عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 17:14

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا درباره رمزارزها هشدار داد افزایش ۱۷۳۸ واحدی شاخص کل بورس صدور مجوز واردات ۱۸۸۹ ماشین آلات معدنی در سال گذشته اطلاعات ۴۰درصد کارفرمایان در سامانه پایش کار ثبت شد کالاهای قاچاقی که وارد کشور می‌شود، غیراستاندارد هستند طرح‌های اضطراری تأمین آب تهران و ۴ نقطه دیگر کشور اجرایی می شود رئیس سازمان هواشناسی: در حال فعالیت روی بارورسازی ابرها هستیم عرضه ۴۸۹ هزار تن شمش و فولاد در بورس کالا ارقام سیاهه آلودگی هوا نگران کننده است/ سهم ۳۳ درصدی خودروهای دیزلی در آلودگی هوای تهران بهره‌برداری از فاز اول پروژه بزرگراه شهید شوشتری؛ بهار ۱۴۰۳ بازتاب گسترده عملیات تلافی‌جویانه بزرگ حزب‌الله در رسانه‌های عبری تلگراف: برخورد اوکراین با کلیسای مسیحیت تبعات وخیمی خواهد داشت کلیات طرح اصلاح قانون نظام صنفی کشور تصویب شد واکنش روسیه به درخواست ایتالیا برای تشکیل ارتش اروپایی ۱۰ میلیون افغان در ایران هستند که در بین آنها چریک‌های خطرناک طالبان هم دیده می‌شود کمبود این ویتامین عامل کم‌بینایی است ایران اخوان ثالث درگذشت پرسپولیس همچنان بلاتکلیف؛ چرا گل محمدی استعفای کتبی نمی دهد؟! تخفیف ۲ دلاری عربستان برای فروش نفت به مشتریان آسیایی
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند شرکت «بیمه تعاون» به عضویت ICC درآمد سوخت جایگزین، راه حل کاهش مصرف بنزین افزایش ۱۳۹ درصدی سرمایه بیمه میهن دریافت مالیات از لوکس سواران و لوکس نشینان افزایش تردد نوروزی در آذربایجان غربی

کارگزاری‌ها در ثبت سفارش عرضه اولیه تعهدی ندارند


کارگزاری‌ها-در-ثبت-سفارش-عرضه-اولیه-تعهدی-ندارند
مشارکت سهامداران در خرید عرضه‌های اولیه به عدد سه میلیون نفر نیز رسیده، در این میان برخی کارگزاری‌ها به صورت اتوماتیک نسبت به خرید عرضه‌های اولیه اقدام می‌کنند؛ خدمتی که دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار آن را اضافه می‌داند نه ضروری.

به گزارش الفباخبر به نقل از تجارت نیوز، عرضه‌های اولیه به دلیل این‌که از یک‌سو معمولا سودده هستند و از سوی دیگر خرید آن‌ها به دانش و مهارت خاصی نیاز ندارد، به جذابیت این روزهای بازار سرمایه تبدیل شده است؛ به‌طوری‌که مشارکت سهامداران در خرید عرضه‌های اولیه به عدد سه میلیون نفر نیز رسیده است. در این میان برخی کارگزاری‌ها به صورت اتوماتیک نسبت به خرید عرضه‌های اولیه اقدام می‌کنند؛ خدمتی که دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار آن را اضافه می‌داند نه ضروری.

بیشتر بخوانید:

از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد حدود ۱۲ عرضه اولیه در بازارهای بورس و فرابورس بوده‌ایم. در این میان برخی هفته‌ها دو عرضه اولیه، یکی در بورس و دیگری در فرابورس صورت می‌گرفت؛ مانند هفته گذشته که عرضه اولیه بگیلان در فرابورس و غزر در بورس انجام شد.

در این راستا، برخی کارگزاری‌ها با اطلاع مشتری، به صورت خودکار نسبت به خرید عرضه‌های اولیه اقدام می‌کنند اما برخی دیگر این فرایند را بر عهده مشتری می‌گذارند. اما هفته گذشته تعدادی از کارگزاری‌ها یکی از عرضه‌های اولیه را خریداری کردند اما عرضه اولیه دیگر را نخریدند. این موضوع باعث می‌شود این سوال مطرح شود که آیا کارگزاری‌ها تعهدی نسبت به خرید عرضه‌های اولیه دارند یا خیر؟

در این راستا، روح‌الله میرصانعی دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار، با تاکید بر این‌که خرید خودکار عرضه اولیه توسط کارگزاری‌ها یک خدمات اضافی است که کارگزار به مشتری خود ارائه می‌دهد، اظهار کرد: هر سهمی که مشتری قصد خرید آن را دارد، شخصا باید سفارش‌گذاری کند. مشتریان دسترسی برخط دارند و به راحتی می‌توانند سفارش خود را ثبت کنند.

وی ادامه داد: در خرید عرضه اولیه کارگزار یک خدمات اضافی را ارئه می‌دهد و به مشتری اعلام می‌کند اگر مانده‌ای نزد کارگزاری دارد و مشتری در روز عرضه اولیه به هر دلیلی به سامانه دسترسی نداشت، سفارش عرضه اولیه را ثبت می‌کند. درواقع کارگزار بر اساس مجوزی که از مشتری می‌گیرد می‌تواند سفارش خرید عرضه اولیه را ثبت کند.

دبیرکل کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار در پاسخ به این سوال که آیا امکان خرید دو عرضه اولیه در یک روز برای مشتری وجود دارد؟ گفت: اگر مشتری به سامانه معاملات برخط وصل شود، در یک روز برای دو عرضه اولیه می‌تواند سفارش‌گذاری کند.

 

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 12 مرداد ماه 1399 - 16:49
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت