عناوین مهم :
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 19:49

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پرداخت ماهانه ۶۰۰ میلیارد به مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌های لرستان سهم محدود مکانیزاسیون در کشاورزی از بودجه کشور چقدر است؟ خبرهای مهم از انواع افزایش سرمایه در این بانک سود حداکثری سهامداران هدف طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس اخبار مهم کدال یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ | بخوانید «تنها در خانه» در فهرست ملی آمریکا ثبت شد نتایج امتحانات نهایی خرداد در کنکور مؤثر است/ فرصت جدید داوطلبان برای ترمیم نمره پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بانک ملت به سربازان سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات بانک ایران زمین راه اندازی شد پرسنل دریایی تحت پوشش بیمه عمر معلم قرار گرفتند بیمه این افراد رایگان می‌شود تولید تخم مرغ در کشور به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن می رسد ۱۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک رازی کشف شد یک متخصص صنعت بیمه بررسی کرد؛ دلایل افزایش بروز خسارات آتش‌سوزی در حوزه انرژی چیست؟ غلامعلی ثبات، عضو سابق شورای عالی بیمه: بیمه‌ها زمانی می‌توانند مدیریت ریسک کنند که حق بیمه را فنی تعیین کنند بیمه پاسارگاد موفق به ثبت یکی از بهترین ترازهای صنعت بیمه شده است مجوز مهمی که دولت به فراجا داد در این کشور کسانی که خروپف شدید می‌کنند، هفته‌ای حدود ۱۰ میلیون تومان می‌گیرند! قیمت روز گوشت / هفته آینده ارزانی در راه است
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت چند سوال کلیدی از وزیر کار وبسایت شخصی خود را با قالب‌های آماده پرتال حرفه‌ای بسازید آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی لیست قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 پیام تبریک مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت نیروی زمینی آیفون SE4؛ قابلیت‌های آیفون 15 با قیمت مناسب رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا؛ رستمی، اسماعیلی و ساروی در نیمه نهایی افزایش شعب پرداخت خسارت بدنه خوردو بیمه البرز علی آبادی درباره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟ نحوه دریافت وام بدون سود بانک سپه روند رسیدگی قضایی به پرونده‌های چک برگشتی رشد ۴ برابری معاملات برق در بورس انرژی

استعلام بیمه با پلاک ماشین


استعلام-بیمه-با-پلاک-ماشین
یکی از این روش‌ها استعلام با پلاک ماشین است ؛ اما چگونه؟

به گزارش الفباخبر و به نقل از بیمیتو ، اگر بخواهید بدانید که یک خودرو بیمه دارد یا نه ، این امکان وجود داردکه از بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه استعلام بگیرید که روش‌های مختلفی برای دریافت آن وجود دارد و معمولاً با ارایه مشخصات بیمه‌گزار ممکن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

 

انواع بیمه‌ خودرو و استعلام آن‌
بیمه‌های خودرو معمولاً به دو بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه گفته می‌شود که با دریافت این بیمه‌نامه‌ها چنانچه در زمان استفاده از خودرو خسارتی به خودروی بیمه‌شده و یا دیگر خودروها و اشخاص ثالث وارد شود، از طریق این بیمه‌ها قابل جبران است.

دریافت استعلام یعنی کاری که بیمه‌گزار انجام می‌دهد تا از شرایط بیمه‌نامه آگاه شود. در هر شرایطی یعنی چه قبل خرید چه بعد از خرید بیمه می‌توان از بیمه استعلام گرفت. ما در اینجا می‌خواهیم استعلام بیمه از طریق پلاک ماشین را توضیح دهیم که می‌تواند به خصوص برای افرادی که قصد خرید خودرو جدیدی دارند مفید باشد.

یک روش برای دریافت استعلام بیمه‌نامه این است که به سایت بیمه مرکزی مراجعه کنید و از طریق سامانه سنهاب نسبت به دریافت استعلام اقدام کنید. استعلام از طریق سامانه سنهاب نیازمند ارایه شماره بیمه‌نامه و یا کد یکتا است. به دو طریق می‌توانید از سامانه سنهاب استعلام بیمه تهیه کنید.

در این روش باید اطلاعات مربوط به شرکت بیمه‌گر ، شماره بیمه‌نامه ، شماره تلفن همراه و کد ملی یا شناسه ملی خود را وارد کنید.

 

استعلام بر اساس کد یکتا بیمه‌نامه

با وارد کردن کد یکتا و کد ملی ( یا شناسه ملی ) از طریق سامانه سنهاب می‌توانید استعلام بیمه اتومبیل خود را تهیه کنید.

با استفاده از سامانه سنهاب بیمه مرکزی و از طریق شماره بیمه یا کد یکتا نیز می‌توانید استعلام بیمه تهیه کنید.

برای استعلام بیمه با پلاک ماشین باید به سایت درگاه ملی خدمات دولت مراجعه کنید. در این سایت از بیمه‌گزار مشخصاتی خواسته می‌شود که با ارایه آن می‌تواند استعلام بیمه ماشین اعم از بیمه بدنه و یا شخص ثالث خودروی مورد نظر را دریافت کند. اطلاعات مورد نیاز برای دریافت استعلام بیمه با پلاک ماشین شامل : شماره موتور، شماره شاسی، VIN، شماره بیمه‌نامه ، شماره پلاک، کد ملی و شرکت بیمه است.

شماره موتور : شماره موتور شماره‌ای است که بر روی هر موتور (engine) اتومبیل ثبت می‌شود و مخصوص همان موتور است. شماره موتور روی کارت ماشین ثبت شده است.

شماره شاسی : شماره شاسی شماره‌ای است که بر روی بدنه خودرو حک شده. منظور از حک شدن این است که این شماره روی قسمتی از بدنه کنده‌کاری شده است. هر شماره شاسی مخصوص همان خودرو است و امکان ندارد که بدنه دو ماشین شماره شاسی یکسانی داشته باشند. شماره شاسی نیز در کارت خودرو ثبت شده است. همیشه شماره درج شده روی کارت را با شماره شاسی حک شده روی خودرو مقایسه کنید تا اگر اشتباهی در ثبت شماره شاسی در کارت خودرو رخ داده بود نسبت به تصحیح آن اقدام کنید.

VIN : شماره شناسایی خودرو یا VIN شماره ای است که برای خودرو در نظر می‌گیرند و مانند شماره شناسنامه می‌ماند. VIN مخفف عبارت Vehicle Identification Number است و شامل یک کد 17 رقمی است که ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی است و هر بخش از این کد معنای مخصوصی دارد. مثلاً از طریق این کد می‌توانید بفهمید که خودرو ساخت کدام کشور بوده و مشخصات عمومی را توصیف می‌کند. همچنین سال ساخت خودرو و کد کارخانه را نیز می‌توان از طریق VIN فهمید. VIN در کارت ماشین ثبت شده است و می‌توانید از روی کارت ماشین شماره را وارد کنید.

شماره موتور ، شماره شاسی و VIN مخصوص موتور ، بدنه و خودرو صادر می‌شوند و منحصر به همان خودرو می‌شوند.

شماره بیمه‌نامه : هر بیمه‌ای که صادر می‌شود شماره‌ای مخصوص به خود را دارد. بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه‌ای که خریداری کرده‌اید نیز شماره دارند که در بیمه‌نامه آمده است. لازم است که برای دریافت استعلام، شماره بیمه را به همراه داشته باشید.

شماره پلاک : برای دریافت استعلام بیمه با پلاک ماشین در این قسمت باید شماره پلاک خودرو را وارد کنید.

کد ملی : در این قسمت کد ملی خود را وارد کنید.

شرکت بیمه : در این قسمت نیز لازم است شرکت بیمه‌ای که از آن بیمه خریده‌اید را وارد کنید.

پس از وارد کردن موارد خواسته‌شده و زدن دکمه ارسال، اطلاعات بیمه‌نامه خودرو و وضعیت آن به شما نشان داده می‌شود.

گفتیم که دریافت استعلام هم قبل از خرید بیمه امکان‌پذیر است و هم بعد از آن؛ بیایید نگاهی به مزایای استعلام بیمه بیاندازیم.

فواید دریافت استعلام قبل از خرید بیمه‌های خودرو :

اگر قصد خرید بیمه شخص ثالث و یا بیمه بدنه برای خودروی خود دارید بهتر است که حتماً قبل از خرید بیمه‌نامه، از آن استعلام تهیه کنید. با استفاده از بیمیتو می‌توانید به صورت آنلاین و رایگان و در عرض چند ثانیه از بیمه مورد نظر خود استعلام بگیرید. با استعلام از بیمیتو می‌توانید قیمت بیمه مورد نظر خود را قبل از خرید در بین شرکت‌های مختلف ببینید و ارزان‌ترین بیمه‌ای که در عین حال پاسخگوی نیاز شما باشد را خریداری کنید. از طرفی با دریافت استعلام بیمه می‌توانید شرایط بیمه‌نامه از جمله تعداد و سقف تعهدات را مشاهده کنید و در صورتی که رضایتی از موارد ذکرشده نداشتید پیش از خرید آن‌ها را مطابق با خواسته خود تغییر دهید.

اگر بیمه‌نامه خود را گم کرده باشید تا زمان صدور المثنی و یا گواهی بیمه باید برای آگاهی از شرایط بیمه‌نامه، استعلام تهیه کنید.
اگر قصد خرید خودروی تازه‌ای دارید می‌توانید برای آگاهی از شرایط بیمه‌نامه خودرویی که قصد خرید آن را دارید استعلام بگیرید.
در تصادفاتی که رخ می‌دهد چنانچه بیمه‌نامه همراه شما نباشید می‌توانید از بیمه‌نامه استعلام تهیه کنید.

در هر زمان دیگری که بخواهید از داشتن و یا نداشتن بیمه‌نامه یک خودرو و شرایط آن مطلع شوید می‌توانید استعلام تهیه کنید. روش‌های استعلام را نیز بیان کردیم که یکی از آن‌ها استعلام بیمه با پلاک ماشین و راه دیگر استعلام از طریق سنهاب است.

استعلام بیمه خودرو در هر زمان به شما کمک می‌کند تا از جزییات بیمه خود مطلع شوید.

بیمه شخص ثالث، خساراتی که به افراد و خودروهای دیگر واردشده باشد را تحت پوشش قرار می‌دهد. یعنی اگر بیمه‌گزار مقصر حادثه باشد و باعث خسارت مالی و جانی به اشخاص ثالث شود، این خسارت توسط بیمه شخص ثالث جبران می‌شود. داشتن بیمه شخص ثالث اجباری است به همین دلیل مهم است در زمان خیرد خودرو حتماً استعلام بگیرید و ببینید آیا خودروی مورد نظر بیمه شخص ثالث دارد یا خیر. با دریافت استعلام می‌توانید از سوابق خسارت یا عدم خسارت خودرو نیز آگاه شوید.

استعلام بیمه با پلاک ماشین در خصوص بیمه بدنه
بیمه بدنه خسارت‌های واردشده به خودرو را جبران می‌کند چه بیمه‌گزار مقصر حادثه باشد و چه نباشد ! بیمه بدنه اختیاری است و به همین علت ممکن است خودرویی این بیمه را نداشته باشد. به کمک استعلام بیمه با پلاک ماشین نیز می‌توانید بفهمید که خودرو بیمه بدنه دارد یا خیر و همچنین ببینید که این خودرو چند بار از بیمه خود استفاده کرده و به عبارتی چند بار تصادفی داشته که بابت آن از بیمه خسارت دریافت کرده است.
 

خرید آنلاین انواع بیمه‌ها از طریق بیمیتو
شما می‌توانید علاوه بر بیمه‌های خودرو انواع بیمه‌ها از جمله بیمه درمان تکمیلی، بیمه مسافرتی و … را به صورت آنلاین از بیمیتو خریداری کنید. قبل از خرید نیز می‌توانید استعلام آنلاین بیمه عمر یا استعلام آنلاین بیمه آتش سوزی و یا استعلام بیمه خودرو را انجام دهید.

امکان استعلام از بیمیتو به شما این فرصت را می‌دهد تا قیمت بیمه‌نامه خود را در بین شرکت‌های مختلف مشاهده کرده و از سقف و تعداد تعهدات آن آگاه شوید تا با اطمینان خاطر نسبت به خرید بیمه اقدام کنید. در هیچ ‌یک از مراحل خرید نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های بیمه نیست و بیمه‌نامه صادر شده به صورت کاملاً رایگان به آدرس شما ارسال می‌شود.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 شهریور ماه 1399 - 21:54
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت