عناوین مهم :
سه‌شنبه 28 فروردین 1403 11:53

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
رسیدن به تحول دیجیتال از مسیر تحول در رویکردها برای ایجاد تعادل و آرامش می گذرد حضور فعال بیمه سرمد در پنجمین نمایشگاه صنعت پخش ایران بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب بیمه شدند بیمه تجارت‌نو میزبان کمیته کسب و کار دیجیتال سندیکای بیمه‌گران حضور مدیرعامل بیمه دی در اولین کنفرانس ملی بازاریابی بیمه در کوتاه‌ترین زمان نماینده بیمه رازی شوید/ بیمه رازی به دنبال ارائه طرح‌های جدید از سوی نمایندگان قدردانی شرکت توزیع نیروی برق استان مازندران از خدمت‌رسانی بیمه دانا شرکت بیمه حکمت صبا موفق به کسب گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ شد بیمه سامان تنها برگزیده بیمه ای رویداد مهم فینوتکس برگزیدگان جشنواره فروش زمستانه ۱۴۰۱ اعتماد سازمان های بزرگ به بیمه سینا جزئیات سفر وزیر اقتصاد به عربستان در مدیریت معادن کشور تدبیر وجود ندارد وزارت نفت ایران و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند مالکان خانه های خالی زیر ذره بین علت گرانی شیر مشخص شد ! / محصولات لبنی در مدار گرانی قفل واردات خودروهای کره‌ای شکسته شد؟ بازار پر نوسان فلزات آهنی در 2023/ ۲۰۲۳ بیشترین رشد قیمت طلا کشورهای همسایه چقدر کالای ایرانی می خرند؟
پر بازدید ها
حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد طرح برخورد با ناهنجاری اجتماعی از امروز آغاز شد بازداشت عامل سرقت مسلحانه از یک سوپرمارکت در ولنجک اولویتهای پژوهشی سال 1403 پژوهشکده بیمه خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت *کارخانه جدید احیاء استیل فولاد بافت راه‌اندازی می‌شود* عرضه انواع محصول در بورس کالا امروز 25 فروردین بررسی ساخت نیروگاه‌ سدهای خداآفرین و قیزقعله‌سی آیا اتباع خارجی در ایران می‌توانند گواهینامه داشته باشند؟ خبر مهم بانک مرکزی در مورد حذف کارت‌های بانکی افزایش عرضه دام با گرم شدن هوا براندازی بانک‌ها با هوش مصنوعی دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی بدون سود بانک صادرات نقش شرکت نفت و گاز کارون در افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟

در سوگ استاد جامعه شناسی


در-سوگ-استاد-جامعه-شناسی
چه سال سخت و نامرادی است. هر روز باید خبر از دست ‌شدن عزیزی را بشنویم.

با  خبر شدم که استاد عزیز جناب آقای دکتر مهدی طالب استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران دعوت حق را لبیک گفته‌ و به دیار ابدی شتافته‌است. او استادی گرامی و مشاوری صدیق برای مدتی طولانی برای من بود. از صمیم قلب او را دوست داشتم و می‌ستودمش.
 
در مدت مسئولیّت بنیاد مسکن و به ویژه در جریان بازسازی مناطق آسیب‌دیده بر اثر زلزله رودبار-منجیل در سال ۱۳۶۹ همکاری ما اوج گرفت. بیش از دویست هزار واحد مسکونی بر اثر زلزله آسیب دیده بودند و ما افزون بر تدارکات فنی، تجهیزاتی و مصالح ساختمانی نیاز به فهم نحوه‌ی تعامل با آسیب‌دیدگان به ویژه روستائیان و نحوه توان‌افزایی آنان داشتیم. استاد طالب که متخصص تعاون روستایی بود، راهنمای کم‌نظیری برای ما بود. ایشان نه تنها در ستاد و در جریان تدوین نحوه سازمان‌دهی نظام بازسازی مناطق آسیب‌دیده به ما کمک کردند که خودشان در منطقه زلزله‌زده شخصا حضور یافتند و هم تمام همکاران ما را آموزش دادند و هم در نشست‌های با روستائیان آسیب‌دیده از زلزله، سازمان مشارکت بنیاد-روستائیان را در عمل مستقر نمودند. این تجربه‌ی بازسازی از موفق‌ترین تجربه‌های بازسازی مناطق سانحه‌دیده بود و استاد مهدی طالب در آن نقش مؤثری داشت.
 
مهدی طالب عزیز در دوره‌ای که در وزارت مسکن و شهرسازی نیز بودم به عنوان مشاور امور اجتماعی همکار من بود. ما بر این باور بودیم که امر مسکن تنها مساله‌ی فنی و یا مالی نیست. بلکه، دارای ابعاد اجتماعی مهمی است. ما به شهر و خانه به عنوان سازمان و نهادهای اجتماعی نگاه می‌کردیم و معتقد بودیم که باید درکنار سایر مسائل، این بعد نیز مورد توجه قرار گیرد. او شورای اجتماعی وزارت مسکن و شهرسازی را بنیان گذاشت و در تصمیم‌گیری‌ها به ما کمک می‌کرد. و در پایان برای آن‌که تجربه یک دوره وزارت مسکن و شهرسازی تدوین گردد در تدوین مجموعه چهار سال، چهار گام که در واقع گزارش اقدام‌های مهم من در دوره وزارت مسکن و شهرسازی است کمک جدی به من نمود.
 
اکنون که به آن دوران و زمان‌های بعد از آن نگاه می‌کنم تماما از او خاطره خوب دارم. برای او از درگاه حضرت احدیت آرزوی آمرزش و غفران دارم و برای خانواده محترمش، همکاران گرامی‌اش در دانشگاه تهران و دانشجویانی که از کلاس‌ها و رفتار او کسب دانش کردند و برای تمام دوستدارانش آرزوی شکیب و سزای نیک دارم. خداوند ما را نیز به نیکی به این خوبان ملحق سازد و او را در جنت و فردوس خود جای دهد. روحش شاد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 09 مرداد ماه 1399 - 14:43
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت