عناوین مهم :
چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 01:39

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
زمان‌بندی عرضه های بورس کالا اعلام شد برنامه های صنعت بیمه در چارچوب تخصص گرایی پیش می رود مجلس با حساسیت ویژه ای لوایح دولت در خصوص صنعت بیمه را بررسی خواهد كرد مجلس با تمام قوا در كنار صنعت بیمه است برگزاری مراسم تقدیر از نمایندگان بیمه پاسارگاد شعبه ارومیه (اشخاص) – سازمان فروش کد ۹۴۰ راه اندازی نسخه های جدید سامانه های آماری و هوش تجاری در بیمه ایران یزدان‌دوست: موفقیت‌های بیمه ملت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار اهدای جوایز برندگان مسابقه عمر و سرمایه‌گذاری «آفرین ساز» بیمه دی، گواهینامه‌ی ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد نتایج حاصل از داده ها باید منجر به اصلاح فرآیند های خدمت رسانی گردد حضور بیمه سرمد در اولین رویداد تامین مالی نوآوری و فناوری حمایت موثر بیمه سرمد از صنعتگران استان قزوین بازدید وزیر کار از غرفه بیمه ملت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه در بانک پارسیان فوری: وام خرید مسکن افزایش یافت موفقیت‌های شرکت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار آغاز مهلت حساب وکالتی و واریز وجه برای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها/ مشتریان برای افتتاح حساب این توصیه را جدی بگیرند چراغ سبز وزارت راه به خریداران مسکن سرمایه‌ای | اقساط وام خرید مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می شود؟ آغاز مرحله اول پیش فروش خودرو
پر بازدید ها
کارکنان وزارت رفاه زیر خط فقر هستند سه اسطوره كشتي آمريكا سهمیه المپیک را از دست دادند لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است شرایط دریافت وام نیم میلیارد تومانی بانک ملت با اقساط 12 میلیونی افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران شرایط فروش اقساطی جک جی ۴ دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا
در گفتگوی اختصاصی الفباخبر با متخصص زنان و زایمان مطرح شد

پیشگیری از کرونا با ورزش


پیشگیری-از-کرونا-با-ورزش
الفباخبر - مریم افراشته از سود و زیان دویدن روزانه در دوران کرونا برای تمام افراد و زنان می‌گوید و در مورد کفش مناسب ورزش توضیحاتی می‌‌دهد. همچنین در مورد پیشگیری از کرونا توضیحاتی می‌دهد.

به گزارش الفباخبر ، پس از گفتگو با چند تن از پزشکان ورزشی و متخصصان تغذیه ، مریم افراشته متخصص زنان و زایمان درباره فواید و معایب دویدن روزانه اطلاعاتی داد و ورزش بیش از حد را عامل مشکلات زیادی دانست.

بیشتر بخوانید:

 

ورزش برای زنان در دوران کرونا

مریم افراشته گفت : به بانوانی که مشکلات هورمونی ناشی از استرس دارند، توصیه می‌شود با ورزش سبک و کوتاه مدت به تدریج استرس خودشان را کاهش بدهند و به تدریج میزان ورزش را اضافه کنند تا آثار معجزه آسای آن را ببینند. پس از این راهکار مراجعات به بیمارستان‌ها و مطب‌ها کاهش یافته است و باید نگران کرونا باشیم تا در اثر مراجعه ، شیوع بیشتر نیابد.

 

تقویت سیستم ایمنی با ورزش یعنی کاهش کرونا

این پزشک هشدار داد : به هیچ عنوان تصور نکنید درمان کرونا آسان است و به فکر پیشگیری باشید. درمان کرونا شیره جان بیماران و پزشکان را می‌مکد و باید حتماً سیستم ایمنی را تقویت کنید. سیستم ایمنی افراد با رابطه جنسی قانونمند ، تغذیه مناسب و به موقع ، ورزش و خواب کافی بهبود می‌یابد. مشکلات اقتصادی موجب استرس و خشم و پرخاشگری مردم شده که البته حق دارند ، اما با نا آرامی نمی‌شود هیچ بحرانی را حل کرد، برای همین تلاش کنند خودشان را شاد کنند.

خبرنگار ما در گفتگو با خانم دکتر افراشته ، این نکته را اضافه کرد که برای گذر از بحران کرونا و هر بحران مشابهی که به اقتصاد کشور آسیب می‌زند ، کسب و کار دیجیتال بهترین پیشنهاد است و دولت الکرونیک باید چاره ای بیاندیشد.

 

ورزش را کم کم زیاد کنید ، وگرنه دردسرساز می‌شود

وی افزود : مطالعات نشان می‌دهند که دویدن ۵ تا ۱۰ دقیقه در روز با سرعت متوسط به کاهش مرگ ناشی از حمله و سکته قلبی و سایر بیماری‌های شایع کمک می‌کند. اما تحقیقات مشابه نشان می‌دهد که تنها با دویدن ۴ و نیم ساعت در هفته می‌توان از این فواید بهره برد و نیازی به روزانه چندین ساعت دویدن نیست.

معایب دویدن و زیاد ورزش کردن بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب‌هایی نظیر شکستگی تنشی استخوان و درد و ورم ساق پا شود.

 

سوالات کلی مردم در مورد شیوه دویدن
متخصص زنان و زایمان ، پرسش‌های کلی مردم را درباره دویدن شرح داد و گفت ورزشکاران این سوالات را مطرح می‌کنند :

تغذیه قبل از دویدن – قبل از دویدن چی بخوریم؟
علت احساس سنگینی در پاها هنگام دویدن چیست؟
چگونه هنگام دویدن از زانوها محافظت کنیم؟
اینکه چند روز دویدن در هفته برای شما بی‌خطر است به اهداف و توانایی فیزیکی شما بستگی دارد.

 

فواید دویدن روزانه چیست؟
وی اضافه کرد : دویدن روزانه برای سلامتی فوایدی دارد. مطالعات نشان می‌دهند که فواید روزانه ۵ تا ۱۰ دقیقه دویدن با سرعت متوسط شامل موارد زیر می‌شود:

 کاهش وزن در خانه
کاهش خطر مرگ ناشی از حمله قلبی یا سکته
کاهش خطر سرطان
کاهش خطر بیماری‌های عصب شناختی نظیر آلزایمر و پارکینسون
اگرچه از این فواید می‌توان با میزان متوسطی از روزانه دویدن بهره برد، گروهی از محققان هلندی توصیه کرده‌اند ۲.۵ ساعت دویدن در هفته، یا ۳۰ دقیقه دویدن در ۵ روز از هفته برای بهره گیری از فواید حداکثری دویدن کافی است.

 

سایر فواید دویدن شامل بهبود خلق و خو و خواب

این پزشک متخصص گفت : محققان در یک مطالعه گروهی از بزرگسالان سالم را که هر روز صبح به مدت ۳۰ دقیقه با سرعت متوسط می‌دویدند، به مدت ۳ هفته بررسی کردند. نتیجه این بود که خواب، خلق و خو، و توانایی تمرکز آنها در طول روز بهتر از گروه کنترل غیر دونده بود. شما می‌توانید با انجام ۳۰ دقیقه از سایر فعالیت‌های روزانه مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا یا یوگا از فواید ذکر شده بهره ببرید.


معایب دویدن چیست؟
مریم افراشته خاطرنشان کرد : از معایب دویدن آن هم هر روز دویدن  این است که به دلیل استفاده بیش از حد از عضلات؛ ممکن است دچار آسیب شوید. این جراحت در اثر انجام بیش از حد فعالیت فیزیکی، سرعت زیاد و اجازه ندادن به بدن برای تطبیق خود با شرایط رخ می‌دهد.

 

اقدامات موثر برای پیشگیری از این جراحت

افراشته در مورد پیشگیری جراحت در اثر دویدن تذکر داد :

کفش مناسب دویدن داشته باشید و هر چند وقت یکبار کفش‌های خود را عوض کنید.
به تدریج بر مسافتی که در هفته می‌دوید، بیافزایید.
 دویدن را با دوچرخه سواری و شنا ترکیب کنید.
قبل از دویدن بدنتان را گرم کرده و بعد از آن حرکات کششی انجام دهید.
اگر در دویدن دچار آسیب شدید، دویدن را متوقف کرده و به پزشک برای گرفتن برنامه ریکاوری مراجعه کنید.

 

راهکار دویدن در دوران کرونا

مریم افراشته متخصص زنان و زایمان گفت : کرونا با سیستم تنفسی در ارتباط است و ورزش میزان ورود و خروج گازهای تنفسی را افزایش می‌دهد ، برای همین به هیچ عنوان بیرون از خانه ورزش نکنید و در حیاط بدوید و در خانه روی تردمیل ورزش دو را انجام دهید. فراموش نکنید که حتماً باید بدنتان را از قبل گرم کنید ، وگرنه ورزش ناگهانی و شدید چیزی جز آسیب نخواهد داشت.

وی در پایان تصریح کرد : کرونا به اندازه کافی پزشکان را خسته کرده و درست نیست مشکلات عضلانی و استخوانی در اثر ورزش زیاد و شدید سبب مراجعه بیشتر افراد به بیمارستان‌ها گردد. لطفاً این موارد رعایت شود تا افراد بیشتری داغدار نگردند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 25 تیر ماه 1399 - 10:33
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت