عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 23:04

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
طرح توسعه شرکت بی بافت گستر جهان با تامین مالی 2700 میلیارد ریالی بانک صنعت و معدن افتتاح شد کاهش ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس تهران امروز 18 آذر آمار جدید سازمان امور مالیاتی از خانه‌های خالی اعلام شد توضیح وزیر صمت در خصوص صف طولانی در لاستیک‌فروشی ها تعهد آمریکا، کره‌جنوبی و ژاپن بر اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه کره‌شمالی رئیس جمهور به گلستان می رود شرط کاهش تورم در سال آینده چیست؟ تشدید آلودگی هوا در ۴ شهر، یکشنبه تا سه‌شنبه اتفاق تلخ در این کشور همسایه/ ۱۴ دانشجو زنده زنده سوختند! انتصاب فرمانده قرارگاه صاحب الزمان (عج)سپاه پاسداران فاجعه آلودگی هوا و عادی انگاری مسئولان بررسی عملکرد نمادهای نیروگاهی در آبان ماه فروش 40 ملک مازاد بانک تجارت در داخل و خارج از کشور تعرفه تجاری ایران و سوریه صفر شد/توافق برای ایجاد کشتیرانی منظم و توسعه حمل و نقل اتحاديه اروپا درباره هوش مصنوعی به توافق رسید آزادسازی 3 زندانی در این استان توسط کارکنان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رشد ۳۳ درصدی تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری در بانک آینده عملیاتی شدن ریال دیجیتال بانک کشاورزی ذخیره زیر ۲۰درصد برای 17 سد مهم تأمین آب کشور
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بانک‌های چینی به درد سر افتادند رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین بیرانوند بازی فینال را از دست داد مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد

پمپاژ ارز توسط بانک مرکزی برای مدیریت بازار


پمپاژ-ارز-توسط-بانک-مرکزی-برای-مدیریت-بازار
رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران با اشاره به لزوم جلوگیری از تقاضاهای کاذب ارزی، گفت: پمپاژ ارز توسط بانک مرکزی مفید است، زیرا باید بازار ارز را مدیریت کند.

به گزارش الفباخبربه نقل ایبنا؛ غلامرضا مصباحی مقدم، نماینده سابق مجلس و رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران  درباره عرضه اسکناس دلار در بازار و نبود متقاضی واقعی با وجود رشد قیمت ها، گفت: به نظر می‌رسد دارندگان ارز مایل نیستند به راحتی قیمت آن را کاهش دهند. اصطلاحی در اقتصاد است که براساس آن به این وضعیت "چسبندگی قیمت‌ها" گفته می‌شود به این معنا زمانی که قیمت بالا رود حالت چسبندگی پیدا می‌کند، بنابراین در پایین آمدن مقاومت نشان می‌دهد.  

بیشتر بخوانید:

وی درباره پمپاژ ارز از سوی بانک مرکزی بیان کرد: این کار بانک مرکزی طبعا مفید است زیرا باید بازار ارز را مدیریت کند. البته مهم تراز آن این است که تقاضاها را به مدیریت درآورد و به هر تقاضایی پاسخ مثبت نداد.

این نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در این رابطه به تقاضای تبدیل ریال به دلار و سایر ارزها اشاره کرد و افزود: تقاضا برای تبدیل ریال به دلار و سایر ارزها کاملا غیرمعقول است. طلب خروج ارز از کشور که خروج سرمایه تلقی می‌شود، نباید مورد تایید واقع شود، همین طور تقاضاهای ناشی از اقدامات ضد امنیتی بیگانگان در اطراف ایران مانند کردستان عراق، هرات افغانستان یا دبی باید مورد بی‌توجهی قرار گیرد زیرا در این مکان‌ها تیم‌هایی برای خروج ارز از کشور به هر شکلی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

رییس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در ادامه تصریح کرد: در کنار اینکه باید مانع چنین تقاضاهایی شد، اختصاص ارز را  به کسانی در نظر گرفت که در صدد وارادات کالاها، خدمات و فن‌آوری هستند یا قصد سفر به خصوص برای معالجه دارند، همچنین دانشجویان ایرانی خارج از کشور میزان ارز آنها باید تامین شود.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 03 آبان ماه 1399 - 12:49
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت