداث و خرید و نصب تجهیزات شیرین‌سازی آب خلیج فارس به میزان ۴۰۰ هزار مترمکعب در روز در قالب یک واحد ۲۰۰ هزار مترمکعبی توسط پیمانکار BOO (شرکت سازه‌سازان) و یک واحد ۲۰۰ هزار مترمکعبی توسط خود شرکت توسعه آب آسیا و همچنین احداث فاز اول نیروگاه به ظرفیت ۲۵۰ مگاوات (موضوع تسهیلات ارزی این بانک)، فاز دوم شامل افزایش ظرفیت شیرین سازی سازی به میزان ۴۰۰ هزار مترمکعب دیگر در روز و فاز سوم که افزایش ظرفیت شیرین سازی سازی به میزان ۲۰۰ هزار مترمکعب دیگر در روز و احداث فاز دوم نیروگاه که افزایش ظرفیت به ۵۰۰ مگاوات را در بر می گیرد.

گفتنی است، با توجه به اقلیم گرم و خشک در بسیاری از مناطق کشور و گسترش و توسعه صنعت معدن و فولاد در کشور و افزایش نیاز این صنایع به آب، این بانک به منظور رفع بحران کمبود آب در کشور اقدام به حمایت از سرمایه‌گذاری در طرح های آب شیرین کن و انتقال آب نموده است.

ظرفیت آب شیرین کن های کشور تا پیش از اجرای این طرح ۴۰۰ هزار متر مکعب بوده و با ورود این مجتمع به چرخه تولید ظرفیت تولید آب شیرین کشور ۵۰ درصد افزایش می یابد. میزان اشتغالزایی این طرح روزانه ۷۰۰ نفر به شکل مستقیم و ۵۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم می باشد.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 18 آبان ماه 1399 - 11:05
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت