عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 01:35

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
تکلیف ۶۸ هزار میلیارد تومانی بانک‏‏‌ها برای تقاضای اوراق فروش " وزمین " املاکش را به هر قیمتی زیر دوش حمام آواز بخوانیم یا نخوانیم/ آواز خواندن چه فوایدی دارد؟ پیش بینی بورس شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ | بخوانید ۵ خودرویی که بیش از خودروهای دیگر در آمریکا به سرقت می‌روند/ از پیکاپ فول‌سایز شورولت تا کیا اوپتیما زمان و تاریخ واریز حقوق بازنشستگان کشوری بانک صادرات در آذر ۱۴۰۲ بانک مرکزی به مشکل صادرات پسته ورود آغاز عملیات احداث بزرگترین مرکز درمانی سرپایی تأمین‌اجتماعی در استان گلستان تقدیر معاون بانکی وزارت اقتصاد از بانک توسعه صادرات ورود ایران به حوزه هوشمندسازی خودروها تولید کولرهای آبی با استاندارد رده A و بالاتر اجباری شد پیش بینی بورس تا پایان امسال | بخوانید سهمیه بنزین دی‌ماه امشب شارژ می‌شود سرپرست ستاد مدیریت سوخت کشور: سهمیه بنزین خودروهایی که بیمه ندارند، از فردا “قطع” می‌شود ورود ایران به حوزه "هوشمندسازی خودروها"/ فاصله زیاد ایران با خودروهای متصل جهانی محققان فنلاندی پی بردند؛ بیماری در کودکی احتمال بی فرزندی را افزایش می دهد دیدار حجت بهاری فر با مدیرعامل شرکت هواپیمایی کاسپین تأمین پایدار شبکه برق شهر تهران قیمت آجیل از ۱ میلیون تومان عبور کرد/ حداقل قیمت آجیل شب یلدا
پر بازدید ها
لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران خرید و فروش سهام استقلال و پرسپولیس در بورس تهران تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه در گرو اجرای مفاد آیین نامه های شورای عالی بیمه است مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد ۳۶ میلیون خدمت آزمایشگاهی رایگان به بیمه‌شدگان در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت آموزش مجازی با کرونا !


تقویت-آموزش-مجازی-با-کرونا-
الفباخبر - ویروس کرونا یک مصیبت به شمار می‌آید ، اما دست کم به رشد و توسعه آموزش در فضای مجازی کمک کرده است.

ظاهراً اگر فوریتی پیش نمی‌آمد ، همچنان آموزش در مدارس با تخته سیاه و تخته وایت بورد بود ! این شکل آموزش واقعاً قدیمی است و اختراع کامپیوتر ، موبایل و گسترش تکنولوژی برای یادگیری مجازی کاربردهای فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید:

متاسفانه روستاهایی در کشور وجود دارند که امکانات مناسب آموزش مجازی برایشان فراهم نیست و اینترنت در نگاه مردم آن منطقه یک هزینه غیر ضروری و اضافه به نظر می‌رسد و از طرفی به خاطر مشکلات مالی حق دارند که آن را از الویت‌ها حذف کنند.

جدای از این ، سرعت اینترنت در ایران به طرز عجیبی پایین است و فیلتر شدن گسترده سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به کمتر شدن سرعت نت دامن می‌زند.

ایرانی‌ها گاهی پشت موبایل و کامپیوتر خوابشان می‌برد تا یک فیلم ۵۰ مگابایتی دانلود کنند و حس کوه کندن به آنها دست می‌دهد !

چشم امید ما به وزیر ارتباطات است که دستش را از روی دکمه فیلتر بردارد و دیگران را قانع کند که به او برای این اقدام خداپسندانه فشار نیاورند !

محمدجواد آذری جهرمی همیشه این موضوع را عنوان کرده که فیلتر شدن تلگرام یا سایر شبکه‌های مجازی و سایت‌ها به دستور او انجام نشده و از مدت‌ها قبل اینترنت در ایران فیلتر بوده است.

از سرطان زا بودن استفاده از فیلترشکن‌ها و آسیب به مغز که بگذریم ، ادامه فیلترینگ شاید موجب ترک تحصیل محصلان شود و با شیوع کرونا ، کم کم به دلیل کمبود یا سختی دسترسی به اینترنت و بالا بودن هزینه‌ها ، قید درس خواندن را بزنند و این اصلاً اتفاق خوشایندی نیست.

شاید جلوگیری از انتشار مطالب نامناسب بهانه ای برای فیلترینگ باشد ، اما به هر حال مردم همین حالا با فیلترشکن در فضای مجازی حاضرند و دیدن مطالب نامناسب دیر و زود دارد ، اما سوخت و سوز نه !

بهتر است فرهنگسازی کنیم که مردم گرایشی به مطالب مخرب نداشته باشند و وقت و اعصابشان را برای چیزهای زیان بار هزینه نکنند ، چون با پاک کردن صورت مسئله چیزی درست نمی‌شود.

دسترسی به اطلاعات در همه جای دنیا آزاد است و همواره استفاده از فضای مجازی مانند استفاده از چاقو بوده است ؛

با چاقو هم می‌توان خوراک را برش داد و آشپزی کرد و هم آدم کشت ، اما منطقی نیست که به کسی چاقو ندهیم و بگوییم نگرانیم که قتل افزایش یابد !

استفاده از اینترنت هم می‌تواند به شکل سودمند باشد و هم زیان بار ؛ همانطور که با علم می‌توان جان میلیون‌ها انسان‌ را نجات داد یا موشک ساخت !

و مثالی دیگر : نمی‌شود علم را زیر سوال ببریم و بگوییم چون عده ای موشک می‌سازند ، پس علم زیان بار است !

انسانها پیش از آموختن هر چیزی ، باید مهارت‌های زندگی اجتماعی را بیاموزند تا از هیچ دانش و مهارتی برای ضربه زدن به دیگران استفاده نکنند.

در واقع بدون فرهنگسازی برای رشد انسانیت ، اینترنت و هر تکنولوژی دیگری ممکن است خطرناک باشد.

از کسانی که قدمی برای توسعه آموزش مجازی در ایران برداشته اند ، بسیار سپاسگزاریم.

پاندمی کرونا سبب شده است که اهمیت آموزش مجازی را درک کنیم و برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی اقدام نماییم ؛

حالا تنها موانع موجود ، فیلترینگ و سرعت پایین اینترنت و بالا بودن هزینه‌های نت است.

مسئولان نسبت به حل این مشکلات اقدام می‌نمایند؟

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 08 تیر ماه 1399 - 11:00
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت