عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 10:50

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
میزبانی بانک سامان برای فعالان صنعت غذا در آگروفود علت توقف این نماد معاملاتی مشخص شد سهامداران وفادار «وبصادر» منتظر افزایش سرمایه باشید جایزه ویژه حامی محیط زیست به بیمه سینا تعلق گرفت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده شرکت بیمه تجارت‌نو بحرین به زودی روابط با ایران را از سرمی‌گیرد تولید بنزین یورو ۵ در دستور کار/ کیفیت بنزین کاهش نیافته است قیمت دلار چرا ریخت، چرا دوباره برگشت؟ شرط مهم کاهش قیمت در بازار خودرو استاد بزرگ شطرنج روسيه تغيير تابعيت داد لیورپول در این تابستان چند بازیکن را از دست داده است لژیونر ایرانی در دقیقه ۲۱ بازی مقابل افغانستان گل كاشت سردرگمی رمز ارزها در آستانه اعلام نرخ جدید بهره آمریکا! طلا امروز چند؟ / آخرین قیمت ها از بازار طلا بیست و چهارم خرداد ماه (مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار) برگزاری همایش بزرگ مدیران بیمه آسیا «علی اصغر عنایت» دبیر کارگروه تخصصی اتومبیل شد «سید فرید میرموسوی» دبیر کارگروه روابط عمومی شد پشت پرده تغییرات مکرر مدیریتی در صنعت بیمه از زبان یک مقام ارشد در بیمه مرکزی آمارهای مثبت درکارنامه بیمه دانا رکورد زد
پر بازدید ها
مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار بانک‌های چینی به درد سر افتادند مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیرانوند بازی فینال را از دست داد تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید

ریسک سرمایه‌گذاری در ارز افزایش یافت


ریسک-سرمایه-گذاری-در-ارز-افزایش-یافت
دبیر کل سابق اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به وجود حباب قیمتی در بازار ارز، ریزش یکباره نرخ دلار در هفته گذشته را هشداری برای سرمایه‌گذاران در این بازار دانست.

به گزارش الفباخبر به نقل از ریسک نیوز؛ در هفته های اخیر، ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز بیش از هر زمان دیگری شده است. بازاری که هر روز و هر لحظه تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی قرار دارد و تحت تاثیر یک تصمیم ارزی، با ریزش قیمت ها مواجه می شود.

بیشتر بخوانید:

به عنوان نمونه در هفته گذشته، با ورود بازارساز و افزایش عرضه، شاهد ریزش ۴۵۰۰ تومانی قیمت دلار در صرافی های مجاز و بانکی بودیم. این کاهش قیمت که تنها در عرض ۴۸ ساعت اتفاق افتاد، به نوعی هشدار به فعالان این بازار برای سرمایه گذاری است.

حال به نظر می رسد، تصمیمات و سیاست های بانک مرکزی، در روزهای آتی، به کاهش بیشتر نرخ ارز منجر شود. موضوعی که بسیاری کارشناسان اقتصادی به آن اشاره دارند و معتقدند، نرخ های کنونی، به زودی تعدیل خواهد شد.

در این خصوص سیدحمید حسینی؛ دبیر کل سابق اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه ریشه همه مسائل و مشکلات فعلی اقتصادی کشور واقعا اقتصادی نیست، اظهار داشت: ریشه بخشی از مشکلات اقتصادی، در حال حاضر روانی و سیاسی است. در نتیجه اعتقاد دارم برای توقف افزایش قیمت ها، جامعه نیاز به یک شوک سیاسی و روانی دارد. با تصمیمات مدیریتی نمی شود این روند افزایش قیمت مسکن و ارز و طلا را متوقف کرد.

به گفته حسینی، این شوک می تواند چند مورد باشد؛ به عنوان نمونه می تواند توفق نامه ایران و چین باشد؛ یا توافقات داخلی و اجماع ملی؛ یا می تواند انتخابات آمریکا باشد؛ اگر ترامپ شکست بخورد و یا احتمال شکست ترامپ افزایش پیدا کند، قطعا دنیا نفسی می کشد. زیرا بسیاری از کشورها نگاهشان این است که اگر بدانند ترامپ رای نمی آورد، همکاری ها را با ما شروع کنند.

این فعال اقتصادی معتقد است،  نرخ ارز به مرحله ای رسیده که اگر با نرخ تورم هم بسنجیم و تورم های سالانه را با نرخ ۹۷ همتراز کنیم، می بینیم که الان نرخ دلار نباید بیشتر از ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان باشد و این چند هزار تومانی که الان بیشتر است، حبابی هست که در بازار وجود دارد. در نتیجه این شوک مثبت اگر وارد شود، همه بازارها استعداد کاهش نرخ حباب را دارند.

حسینی در پایان با اشاره به مبلغ ۵ میلیارد دلاری منابع ارزی ایران در عراق اظهار داشت: در سفر اخیر رییس کل بانک مرکزی به عراق مذاکرات خوبی در سطح نخست وزیر صورت گرفت که امیدوار کننده بوده و با بازگشت این منابع، شاهد تعدیل قیمت ها در بازار ارز خواهیم بود.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 03 آبان ماه 1399 - 14:14
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت