عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 23:13

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی برای اعزام فضانورد به فضا تا ۱۴۰۷ با کپسول ایرانی خبر داد سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به پایتخت کشور عمان بانک ایران زمین با «بوم» در مسیر بانکداری دیجیتال قرار دارد بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان شیرخشک و دارو مدیرامورمشتریان بیمه سامان به عنوان مدیربرتر انتخاب شد پرداخت خسارت افت ارزش خودرو بر عهده کیست؟ در صحن علنی مجلس؛ لایحه ارجاع اختلاف بیمه ایران و دولت بحرین به دیوان داوری تصویب شد خدمات بیمه میهن؛ بیمه‌گر اربعین ۱۴۰۲ زیر ذره‌بین بیمه مرکزی اهدای جوایز برندگان زنگ بیمه از سوی بیمه ملت به دانش‌آموزان پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ شرکت‌های استخراج فضایی در جستجوی دستیابی به طلا انعقاد سه تفاهم‌نامه همكاری مشترك میان پژوهشكده بیمه با انجمن بیمه اسلامی اندونزی، انجمن بیمه پاكستان و شركت سلام تكافل پاكستان نشست رئیس کل بیمه مرکزی با بانوان همکار قالیباف: وظیفۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی جلوگیری از تجزیۀ اجتماعی است صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در کمتر از دو ماه/ اعلام جزئیات و نحوه وقوع قتل برج پیزا به هیچ عنوان سقوط نمی کند ‎دانستنی های کوتاه و خواندنی در مورد حیوانات وزیر صنعت: باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم بررسی راهکارهایی برای رفع ۵ ناترازی در اقتصاد ایران
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بانک‌های چینی به درد سر افتادند رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد

نکاتی پیرامون حضور تاجگردون در مجلس یازدهم


نکاتی-پیرامون-حضور-تاجگردون-در-مجلس-یازدهم
الفباخبر - کمیته تحقیق مجلس در مورد غلامرضا تاجگردون باید چیزی را بررسی کند که قبلاً توسط شورای نگهبان ارزیابی نشده باشد. آیا کمیته تحقیق چیزی فراتر از آنچه شورای نگهبان و مراجع چهارگانه پیش از این ارزیابی کرده‌ اند، ارائه خواهد کرد؟

صرفنظر از اینکه تاجگردون چه میزان پذیرش در میان سایر نمایندگان مجلس دارد ، باید به روند قانونی آنچه پیرامون بررسی وضعیت او رخ می‌دهد توجه داشت.
بررسی صلاحیت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم این روزها نقل مجالس و محافل است و دیده می‌شود که واکنش‌های متفاوتی پیرامون سوابق، اقدامات و کارکردهای او مورد توجه قرار می‌گیرد.
در انتخابات مجلس یازدهم تاجگردون در میان رد صلاحیت شده‌ها بود که سوابقش در زمینه ایجاد روابط دولتی برای انجام فعالیت‌های گسترده در حوزه نفت و انرژی و تشکیل شرکتهای مختلف به نام بستگان و نزدیکانش یک  نکته مهم در زمینه رد صلاحیت وی بود.
به علاوه کارناوال انتخاباتی عجیب و خارج از قاعده او که پس از اخذ صلاحیت به راه انداخت در فضای مجازی چهره‌ای متفاوت از تاجگردون برای افکار عمومی ایجاد کرد، به ویژه آنکه کشته شدن یک نفر از بستگان رقبای حوزه انتخاباتی او باعث شد تمرکز بیشتری بر روی عملکرد وی صورت گیرد.
البته موضوع لابی گری گسترده در انتصاب شبکه قومیتی وی از نقدهای جدی دیگری است که در کارنامه او ثبت شده است.
از سوی دیگر برخی از شخصیت‌‌ها و همچنین افراد تاثیرگذار استانی بر این باورند که تاجگردون در حوزه برنامه ریزی ، قانونگذاری و اجرا دارای ویژگی‌ها و قابلیت های مدیریتی ارزشمندی است که می تواند در خدمت توسعه کشور و به ویژه حوزه انتخابی او باشد.
در این شرایط ماموریت کارگروه تحقیق مرکب از پنج نماینده کمیسیون تحقیق به ریاست آقای خانی بسیار حساس و حایز اهمیت است.
این کارگروه البته مستندات محکمی نیاز دارد که در آن نکاتی فراتر از آنچه تا کنون شورای نگهبان و مراجع چهارگانه بررسی کرده اند مطرح شود.
همانطور که می‌دانیم پیش از این صلاحیت وی توسط شورای نگهبان تایید شده و پس از برگزاری انتخابات مجلس یازدهم ، صحت انتخاب حوزه وی نیز به تایید رسیده است.
البته مجلس نیز دارای رویکردهای جدی متکی بر کار اساسی برای پر کردن خلاءهای گذشته است و با وکیل الدوله شدن برای کسب امتیازات رانتی به شدت مخالف است. این اتمسفر حاکم بر فضای مجلس است که فرصت سوزی به نفع فرصت طلبی را برنمی تابد و چنین موضوعی را در دستور کار کمیته تحقیق قرار داده است تا از ابتدای کار، قدم های محکم بردارد.
با وجود چنین شرایطی سوال اصلی اینجاست که آیا کارگروه تحقیق چه نکات جدیدتری برای طرح در صحن مجلس مطرح خواهد کرد؟
این موضوع تعیین خواهد کرد که آیا تاجگردون صندلی خود را در مجلس حفظ خواهد کرد یا از گردونه وکالت مردم خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

انتهای پیام


تاریخ انتشار: جمعه 30 خرداد ماه 1399 - 12:11
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت