عناوین مهم :
شنبه 01 اردیبهشت 1403 20:08

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
رییس‌ جمهور سابق اوکراین:با شکست ما آمریکا در جهان بی‌آبرو می‌شود هشدار دادگستری در خصوص استفاده از رمزارزها در مبادلات داخل کشور کلیات لایحه بودجه در جلسه علنی فردا بررسی می شود نحوه دریافت وام ۲۰۰میلیون تومانی بانک تجارت هدف‌گذاری کاهش ۹۰ درصدی تصادفات بر مبنای رویکردهای جهانی فروش ۷ خودروی داخلی در سامانه یکپارچه از امروز آغاز شد منطقه آزاد انزلی می تواند ایفاگر نقش محوری در ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه باشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی رکوردشکنی کرد پلیس ایران دختر ربوده شده را به کشورش برگرداند بازار "شیرخشک" در حال اشباع است/ فروش "شیرخشک "بدون تغییر قیمت در صورت ثبت کد ملی سپرده گذاری ۴۶۰۰ میلیارد تومان در بانک قرض الحسنه مهر در این استان بانک آینده استخدام می کند شیرینی در شب یلدا گران نمی شود یارانه نقدی آذر ماه واریز شد پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مسعود بادین: بیمه آسیا از بالاترین شفافیت مالی و فنی در صنعت بیمه برخوردار است رشد ۲۲۶ درصدی حق بیمه تولیدی در ۹ ماهه نخست امسال اتحادیه اروپا ۶ فرد و ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد فروش هشت ماهه 1402 بیشتر از کل سال 1401
پر بازدید ها
بانک تجارت؛ پیشتاز در تسهیلات تکلیفی ضامن مرده برای دریافت وام بانکی خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته/ تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل کارگران هم می‌شود؟ خدمات “فصد و حجامت” بیمه شد انفجار در پایگاه هوایی راهبردی «میرون» رژیم اسرائیل اولین دستمزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ نحوه دریافت وام بدون سود 20 میلیون تومانی بانک تجارت رونمایی از پلتفرم «سپینو» بانک صادرات شکسته شدن رکورد تزریق پول به بانک ها نحوه ثبت نام وام بدون بهره 100 میلیون تومانی بانک مهر ایران اطلاعات بیمه‌ شخص ثالث درست وارد نشود، بیمه‌گذاران نمی‌توانند کارت سوخت دریافت کنند اولین جلسه شورایعالی بیمه در سال ۱۴۰۳ برگزار شد بزرگ‌ترین دریافت‌کنندگان وام بانکی را بشناسید ۶۳ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی در قالب ۹۳۶ هزار بیمه نامه رفع محدودیت‌های پروازی در فرودگاه‌های کشور

نحوه دریافت بیمه کاری


مراحل-ثبت-نام-و-دریافت-بیمه-کار
الفباخبر- با مراجعه به وبسایت ثبت درخواست بیمه بیکاری، در همان ابتدا با پیغامی مهم روبه‌رو می‌شویم: سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری با توجه به شیوع بیماری ویروس کرونا و ضرورت عدم مراجعه حضوری متقاضیان به ادارات طراحی شده است.

به گزارش الفباخبر، گروه بیمه: ثبت درخواست الکترونیکی بیمه بیکاری در این سامانه به منزله رعایت بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری محسوب خواهد شد و پس از ثبت درخواست، ادامه فرایند از طریق همین سامانه به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.به همین جهت حداکثر ظرف ۳۰ روز از بیکاری خود، به واحد کار و امور اجتماعی اطلاع اجتماعی اطلاع بدهد و آمادگی خود را برای اشتغال به کار مشابه اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

مدارک لازم برای بیمه بیکاری چیست؟

اصل و کپی یکسال آخر قرارداد کار یا رای صادر شده

عکس ۴*۳ جدید (۴ قطعه)

اصل و کپی مدرک تحصیلی یا مدرک فنی

اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه

اصل و کپی کارت ملی

اصل و کپی گواهی کار از شرکت

اصل و کپی کارت پایان خدمت (فقط برای آقایان)

کپی صفحه اول دفترچه بیمه

شرایط قطع شدن مقرری بیمه بیکاری (چگونگی قطع شدن بیمه)

بیمه شده دوباره به کار اشتغال یابد.

بیمه شده از قبول شغل مشابه پیشنهاد شده خودداری کند.

بیمه شده مستمری بازنشستگی دریافت کند و یا دچار از کار افتادگی کلی شود.

مدت زمان که بیمه بیکاری به او تعلق میگیرد پایان یابد.

بیمه شده فوت کند.

بیمه شده بدون دلیل موجه از شرکت در دوره های کاراموزی خودداری کند.

آیا مشمول بیمه بیکاری در زمان کرونا هستم؟

یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های ثبت نام در سامانه این است که از زمان بیکار شدن شما تا هنگام ثبت نام، بیش از ۳۰ روز نگذشته باشد، زیرا در غیر این‌صورت شما مشمول دریافت حقوق بیمه بیکاری نخواهید بود.

مراحل بعدی ثبت نام:

پس از اطلاع یافتن از شرایط اولیه ثبت نام، روی لینک «ثبت درخواست بیمه بیکاری» کلیک می‌کنیم و در مرحله بعد با وارد کردن اطلاعات شخصی و بیمه‌ای فرد مورد نظر، مرحله نخست ثبت نام را تکمیل می‌کنیم.

در پایان یک کد رهگیری به شما داده خواهد شد تا ادامه ثبت نام خود را در آینده از طریق آن انجام دهید. توجه داشته باشید، از آنجا که ادامه روند ثبت نام شما در آینده نیز آنلاین خواهد بود، حفظ و نگهداری از این کد بسیار حیاتی به حساب می‌آید.

در موعدی که این سامانه پس از دوران کرونا برای شما مشخص خواهد کرد، می‌بایست جهت تکمیل ثبت نام خود و تعیین‌تکلیف نهایی به اداره کار محل کار خود مراجعه نمایید. لازم به ذکر است، استمرار پرداخت مقرری پس از پایان ۳ ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت مستلزم رسیدگی حضوری و طرح پرونده در کمیته های دونفره خواهد بود.

طبق قانون جدید چه کسانی می توانند بیمه بیکاری دریافت کنند؟

کسانی که مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی باشند.

بیکاری حداکثر ۳۰ روز پس از اخراج یا اعلام عدم نیاز توسط کارفرما به اداره کار گزارش شود (در موراد خاص بیشتر از ۳۰ روز نیز امکان دارد)

به صورت غیر ارادی از کار اخراج شده باشند

تبعه کشورهای خارجی نباشند.

مستمری بگیر، بازنشسته و یا از کار افتاده کلی نباشند.

بیمه شده قبل از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد. ( در صورت اتمام قرارداد بیکار شدن حداقل یکسال سابقه نیاز است )

بیمه شدگانی که به علت بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل، جنگ، زلزله و آتش سوزی ( افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند نیز مشمول این بند می شوند) بیکار می شوند، برای دریافت مقرری بیمه بیکاری، نیاز به داشتن حداقل سابقه پرداخت حق بیمه ندارند و حتی اگر در روز اول کار بر اثر این حوادث بیکار شوند می توانند مقرری بیمه بیکاری دریافت کنند.

بیمه شدگان باید در دوره های کارآموزی و سوادآموزی که از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نهضت سوادآموزی برگزار می شود، شرکت کنند و هر دوماه یک بار، گواهی لازم در این زمینه را به شعب تامین اجتماعی ارائه کنند

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: جمعه 09 آبان ماه 1399 - 13:40
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت