عناوین مهم :
پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 07:40

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پرداخت ماهانه ۶۰۰ میلیارد به مستمری‌بگیران و بیمه‌شده‌های لرستان سهم محدود مکانیزاسیون در کشاورزی از بودجه کشور چقدر است؟ خبرهای مهم از انواع افزایش سرمایه در این بانک سود حداکثری سهامداران هدف طرح‌های توسعه‌ای شرکت مس اخبار مهم کدال یکشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۲ | بخوانید «تنها در خانه» در فهرست ملی آمریکا ثبت شد نتایج امتحانات نهایی خرداد در کنکور مؤثر است/ فرصت جدید داوطلبان برای ترمیم نمره پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی بانک ملت به سربازان سامانه بارگذاری و مشاهده الکترونیکی تسهیلات بانک ایران زمین راه اندازی شد پرسنل دریایی تحت پوشش بیمه عمر معلم قرار گرفتند بیمه این افراد رایگان می‌شود تولید تخم مرغ در کشور به یک میلیون و ۳۰۰ هزارتن می رسد ۱۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک رازی کشف شد یک متخصص صنعت بیمه بررسی کرد؛ دلایل افزایش بروز خسارات آتش‌سوزی در حوزه انرژی چیست؟ غلامعلی ثبات، عضو سابق شورای عالی بیمه: بیمه‌ها زمانی می‌توانند مدیریت ریسک کنند که حق بیمه را فنی تعیین کنند بیمه پاسارگاد موفق به ثبت یکی از بهترین ترازهای صنعت بیمه شده است مجوز مهمی که دولت به فراجا داد در این کشور کسانی که خروپف شدید می‌کنند، هفته‌ای حدود ۱۰ میلیون تومان می‌گیرند! قیمت روز گوشت / هفته آینده ارزانی در راه است
پر بازدید ها
یکی از ساختمان های تاریخی دانمارک در آتش سوخت خوردن چند عدد تخم مرغ در هفته مجاز است؟ معاون بهداشت خبر داد: تعرفه‌های پزشکی ابلاغ شد؛ ویزیت پزشکان عمومی ۱۲۶ هزار تومان خلاصه مهم‌ترین اخبار مجلس در ۲۷ فروردین؛ اصلاح مواد دیگری از لایحه تجارت چند سوال کلیدی از وزیر کار شرایط ثبت‌ نام بیمه رایگان بانوان اعلام شد همراه اول، دیجی کالا را خرید وبسایت شخصی خود را با قالب‌های آماده پرتال حرفه‌ای بسازید آمارهای عجیب و تازه از تخریب محیط زیست/ با دست خود تیشه به ریشه ها نزنیم نخست وزیر جدید کویت انتخاب شد شیوه فعال کردن خدمات پیامکی چک‌های صیادی عملکرد عالی پست بانک در سال 1402 درخواست رئیس سیا از ترکیه درباره ایران افزایش ۲ هزار و ۲۱۵ واحدی شاخص کل اعلام تعرفه‌های پزشکی
در گفتگو با مدیر فنی شرکت برنامه نویسی طراحی پرتو مطرح شد

جعل نام بیمه ملت و بانک ملت در گروه تلگرام


جعل-نام-بیمه-ملت-و-بانک-ملت-در-گروه-تلگرام
گفتگو با الفباخبر - خبرنگار ما طی گفتگو با مدیر شرکت برنامه نویسی طراحی پرتو از پشت پرده کلاهبرداری جاعلان تلگرامی آگاه شد. اخیراً تعدادی از گروه‌های تلگرامی از نام و لوگوی بانک ملت و بیمه ملت سواستفاده کردند. آنها با جلب اعتماد مردم از این عناوین معتبر برای جذب اعضا بهره بردند و پلیس فتا در حال بررسی این گروه‌ها است و مانند سایت‌های شرط بندی با آنان برخورد خواهد شد.

به گزارش الفباخبر ، سامان قنبرزاده ، مدیر فنی شرکت برنامه نویسی طراحی پرتو به مردم هشدار داد که به هیچ عنوان در گروه‌های غیر رسمی فضای مجازی که از عناوین رسمی بورس و بانک و بیمه استفاده می‌کنند ، عضو نشوند.

بیشتر بخوانید:

 

ما پرسش‌هایی مطرح کردیم و این برنامه نویس ایرانی با حوصله این چنین پاسخ داد :

 

چرا کلاهبرداران از عناوین رسمی نهادها برای کلاهبرداری استفاده می‌کنند؟

سه علت دارد :

۱ - اعتبار نهادهای رسمی را زیر سوال می‌برند و با افشاگری‌های دروغ و تهمت زدن به آن نهاد در فضای مجازی ، برای خودشان اعتبار کسب می‌نمایند و درآمدزایی می‌کنند.

۲ - از مجموعه‌های دیگر برای تخریب نهادهای رسمی پول می‌گیرند.

۳ - اعتماد مردم را با اسم یک نهاد رسمی جلب می‌کنند.

چرا مردم ایران دائما فریب چنین کلاهبردارانی را می‌خورند؟

فشار اقتصادی روی ایرانیان بسیار سنگین است و به دنبال راه میانبر می‌گردند. این مجموعه‌ها در ابتدا مقدار اندکی پول می‌دهند و سپس فرد را برای ادامه فعالیت وسوسه می‌کنند و باز هم پول اندکی می‌پردازند و طعمه را معتاد به عضوگیری می‌کنند. برای همین مردم اعتماد می‌کنند و برای چنین مجموعه‌هایی عضو می‌گیرند ، اما در ادامه‌ی راه شرایط پول دادن را سخت‌تر و سخت‌تر می‌نمایند و دیگر هیچ پولی پرداخت نمی‌کنند و فرد وقتی به خودش می‌آید که هزاران ممبر برای آن مجموعه گرفته و پول بسیار کمی دریافت کرده است.

آیا تمام گروه‌های تلگرامی با کلاهبرداری عضو جذب می‌کنند؟

نه. بعضی از گروه‌های تلگرامی خدماتی مانند پخش فیلم یا خدمات فروشگاهی دارند یا به اعضایشان پکیج آموزشی می‌فروشند و به جای گرفتن پول از مخاطبان ، به آنها می‌گویند که مثلاً دو هزار ممبر اضافه کنند و این هم عادلانه می‌باشد و به نوعی مبادله خدمت در برابر خدمت است.

آیا گروه‌های تلگرامی آنقدر ارزش دارند که برای آنها وقت بگذاریم؟

بستگی دارد ؛ اگر آن گروه به دنبال حاشیه و جنجال و تخریب نباشد و واقعاً خدمات هنری و آموزشی و فروشگاهی ارائه نماید، قطعاً ارزش دارد ، اما اگر بخواهد از وقت و پول و اطلاعات و دانش ما سو استفاده کند ، در این صورت به هیچ عنوان نباید به این گروه‌ها اعتماد کنیم.

کدام گروه‌های تلگرامی سودمند نیستند؟

فی الواقع تمامی گروهها و کانالهایی که در فضای مجازی ، ایده‌های هیجانی مطرح می‌کنند و ادعاهایی دهان پر کن دارند ، جز گروههای مشکوک به کلاهبرداری هستند.

دعاوی خدمات غیر معقول همچون عضو گیری سریع ، ادعای پرداخت پول به مخاطب از طریق اضافه کردن کاربر و تشویق به سپردن پول و سبد گردانی در بورس ، همه اینها دارای شک و شبهه است و مخاطبان فضای مجازی باید اکیداً از افتادن در این گونه دامها خودداری کنند.

کدام گروه‌های تلگرامی سودمند هستند؟

گروه‌های آموزشی که در آن صرفاً مطالب آموزشی بارگزاری می‌شوند و چت‌ها بسیار محدود است و به پرسش‌های کلیدی از استادان خلاصه می‌شود.

گروه‌های تلگرامی می‌توانند با دریافت هزینه اندک به آموزش ورزش‌های خاص ، مهارت‌های فنی و هنری ، برنامه نویسی و ... بپردازند.

پلیس فتا در دستگیری متخلفان موفق بوده؟

تا حدودی ؛ متاسفانه تعداد کلاهبرداران بسیار زیاد است و روز به روز بیشتر می‌شوند و دستگیری این همه کلاهبردار واقعاً آسان نیست.

چرا مردم ایران از برخی کلاهبرداران تلگرامی شکایت نمی‌کنند؟

متاسفانه در فرهنگ ما این موضوع جا افتاده که ارزش پول از وقت بیشتر است و ما ایرانیان کسانی را کلاهبردار می‌نامیم که پولمان را بدزند و از دزدان وقت خودمان که از زمان و انرژی ما برای رشد و افزایش عضو خودشان استفاده می‌کنند شکایت نمی‌کنیم !

گاهی فراموش می‌کنیم که پول بر می‌گردد اما وقت هرگز ...

سخن پایانی

اگر ما به یادگیری یک مهارت کاربردی تخصصی بپردازیم خیلی بهتر می‌توانیم درآمد کسب کنیم و از پس مشکلات اقتصادی بر بیاییم. برای مثال پزشکان و برنامه نویسان درآمد بهتری دارند ، چون هر کسی نمی‌تواند کار آنها را انجام بدهد و وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم با گسترش آموزش مجازی در ایام کرونا می‌توانند کیفیت آموزش دیجیتال را بهبود ببخشند. همچنین اگر مردم فریب کلاهبرداران را نخورند ، هیچکس نمی‌تواند از نام بیمه ملت یا بانک ملت و هر نام معتبر دیگری استفاده کند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 02 تیر ماه 1399 - 11:58
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت