عناوین مهم :
چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 13:58

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پای ماجرای چای دبش به بورس هم باز شد آمادگی کسب و کارهای ایرانی برای ارائه خدمات در کشور عراق شرایط وام بدون ضامن بازنشستگان در سال 1402 کدام است؟ پرداخت وام ارزی به این افراد دستورالعمل اجرایی تفاهمنامه همکاری وزارت جهاد کشاورزی و اتاق اصناف تدوین می‌شود مدیر عامل بیمه نوین: یک محصول جدید در حوزه بیمه عمر و سرمایه گذاری به زودی رونمایی خواهد شد جلسه کارگروه مشترک حقوقی قوه قضاییه و صنعت بیمه برگزار شد صلاحیت حرفه ای دکتر حجت بهاری فر برای تصدی سمت “ مدیرعامل شرکت بیمه حکمت صبا” تایید شد کشتارگاه‌های شهرداری دماوند و رودهن جمع آوری می‌شود شهروندان آمریکایی در حمایت از فلسطین لباس‌های برند «زارا» را دور ریختند برپایی زیارت عاشورا به مناسبت ایام فاطمیه کلیات پیش نویس آیین نامه تاسیس و فعالیت شركتهای فناور بیمه ای (اینشورتک) تلاش‌های همه جانبه برای رفع تعلیق عضويت کارت سبز ايران ادامه دارد قتل هولناک مرد جوان با سلاح سرد در خیابان سپهسالار درخواست دوباره پاپ فرانسیس برای آتش بس در غزه 7000جایگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران احداث شد توضیحات خاندوزی در خصوص به تعویق افتادن تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ پشت صحنه رد کلیات بودجه سال آینده چه گذشت؟ اسامی برندگان دومین دوره قرعه‌کشی دارندگان "پرسپولیس کارت" بانک شهر اعلام شد
پر بازدید ها
کارکنان وزارت رفاه زیر خط فقر هستند لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه در گرو اجرای مفاد آیین نامه های شورای عالی بیمه است مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد
در گفتگو با نورالدینی مطرح شد

چالش‌های ناظران بیمه‌ای در حوزه اینشورتک‌ها


چالش‌های-ناظران-بیمه‌ای-در-حوزه-اینشورتک‌ها
الفباخبر- ناشناختگی ها و نااطمینانی های بیشماری در فناوری های جدید بیمه ای در دو سمت عرضه و تقاضا وجود دارد که محتمل ترین پیامد آن تاثیر در تنظیم مقررات و نظارت در بیمه است.

کتر صدرا نورالدینی در گفتگو با الفباخبر اعلام کرد فناوری های جدید در بسیاری از موارد می‌تواند زنجیره‌های ارزش بیمه را دچار تحولات بنیادی می کند که کنترل مولفه های آن ساده نباشد.
این تحولات در سمت عرضه این فناوری‌ها در بازار بیمه ،اما از سویی تقاضا کنندگان نیز این چالش‌های جدی وجود دارد که مصرف کنندگان چگونه به این تحولات در فرآوری واکنش نشان می دهند یا بر آن تاثیر می گذارند.
وی افزود: بر این اساس سازمان نظارتی بیمه‌ای نیازمند پیش‌بینی مقوله‌های احتیاطی و کمک به اداره کسب و کارهای طراحی شده است.
آنچه روشن است راهبرد آینده متاثر از تجارب حاصل از سناریوهای تجربه شده سازمانی و فردی در مقوله این نوآوری‌ها است تا دقیقاً و البته با تاخیر زمانی تا حدودی روشن شود که بررسی ها چه نتایجی را در آینده نزدیک ارائه خواهند کرد.
امور دینی در این زمینه گفت بنابراین یکی از چالش‌های جدی برای ناظران بیمه ای می تواند مربوط به نیاز آنان کسب اطلاعات از نحوه کار نوآوری ها باشد و اینکه آیا ارزیابی های انجام شده در به کارگیری مدل های کسب و کار محصولات جدید مبتنی بر فناوری های نو آورانه مناسب بوده است یا خیر؟

بیشتر بخوانید:

این کارشناس حوزه فناوری های نوین اظهار داشت مشکل دسترسی به اطلاعات مبتنی بر تجارب فردی یا سازمانی در حوزه کسب و کارهای ایجاد شده در فناوری های جدید بیمه از دو جهت قابل بررسی است نخست فراوانی تحولات در این حوزه و سپس احصای اطلاعات رو به تزاید در چنین کسب و کارهایی است.

وی افزود: با این وضع قطعاً نمی توان تنظیم مقررات بیمه ای را با پایداری در الزامات قانونی هماهنگ کرد.
لیلی یکی دیگر از چالش‌های پیش روی ناظران بیمه در حوزه اینشورتک ها را چنین تشریح کرد:
«موضوع دیگر متوازن سازی این ریسک‌ها در دو سنت منافع بیمه گذاران و بیمه گران است .اصولاً ایجاد محیطی مناسب برای ترویج کسب و کار های نوآورانه به نحوی که مقررات گذاری مرتبط را در این دو سو فراهم نماید دشوار خواهد بود».
البته در همین زمینه اخیراً یکی از مدیران بیمه مرکزی اعلام کرد دستورالعمل های مرتبط با فناوری های بیمه متناسب با تحولات آن و به صورت تدریجی تدوین می شود که نورالدینی در این مورد نیز با تأکید بر این فرآیند تدریجی در رگولاتوری گفت : برهمین اساس ناظران و سیاست‌گذاران صنعت بیمه نیازمند بر آورد و در صورت لزوم تعدیل چارچوب مقرراتی خود با رعایت منظر های احتیاطی به منظور مشخص نمودن مدل های مناسب کسب و کار و ریسک های تغییر یافته هستند.
وی افزود همانگونه که پژوهشکده بیمه در بررسی‌های خود اعلام کرده است اصولاً ناظران بیمه نیازمند تدوین منابع فنی ، دانش و مهارتهای مناسب هستند تا در آینده قادر به مواجهه با فین تک ها باشند و به همکاری با سایر ذینفعان برای درک مناسبتر فناوری‌ها بیاندیشند.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: سه‌شنبه 21 مرداد ماه 1399 - 16:26
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت