عناوین مهم :
سه‌شنبه 28 فروردین 1403 11:53

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
این نماینده مجلس به دادستانی احضار شد جزئیات امضای درخواست شفافیت هیات رییسه مجلس توسط نمایندگان مجلس رای کمیته انضباطی در خصوص بازی دربی مشخص شد افتتاح و معرفی حساب وکالتی در بانک ملی ایران امکان پذیر شد جان آرات حسینی در خطر است | بخوانید با رژیم خاص غذایی غول منچستر سیتی آشنا شوید سرمربی محبوب لیونل مسی به الهلال پیوست مرگ در جاده‌های ایران طلب بیمه پارسیان از سیمان فارس چه میزان است؟ تسهیلات ۲۰۰میلیونی از طریق بیمه البرز ثبت افزایش سرمایه شرکت بيمه پارسيان افزایش ۵۴ درصدی درآمد بیمه دی بازار سهام را نمی‌توان دستوری مدیریت کرد بورس تعطیل می‌شود؟ افت ۱.۹۴ درصدی شاخص کل بورس در شروع معاملات سقوط بازار سرمایه شوک به سرمایه اجتماعی هجوم فروشندگان به بازار خودرو پس از اعلام سقوط قیمت‌ها ۱.۷ میلیون خودرو تا پایان سال تولید می‌شود؟ پیش‌بینی سخنگوی شورای رقابت از قیمت خودروها/ شجاعی: این‌گونه می‌توان منتظر سقوط قیمت خودرو بود
پر بازدید ها
حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد طرح برخورد با ناهنجاری اجتماعی از امروز آغاز شد بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در ولنجک اولویتهای پژوهشی سال 1403 پژوهشکده بیمه خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت *کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت راه‌اندازی می‌شود* عرضه انواع محصول در بورس کالا امروز 25 فروردین بررسی ساخت نیروگاه‌ سدهای خداآفرین و قیزقعله‌سی آیا اتباع خارجی در ایران می‌توانند گواهینامه داشته باشند؟ خبر مهم بانک مرکزی در مورد حذف کارت‌های بانکی افزایش عرضه دام با گرم شدن هوا براندازی بانک‌ها با هوش مصنوعی دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی بدون سود بانک صادرات نقش شرکت نفت و گاز کارون در افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟

10 کشور دنیا که قبل از مرگ حتما باید به آن ها سفر کرد


10-کشور-دنیا-که-قبل-از-مرگ-حتما-باید-به-آن-ها-سفر-کرد
اگر شما فردی هستید که بی وقفه کار می کنید و احساس خستگی بیش از حدی دارید یا از مشکل پزشکی خاصی رنج می برید به نحوی که دکتر ها برای شما استراحت را تجویز کرده اند، مسافرت راه حلی است که می تواند حال جسمانی و روانی شما را بهبود ببخشد و شما را به فردی سالم و سرحال تبدیل کند.

به گزارش الفباخبر به نقل از تکنوبلاگ، برای خیلی از افراد این سوال پیش می آید که کدام یک از نقاط جهان برای مسافرت مناسب می باشد؟ البته این سوال به علایق شخصی شما نیز بستگی دارد. برای مثال عده ای از مکان تاریخی لذت می برند و عده ای دیگر جاذبه های طبیعی را دوست دارند. سلایق برای تک تک افراد متفاوت است و هر کسی علایق خاص خود را دارد.

بیشتر بخوانید:

حال ما به صورت خلاصه و در قالب مقاله ای قصد داریم 10 کشور جهان، که از نظر امنیت و جاذبه های گردشگری برای مسافرت و گردش مناسب می باشند را به شما معرفی کنیم.

1- فنلاند

یکی از زیبا ترین نقاط دنیا از نظر جاذبه های طبیعی است و کشوری که به کشور هزار دریاچه معروف است و خشونت و جنایت در آن عملا غیر ممکن است. از دیگر دلایل مسافرت به فنلاند می توان تابیدن نور های شمالی که یکی از زیبایی های خدادادی است و دیدن پایتخت این کشور، هلسینکی و کلیسا های قدیمی روسی اشاره کرد.

2- ایسلند

یکی دیگر از کشور های شمال اروپا که مناسب برای سفر می باشد ایسلند است. این کشور به صورت جزیره بوده و بعد از بریتانیا بزرگترین جزیره اروپا می باشد. چشمه های آب گرم این کشور بسیار معروف بوده و آب و هوای سردسیری دارد و سومین کشور جهان از نظر کم بودن جرم و جنایت است.

نکته جالب درباره این کشور آن است که از اواسط ماه مه تا اواخر جولای آفتاب به صورت دائم می تابد. این کشور به عنوان سرزمین یخ و آتش شناخته شده و بسیاری از آتشفشان ها و یخچال های طبیعی در آن قرار دارد.

3- هنگ کنگ

دیگر کشور مناسب برای سفر در شرق آسیا قرار دارد. بر خلاف آنچه که مردم فکر می کنند هنگ کنگ یکی از امن ترین کشور های دنیا است و این کشور را به حضور ماندگار و دائم پلیس در مناطق مختلف می شناسند. این کشور نیز شامل جزایر متعدد بوده که زیبایی های فراوانی دارد. بیشتر سطح این کشور شامل کوه و تپه است، ساخت‌وساز تنها در ۲۵ درصد از سطح هنگ کنگ انجام شده و حدود ۴۰ درصد سطح منطقه نیز شامل پارک و ذخیره‌گاه‌های طبیعی است. دیگر ویژگی های این کشور تنوع فرهنگی در سبک آشپزی آن و بازار بزرگ هنگ کنگ است و در طول سال شاهد جشن ها، آتش بازی ها و کارناوال های فراوانی هستیم. با دارا بودن یکی از بهترین سیستم حمل و نقل در جهان، توریست ها نگرانی در این زمینه نخواهند داشت.

4- نروژ

نروژ کشوری کوهستانی است و دارای هوای بسیار سردی در قسمت شمالی است. قسمت عمده‌ای از اراضی نروژ حتی در منطقه کوهستانی پوشیده از جنگل است. آب و هوای نروژ از قسمت مرکزی به سمت جنوب به دلیل گرمای جریان خلیج گلف استریم، معتدل است که مکان مناسبی برای استراحت توریست ها می باشد.

5- سوئیس

یکی از بهترین کشور ها برای سفر سوئیس است. هر ساله کوهستان‌های این کشور میزبان گردشگرانی هستند که برای ورزش‌های برفی به این کشور سفر می‌کنند. این کشور بالاترین میزان شهروندان مطیع قانون را دارد که با رای مردم استفاده از اسلحه برای جلوگیری از جرم و جنایت ممنوع شده است. شکلات های این کشور بسیار معروف و بهترین نوع آجیل را در این کشور یافت می شود. در طول روز خورشید 16 ساعت به طور مستمر بر این کشور می تابد.

6- پرتغال

پرتغال کشوری است که مردم آن به ادب فراوان معروف هستند تا اینکه مجرم باشند. غار های آتشفشانی و سواحل زیبای این کشور در دنیا زبان زد بوده و چشمه های آب گرم فراوانی دارد و غذای دریایی خوشمزه ای در انتظار گردشگران خواهد بود.

7- نیوزلند

کشوری که در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده است. نیوزلند کشوری است نسبتاً کوهستانی که جزیره شمالی آن دارای منشأ آتشفشانی است و آبفشان‌های آن هنوز از فعالیت‌های آذرین حکایت می‌کنند. اما محیط زیست زلاندنو با جانوران و گیاهان منحصربفرد خود از تمام نقاط دنیا متمایز است و یکی از امن ترین کشور های جهان است.

8- اتریش

یکی از کشورهای زیبای قاره اروپا، اتریش است. کشوری آرام، با زیبایی های طبیعی بسیار و واقع شده بر کوه آلپ که در عین حال، مردمانش از سطح رفاه بالایی برخورداند. زبان مردم این کشور بیشتر به آلمانی است و فرهنگ و خلقیات آلمانی ها را نیز تا حدودی دارند. اگر کشور اتریش را تنها به واسطه طبیعت به عنوان منطقه گردشگری انتخاب کرده اید، باید بدانید این کشور از جهت تاریخی نیز مسحور کننده است. بازدید از شهر وین که پایتخت اتریش بوده خالی از لطف نیست ولی اگر روزی به این کشور سفر کردید حتما به کلیسای جامع سنت اشتفان و کاخ بِلوِدیره و تالار شهر وین، سر بزنید.

9- سوئد

به دلیل مناظر طبیعی مهیج، رشد فرهنگ خوراک شناسی و شهرهای زیبای متعلق به قرون وسطایش، مقصدی عالی برای مسافران است. این کوه‌های پوشیده از جنگل در منطقه نورلند در شمال، دریاچه دیستریکت در ناحیه مرکزی، زمین‌های مرتفع یونکوپینگ در جنوب و جلگه حاصلخیز اسکانیا در منتهی‌الیه بخش جنوبی کشور. تابستان‌ها کوتاه و گرم و زمستان‌های سرد و طولانی از ویژگی‌های آب و هوای این کشور است.

10- هلند

هلند سرزمین لاله های نارنجی است. در هلند اختلاف آب و و هوایی اندک منطقه ای وجود دارد اما در مجموع آب‌وهوای معتدل که تحت تاثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس است تابستان‌های ملایم و نسبتاً خنک و زمستان‌های نسبتا سرد را در پی دارد. برای تماشای باغ‌های لاله بهتر است زمان سفر را از اواسط مارس تا اواسط ماه مه انتخاب کنید. هلند، سرزمین لاله‌های نارنجی کشوری با مردمی مهربان و جاذبه های فراوان برای گردشگران است. و یکی از جذاب ترین قسمت های سفر خرید سوغاتی در هر کشور است.

این بود 10 نقطه دیدنی که از ابعاد مختلف، مناسب برای سفر کردن می باشند و اگر به دنبال کمی استراحت و فراغ خاطر هستید این 10 کشور برای سفر کردن، بسیار مناسب می باشند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 15 آبان ماه 1399 - 14:49
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت