عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 02:12

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
طارمی بهترین بازیکن سال ایران در آسیا شد ماهواره ثریا متعلق به سازمان فضایی ایران(وزارت ارتباطات) با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۷۵۰ کیلومتری قرار گرفت پیام تسلیت رئیس‌کل بانک مرکزی در پی درگذشت مدیرعامل بانک ملت عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی به علت بیماری ریوی درگذشت زمان واریز سهمیه بنزین بهمن ماه مشخص شد بلیت هواپیما دو قیمتی شد سامانه مسکن ملی راه اندازی شد افزایش حقوق کارگران بر اساس تورم و سبد معیشت بورس کالا برای سقف مجاز خرید آهن اسفنجی در معاملات روز جاری ابلاغیه صادر کرد ۱.۶ میلیون تن محصول در بورس کالا عرضه شد عرضه های بورس کالا امروز 30 دی 1402 | بخوانید رشد صنعتی ایران از ۱۶۴ کشور جهان بیشتر شد ۳۴ میلیارد دلار نفت در ۹ ماه اخیر توسط ایران فروخته شد خدمت‌رسانی بیمه سرمد در استان سیستان و بلوچستان بررسی شد ممنوع شدن کشت برنج در برخی از استان ها افزایش هزینه سود سپرده ها و هزینه های اداری در عملکرد 9 ماهه بانک تجارت روزنامه الریاضیه عربستان: مورینیو سرمربی الشباب شد پیام تسلیت مدیرعامل بانک صادرات ایران در پی درگذشت مدیرعامل بانک ملت به جای گوشی های آیفون خودرو وارد کنیم
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ بانک‌های چینی به درد سر افتادند بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی بیرانوند بازی فینال را از دست داد تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین

رقابتی شدن بازار موبایل عامل کاهش قیمت


رقابتی-شدن-بازار-موبایل-عامل-کاهش-قیمت
به گفته رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، کاهش قیمت ارز و ترخیص گوشی‌های دپوشده از گمرک، منجر به ایجاد رقابت سالم در بازار و کاهش قیمت موبایل در سطح عرضه به مصرف کننده نهایی شد.

به گزارش الفباخبر به نقل ایسنا، در ماه‌های گذشته به دلیل مشکلات مربوط‌به کرونا و تولید و از سوی دیگر، مشکلات واردات، قیمت گوشی با افزایش نامتعارف در بخش عرضه به مصرف‌کننده مواجه بود، پس از آن نیز خبر محدودیت واردات موبایل با ارزش بالای ۳۰۰ یورو مطرح شد که با گران شدن گوشی‌های پرچمدار گره خورد.

بیشتر بخوانید:

رضا قربانی -رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل- در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه بازار موبایل تابع سه شاخصه مهم است، ‌ گفت: اصلی‌ترین آن نرخ ارز است، بعدی تامین کالا و اینکه کالا به اندازه کافی وارد شود که بازار را اشباع کند. سوم اینکه کالا دچار دلالی نشود. یعنی حرکت کالا از شرکت واردکننده تا مصرف‌کننده نهایی، چرخه صحیح و شفافی را طی کند. این سه مورد قیمت بازار را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: در هفته‌های گذشته دلار تا ۲۵ تومان هم رسیده بود که اکنون کاهش یافته و به ۲۲ هزار تومان رسیده و در این رنج در نوسان است. از طرفی حدود ۵۵۰ هزار گوشی در گمرک دپو شده بود که با هماهنگی‌های انجام‌شده با وزارت صمت و بانک مرکزی و وزارت ارتباطات، بالاخره ارز حاصل از صادرات به آنها تخصیص یافت تا این گوشی‌ها از گمرک ترخیص شود و نیاز بازار را تامین کند.

رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل با تاکید بر ایجاد رقابت در بازار بیان کرد: با ترخیص این کالاها و کاهش قیمت ارز، در بازار رقابتی سالم ایجاد شد تا هم واردکننده‌ها و هم اصناف کالا را در رقابت بفروشند. از طرفی به دلیل وفور کالا، بازار از دست دلال خارج شد، چون دلال‌بازی‌ دیگر صرفه اقتصادی ندارد. اکنون قیمت تلفن همراه بسته به مدل، نسبت به ۲۰ تا ۳۰ روز گذشته در بخش خرده‌فروشی و عرضه به مصرف‌کننده نهایی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

قربانی درباره موضوع گران‌فروشی گوشی‌هایی که با ارز ارزان وارد شده‌اند، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ ارز نیمایی به کالاهای تلفن همراه تخصیص پیدا نکرد و منشا ارز تمام کالاهای دپوشده در گمرک، حاصل از صادرات بوده است. از ۲۴ تیر تا ۷ مرداد به این کالاها ارز تخصیص یافت و از ۷ مرداد ترخیص شدند. بنابراین تمام کالاهای موجود در بازار از دلار ۲۳ تا ۲۵ هزار تومان ارز حاصل از صادرات تامین شده است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر چرخه واردات تا فروش کالایی مثل تلفن همراه نهایتا بین ۱۵ تا ۲۵ روز است و برای شرکت واردکننده، عمده فروش یا خرده فروش توجیه اقتصادی ندارد که بخواهد کالا را شش ماه احتکار کند. از طرفی آخرین زمانی که شاهد دلار ۱۲ هزار تومانی بودیم، بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بوده است. بنابراین کالایی با ارز ۱۲ هزار تومانی به هیچ عنوان در بازار وجود ندارد و تمام کالاهای موجود، با ارز حاصل از صادرات و دلار ۲۰ هزار تومان و بیشتر وارد شده است.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 28 مرداد ماه 1399 - 12:05
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت