عناوین مهم :
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 11:18

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
تکلیف بیمه رانندگان اینترنتی مشخص شد؟ شرایط دریافت وام فوری 500 میلیونی با سود ناچیز الزامی شدن اخذ مالیات و عوارض بر فروش بلیت هواپیما شرایط دریافت وام بانک مهر ایران اعلام شد افزایش قیمت اینترنت بدون خدمات اضافه در راه است تحلیل تکنیکال سهام مفاخر دی‌ماه ۱۴۰۲ خبر خوش دولت برای سربازان اتفاق مهم در حوزه روابط ایران و اوراسیا تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب تهران نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است افشین ایرجی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگزاران بیمه؛ کروکی آنلاین در چه صورتی می‌تواند به “کنترل ریسک” در صنعت بیمه کمک کند؟ حضور موثر بیمه سامان در بیست و چهارمین نمایشگاه تلکام در بیست‌و‌پنجمین جلسه کارگروه تکافل پژوهشکده بیمه الگوی اجرایی تکافل شرکت بیمه دی ارائه شد فیلتر جریان نقدینگی ۳ دی ۱۴۰۲ بورس تهران برگزاری ۱۵ میز صنعت با هدف بررسی مشکلات و ارائه پیشنهادها رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) از اقدامات حمایتی بانک ملت قدردانی کرد پرداخت بیش از ۱۲۲ هزار وام فرزندآوری در بانک ملی ایران پرداخت وام 140 میلیون دلاری بانک توسعه و بازسازی اروپا به ازبکستان دستورالعمل دریافت ارز دانشجویی اعلام شد هدف‌گذاری تجارت ۵۰۰ میلیون یورویی بین ایران و تاجیکستان
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟ معاون بهداشت خبر داد: تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد؛ ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت چند سوال کلیدی از وزیر کار شرایط ثبت‌ نام بیمه رایگان بانوان اعلام شد همراه اول، دیجی کالا را خرید وبسایت شخصی خود را با قالب‌های آماده پرتال حرفه‌ای بسازید آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم نخست وزیر جدید کویت انتخاب شد شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 اعلام تعرفه‌های پزشکی درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل

شهرداری متصدی اجرای ساخت مسکن های کوچک نیست


شهرداری-متصدی-اجرای-ساخت-مسکن-های-کوچک-نیست
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران بیان‌کرد: شهرداری تهران قرار است در راستای سیاست گذاری و حمایت در رابطه با ساخت مسکن هایی با متراژ پایین اقدام کند و قرار نیست خودش متصدی اجرا باشد.

به گزارش الفباخبر،به نقل از پایگاه خبری افق تهران،کاوه حاجی علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در خصوص تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران که به کمبود چهارهزار و ۴۰۰ واحد پارکینگ محله ای در تهران اظهار‌کرد: پیدا کردن جا و امکان سنجی زمین های مناسب برای ساخت پارکینگ با سازمان نوسازی است ولی اجرای آن را سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران انجام می دهد.

بیشتر بخوانید:

وی تصریح‌کرد: دراین باره تا به امروز اجرای سه پروژه پارکینگ طبقاتی در محلات دارای بافت فرسوده در مناطق ۱۵،۱۴ و ۱۸ که ظرفیت حدود ۱۵۰۰ واحد پارکینگ را به این محلات اضافه می کنند، شروع شده است و در گام دوم هم دو زمین جدید با ظرفیت حدود یکهزار واحد در منطقه ۱۰ پیش بینی شده که در مرحله اخذ دستور نقشه و تهیه طرح قرار دارد.

به گفته مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه درباره ساخت مسکن های کوچک در تهران با بیان اینکه شهرداری تهران قرار است در راستای سیاست گذاری و حمایت در رابطه با ساخت مسکن هایی با متراژ پایین اقدام کند و قرار نیست خودش متصدی اجرا باشد، توضیح‌داد: طرح پیشنهادی برای ساخت مسکن کوچک تدوین شده و بعد از چکش کاری ها و همفکری با متخصصان و صاحبنظران از طریق وزارت کشور برای تصویب به هیات وزیران ارسال شده که در حال حاضر در کمیسیون زیربنایی دولت در حال بررسی است.

حاجی علی اکبری همچنین به ساخت مسکن در مجاورت بافت های فرسوده اشاره و اذعان‌کرد: پنج هزار واحد در زمین های متعلق به شهرداری در مجاورت بافت های فرسوده از سال گذشته وارد مدار ساخت شده که البته تعدادشان محدود و حدود ۱۰ زمین با مساحت های بزرگ است که قابلیت ساخت مسکن در آنها وجود دارد و با مشارکت بخش خصوصی ساخته می شوند.

وی یادآور‌شد: قراردادهای مشارکت در ساخت این واحدها منعقد شده و  در حال حاضر حدود ۵۰۰ واحد در  مناطق ۱۱، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در حال ساخت است و سایر واحدها نیز در مرحله اخذ پروانه یا اخذ مجوز کمیسیون ماده پنج است؛ بخشی از این واحدها قرار است به عنوان مسکن کوچک ساخته شود.

اجی علی اکبری در پایان خاطرنشان‌کرد: در مجموع اما هدف اصلی از ساخت این پروژه ها تامین مسکن برای پشتیبانی از بافت های فرسوده است، چون در فرآیند نوسازی لازم است که بعضی از پلاک ها برای بازگشایی معابر یا اجرای خدمات در محله تملک شوند. بنابراین قرار است که از واحدهایی که در این زمینها تولید می شود برای اعطای مسکن معوض به املاکی که در طرح قرار دارند استفاده شود.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 14 مهر ماه 1399 - 18:07
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت