عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 01:41

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
بخشودگی ۱۰۰ درصد جرایم موتور سیکلت و وسایل نقلیه کشاورزی فاقد بیمه ثالث رقابت شرکت های بیمه برای توسعه زیرساخت های پرداخت خسارت آنلاین توسعه روابط تجاری ایران و مصر، نیازمند حل مشکل صدور روادید است ایجاد شهرک صنعتی مشترک بین ایران و عمان تل‌آویو مدعی حمله هکری ایران و حزب‌الله به یک بیمارستان نظامی شد ابلاغ حقوق دولتی مواد معدنی در سال ۱۴۰۲ توسعه صندوق املاک و مستغلات بانک شهر با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه عناوین اولویت‌دار پژوهشی گمرک جمهوری اسلامی ایران منتشر شد تأمین برق خودروهای برقی نیازمند توسعه زیرساخت‌ها است رشد ۱۶۸ درصدی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن موسسه ملل اعطای تسهیلات کارت اعتباری ۳ میلیارد ریالی با اپلیکیشن توبانک دستور خاندوزی برای بازنگری جریمه بانک‌ها افزایش ۳۰ درصدی عرضه محصولات باغی صدور مجوزهای صندوق‌های املاک و مستغلات سرعت می‌گیرد انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی برای نخستین بار آخرین قیمت سکه / بازار طلا کاهشی است + جدول شاخص بورس از کانال ۲.۲ میلیونی با رشد ۳۶ هزار واحدی گذشت کدام خدمات توانبخشی بیماران MPS تحت پوشش بیمه است؟ رونق به بازار بورس اوراق بهادار تهران بازگشت
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ بانک‌های چینی به درد سر افتادند بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳

کشور پرتغال و دیدینی های شگفت انگیزش


کشور-پرتغال-و-دیدینی-های-شگفت-انگیزش
پرتغال کشوری است درجنوب غرب اروپا و پایتختش لیسبون است.کشوری کوچک است ولی از سمت غربی اقیانوس اطلس است که پایان این قسمت کشور است.

به گزارش الفباخبر، قلعه هایی مربوط به قرون وسطی،سواحلی که رنگ یاقوت کبود و کلیساهای طلایی فقط چند مورد از موارد شگفت انگیز این کشور هستند که بررسی شده اند.

بیشتر بخوانید:

برای ایجاد یک تجربه عالی و لذت بخش دیدن و مراجعه به هنر، تاریخچه، فرهنگ وغذاهای خوشمزه این کشورکافی است اما نمی­توان از مکان های بی نظر و شگفت انگیز این کشور غافل شد و آن را در لیست کارهایی که باید انجام بدیم جای نداد.

در حال حاضرپرتغال کشوری است که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است و به یکی از مقاصد باور نکردنی تبدیل شده است.

به همین دلایل ما نتوانستیم که شمارو با این کشور آشنا نکنیم پس با ما همراه باشید.

 

 لیسبون اهمیت تاریخی پرتغال

لیسبون پایتختی زیبا و محله های رنگا رنگ با کوچه های سنگ فرش شده،همین ها کافیست که با توجه به گفته های بالا بفهمید این شهربه چه اندازه زیبا است.این شهر برای هر مدل سلیقه ای مناسب است و میتواند هر بیننده ای را به خودش جذب کند. شنیدن موسیقی محلی، خوردن غذاهای دریایی با طعم های دلپذیر و در نهایت تست کردن یکی از شیرینی های محبوب و خوشمزه پرتغال یعنی پاستل دناتا کارهایی است که باید آن هارا امتحان کنید تا سفری کامل را تجربه کنید.

 

هنر خیابانی شهر قدیمی لیسبون

لیسبون یکی از کهن ترین شهرهای جهان است اما هنری که در خیابان های این شهر به نمایش در آمده است خیره کننده است و باعث معروفیت ان شده است.

این آثار و کشیده های هنری در جای جای خیابان ها مثل ساختمان ها،کوچه ها و در امتداد سواحل دیده می­شود.

 

برج بلم میراث جهانی یونسکو

قدمت اثر تاریخی که در بندر لیسبون قرار دارد به قرن شانزدهم برمی­گردد.این اثر تاریخی برج بلم است که ساخت آن ترکیبی است از سبک های معماری ونیزی،شمال آفریقا وگوتیک.

 

پورتو یک داستان تخیلی

وقتی وارد پورتو می­شوید انگار وارد یک داستان تخیلی زیبا شدید. این شهر بر کرانه­ی شمالی رود دورو که نزدیک به اقیانوس اطلس واقع شده، است.

در گوشه های پنهان این شهر کلیساهای طلایی،رستوران ها،کتاب فروشی هایی وجود دارد که به معنای واقعی انسان را جادو می­کند.

 

لیوراریا للو جذاب ترین کتاب فروشی جهان

این کتاب فروشی جذاب ترین کتاب فروشی است که تا به حال می­بینید. این کتاب فروشی دو طبقه با راه پله های قرمز رنگ دارد و مجموعه ای غنی از است که بیش از 60000 کتاب را در خود جای داده است.حال می توان درک کرد که چرا این لقب را از آن خود کرده است.

 

کلیسای سائو فرانسیسکو بهشت طلایی

بالاخره رسیدیم به کلیسای طلایی که تا الان اسمش برده شد. قدمت این کلیسا به قرن چهاردهم بر می­گردد و با ورود به آن گویی در بهشتی از طلا قدم گذاشته اید.

در قرن هجدهم بازسازی در این کلیسا به سبک باروک صورت گرفت برای تزئین این کلیسا و طراحی دیواره های آن بیش از 100 کیلوگرم طلا استفاده شد.

 

لاگوس زیبایی طبیعت

زیبایی واقعی طبیعت در این ساحل با دیدن این صخره های سنگی،امواجی به رنگ فیروزه ای،غارهایی اسرارآمیز میقهمید و درک می­کنید.

 کسایی که عاشق ودوستدار ماجراجویی کردن هستند و دنبال این کار هستند تور کایاک را از قلم نیندازید.

 

کویینتا دا رگالیرا کاخ سلطنتی خصوی اسرار آمیز

برخلاف کاخ ها و قلعه های دیگر سینترا، کویینتا دا رگالیرا یک ملک خصوصی و لوکس است که در قرن بیستم ساخته شد.

این ملک اسرارآمیزبه سبک گوتیک با مجسمه های باشکوه در زمینی پهناورساخته شده است و فضای خانه، باغ، تونل های زیر زمینی و پنهان آن مکان مناسبی برای گشتن و اکتشاف است.

 

ماتا دوبوکاکو میراثی به جا مانده

این ملک پهناور چیزهای زیادی به خود دیده است، در هر سده ای،قسمتی از این ملک بزرگ و وسیع در زمینی105 هکتاری ساخته شد و اما قسمتی که توجه هارا به خود جلب می­کند جنگل های اطراف آن است. جنگلی با چشمه ای زیبا و بیش از 250 گونه درخت و گیاه شگفت انگیز و عجیب که میراثی غنی و به جا ماده ای هستند.

 

کلیسای کوچک استخوان راهبان

اعتقادی مبنی بر اینکه این کلیسا کوچک گوتیک دارای 500 اسکلت و جمجه ها و استخوان های راهبان فرانسیسکان پوشانده شده است وجود دارد.بازدید ازاین کلیسا برای تمامی افراد توصیه نمیشود و بر عهدهخودتان گذاشته می­شود زیرا گفته شده است امکان اینکه روح شمارا آزرده کند وجود دارد.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 آبان ماه 1399 - 19:20
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت