عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 18:03

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
هشدار دادگستری در خصوص استفاده از رمزارزها در مبادلات داخل کشور کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی فردا بررسی می شود نحوه دریافت وام ۲۰۰میلیون تومانی بانک تجارت هدف‌گذاری کاهش ۹۰ درصدی تصادفات بر مبنای رویکردهای جهانی فروش ۷ خودروی داخلی در سامانه یکپارچه از امروز آغاز شد منطقه آزاد انزلی می تواند ایفاگر نقش محوری در ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه باشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی رکوردشکنی کرد پلیس ایران دختر ربوده شده را به کشورش برگرداند بازار "شیرخشک" در حال اشباع است/ فروش "شیرخشک "بدون تغییر قیمت در صورت ثبت کد ملی سپرده گذاری ۴۶۰۰ میلیارد تومان در بانک قرض الحسنه مهر در این استان بانک آینده استخدام می کند شیرینی در شب یلدا گران نمی شود یارانه نقدی آذر ماه واریز شد پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مسعود بادین: بیمه آسیا از بالاترین شفافیت مالی و فنی در صنعت بیمه برخوردار است رشد ۲۲۶ درصدی حق بیمه تولیدی در ۹ ماهه نخست امسال اتحادیه اروپا ۶ فرد و ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد فروش هشت ماهه 1402 بیشتر از کل سال 1401 مراحل افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است/ عرضه محصول متفاوت در بیمه‌های زندگی
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | افزایش تردد ناوگان بین المللی از مرز لطف آباد با ترکمنستان

راه‌های تشخیص پولشویی با بیت کوین


پولشویی-و-ارتباط-آن-با-بیت-کویین-و-راه-های-تشخیص-پولشویی-با-بیت-کوین
الفباخبر- شیادانی که از بیت کوین برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‌کنند، احتمالا از هوش بالایی برخوردار هستند.

به گزارش الفباخبر، گروه بانک: از آنجا که در زنجیره بلاکچین تمامی تراکنش‌ها ثبت می‌شوند با وارد کردن یک آدرس والت یا آدرس یک تراکنش می‌توان معاملات صورت گرفته شده با بیت کوین از زمان استخراج تا لحظه حاضر را مشاهده و بررسی کرد. این موضوع از آن جهت در شناسایی این شیادان اهمیت دارد که به محض اثبات پولشویی برای صرافی‌ها، آدرس تراکنش مدنظر به پلیس ارجاع داده شده و از آن لحظه تمامی صرافی‌های آنلاین به محض شناسایی آدرس بیت کوین مذکور، اقدام به بستن حساب کاربری فرد فروشنده می‌کنند. با بلوکه شدن حساب فرد خاطی، به مرور مراحل شناسایی وی تکمیل شده و با کنار هم چیده شدن پازلی متشکل از قربانیان و همچنین افراد کلاه‌بردار در نهایت سردسته و یا بازی‌گردان این صحنه نیز به دام افتاده و روانه زندان خواهد شد. به عنوان نمونه در اوایل سال 99 بود که توئیتر مورد حمله بی سابقه هکر‌ها قرار گرفت. پس از بررسی‌‌های اولیه و انجام تحقیقات در این زمینه، در اوایل مرداد ماه سال جاری پلیس از دستگیری متهم بزرگترین هک تاریخ توئیتر خبر داد.

بیشتر بخوانید:

توضیح گسترده تر در باره ی بیت کوین:

«بیت‌کوین خیابان اصلی برای پولشویی است.» دست‌کم این نقل قولی است که رسانه‌های گوناگون آن را منتشر کرده‌اند. پولشویی به‌احتمال زیاد قدمتی معادل اختراع پول دارد. بنا به تعریف، پولشویی در پول نقد به معنای آن است که پولی را که به روش نادرستی به‌دست‌آمده به‌گونه‌ای به نظر برسد که از روش مجازی کسب‌شده است. امروزه قانون‌گذاران بیشتر و بیشتر نگران مجرم‌هایی هستند که از رمزارزها برای فعالیت‌های غیرمجاز خود مانند پولشویی، تامین مالی تروریسم و فرار مالیاتی استفاده می‌کنند.

اخبار گوناگونی درباره پولشویی در بیت‌کوین منتشر شده است. به‌عنوان نمونه، اردیبهشت ۱۳۹۸( ۲۴ آوریل ۲۰۱۹) پلیس برزیل اعلام کرد مردی را دستگیر کرده که در آزمایشگاه مواد مخدر به‌طور مخفیانه مشغول به فعالیت بوده و از بیت‌کوین برای پولشویی استفاده می‌کرده است. در این آزمایشگاه به‌طور مخفیانه بیت‌کوین ماین می‌شده و برای قاچاق مواد مخدر از سوی فرد مظنون به‌کار می‌رفته است.

اما پولشویی در بیت‌کوین چگونه انجام می‌شود؟ به‌طورکلی، به‌دلیل ویژگی گمنامی که در بالا به آن اشاره شد، امکان پولشویی در بیت‌کوین وجود دارد.

در هر تراکنش، نشانی فرستنده و گیرنده بیت‌کوین ثبت می‌شود. این نشانی متعلق به فردی است ولی برای به‌دست آوردن آن نیازی به ارائه هویت از سوی او نیست. بنابراین هر فردی می‌تواند به کمک برنامه‌های کیف پول یک یا چندین نشانی به‌دست آورده و با آنها اقدام به مبادله بیت‌کوین کند. تنها در صورتی هویت فرد مشخص می‌شود که وی در صرافی اقدام به مبادله بیت‌کوین‌ها کرده یا یکی از طرف‌های معامله، هویت وی را درخواست کند. در غیر این صورت، فرد می‌تواند در معامله‌ای شرکت کرده، بدون آنکه هویتش مشخص شود.

اگر صرافی رمزارز براساس مقررات عمل نکند (رویه‌های ضدپولشویی و شناسایی مشتری را به‌کار نگیرد، مانند کنترل هویت) از این صرافی‌ها می‌توان برای تمیز کردن بیت‌کوین‌های کثیف استفاده کرد.

علاوه بر بیت‌کوین، در سایر رمزارزهای شبه‌‌گمنام مانند اتریوم، ریپل، بیت‌کوین‌کَش و... نیز امکان پولشویی وجود دارد. برخی دیگر از رمزارزها از روش‌های پیچیده‌تری برای تامین گمنامی کامل استفاده می‌کنند، مانند مونرو، دَش و زی‌کش. در این رمزارزها نیز امکان ردگیری هویت افراد در معاملات وجود ندارد.

علاوه بر ویژگی گمنامی در بیت‌کوین که امکان پولشویی را فراهم می‌کند، سرویس‌های رداثر در بیت‌کوین نیز این امکان را ایجاد می‌کنند. این سرویس‌ها رمزارز کثیف را از طریق انتقال بین نشانی‌های گوناگون، پیش از آنکه این مقدار به فرد دیگری منتقل شود، تمیز می‌کنند. این سرویس‌ها به‌طور معمول رایگان نیستند و یک تا ۳ درصد از رمزارزی را که رداثر می‌کنند، شارژ می‌کنند که استفاده از این روش ریسک بالایی دارد.

ازآنجا که تمامی تراکنش‌های رمزارزها در دفتر حساب توزیع‌شده ثبت می‌شوند و همچنین به‌دلیل وجود فرآیند شناسایی مشتری و وجود روش‌های پیشرفته برای ردگیری مجرم‌ها روی بستر رمزارزها، با وجود آنکه بیشتر رمزارزها شبه‌‌گمنام یا گمنام هستند و هویت افراد به نشانی‌های‌شان متصل نشده است و همچنین به‌دلیل آنکه همه صرافی‌ها براساس با مقررات عمل نمی‌کنند و وجود سرویس‌های رداثر، می‌توان ادعا کرد به لطف بلاک‌چین، ارزهای رمزنگاری‌شده در مقایسه با پول‌های واقعی به‌طور ذاتی ظرفیت کمتری برای پولشویی دارند.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: جمعه 09 آبان ماه 1399 - 15:10
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت