عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 16:04

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
پیام وزیر امور خارجه به دریادلان ارتش قیمت نفت جهانی افزایش یافت کارشناس اقتصادی: بانک مرکزی به تنهایی مسئول کنترل نرخ ارز نیست سفر رئیس جمهور به اندونزی در پیش است برنامه‌های عملیاتی بیمه دی در سال ۱۴۰۲ تبیین شدند جزئیات دیدار شهردار تهران با رئیس صدا و سیما | بخوانید برگزاریی همایش روسای حوزه های بانک ملی ‏ایران بانک گردشگری در جذب سپرده کوتاه مدت رتبه نخست را کسب کرد جزئیات مالیات‌ستانی از کسبه و بازاریان مشخص شد ریزش قیمت انواع سکه و طلا در بازار امروز 30 اردیبهشت 1402 وزیر کشور: حقابه حق تاریخی ماست جزئیات دیدار رهبری با مسئولان وزارت امور خاجه و سفیران نشست مشترک مدیران ارشد بیمه دانا و شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در کرمان سیگنال طلای جهان به سکه ایران افزایش بیش از ۲۹ درصد بلیت هواپیما تخلف است با دادن وام های 30 میلیون تومانی نمی‌توان جمعیت را جوان کرد بانک دی برای فروش املاک مازاد عزم خود را جزم کرد معاون بین الملل بانک مرکزی از تاسیس دفتر نمایندگی دومین بانک بزرگ روسیه در ایران خبر داد کنایه صریح رئیس جمهور به بانک ها | بخوانید
پر بازدید ها
چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند اعلام محدودیت‌های ترافیکی جاده‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی بازار شکلات تلخ شد برنامه‌های مترو تهران در شب‌های قدر اعلام شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت نحوه دانلود همراه بانک سپه ملی و توسعه تعاون برای آیفون مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت بیشترین سود سپرده در این بانک پرداخت می شود افزایش حقوق بازنشستگان از اردیبهشت‌ماه

خانگی‌ها به جای خارجی‌ها


خانگی‌ها-به-جای-خارجی‌ها
الفبا - سعیده غفاری : لوازم‌آرایشی و بهداشتی خارجی همواره مشتریان زیادی دارد ؛ ولی ...

لوازم‌آرایشی و بهداشتی خارجی همواره مشتریان زیادی دارد ؛ ولی نوسان‌های ارز و تحریم‌ها تأثیر خوبی بر بازار این محصولات خارجی در اصفهان نداشت و باعث عرضه نمونه‌های کپی کالاهای خارجی شد.

بیشتر بخوانید:

به دنبال کم و گران شدن لوازم‌آرایشی و بهداشتی خارجی اصل، مردم به خرید محصولات تولید داخل روی آورده‌اند ؛ همچنین شیوع کرونا باعث رونق بیشتر محصولات ایرانی شد، زیرا واردات لوازم‌آرایشی و بهداشتی خارجی از اسفند پارسال کاهش یافت.

از سوی دیگر، عده‌ای در ایام قرنطینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی خانگی را شروع کردند و اکنون این محصولات با تقاضا و سفارش بالایی روبه‌روست. تقاضا برای لوازم‌ آرایشی و بهداشتی سال‌هاست که در اصفهان زیاد است و تا قبل از شیوع کرونا مردم خرید محصولات خارجی را ترجیح می‌دادند، ولی به لطف این ویروس ، میزان فروش محصولات ایرانی و حتی خانگی در اصفهان بیشتر شده است.

خارجی‌ها ؛ از اصل تا کپی

لوازم‌آرایشی و بهداشتی خارجی مانند روال سابق در بازار اصفهان عرضه می‌شوند و در ظاهر نوسان‌های نرخ ارز، ممنوعیت واردات، تحریم‌ها و حتی کرونا بر عرضه این محصولات تأثیری نداشته است. بررسی دقیق بازار لوازم‌آرایشی و بهداشتی حاکی از فروش دودسته محصول خارجی است : دسته اول، شامل لوازم‌آرایشی خارجی با قیمت‌های بسیار بالا می‌شود. قیمت این لوازم بهداشتی بیش از یک ‌میلیون تومان است؛ برای مثال، کرم ضدآفتاب لانسون یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد، کرم ضدچروک اورلین با قیمت سه‌ میلیون ‌و ۱۲۵ هزار تومان به فروش می‌رسد یا قیمت کرم دورچشم کلوریس دو میلیون تومان است. نوسان‌های نرخ ارز تأثیر زیادی بر قیمت این کالاها دارد و تحریم‌ها نیز باعث شده است تعداد موجودی لوازم ‌آرایشی و بـهـداشــتـی خـارجـی اصل در بازار اصـفـهـان مـحـدود باشد. دسته دوم لوازم‌آرایشی و بهداشتی نمونه‌های کپی محصولات خارجی محسوب می‌شوند که با گرانی ارز و تحریم‌ها عرضه آن‌ها افزایش یافت ؛ البته شیوع ویروس کرونا در چند ماه گذشته موجب رشد تولید آن‌ها شده است. این کالاهای کپی با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسند ؛ برای نمونه، قیمت کرم ضدآفتاب لانسون های‌کپی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان متغیر است یا امکان خرید کرم ضدچروک اورلین با قیمت کمتر از یک‌میلیون تومان وجود دارد.

همچنین کرم دورچشم کلوریس در بعضی فروشگاه‌ها حدود ۱۷۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. این لوازم‌آرایشی و بهداشتی یا در کشورهایی مانند چین، دبی و ... یا در داخل کشور کپی و تولید می‌شوند و نمونه اصلی نیستند ؛ از این‌ رو میزان عرضه آن‌ها در بازار زیاد است و مشتریان زیادی دارند.

ایرانی‌ها به‌صرفه‌تر هستند

افـزایـش عـرضـــه لـوازم آرایـشـــی و بهداشتی کپی به‌عنوان نمونه اصلی، نارضایتی خریداران زیادی را به دنبال داشته و همین اتفاق شرایط فروش بهتر برای محصولات ایرانی را فراهم کرده است. برندهای آرایشی و بهداشتی ایرانی در مقایسه با مشابه محصولات خارجی‌، قیمت کمتری دارند و خرید آن‌ها، مقرون‌به‌صرفه است ؛ زیرا با ۲۰هزار تومان نیز می‌توان یک کرم ضدآفتاب تولید داخل مانند آردن، مای، دکتر ژیلا و ... خرید؛ ولی برای خرید نمونه کپی‌شده برندهای خارجی دست ‌کم باید ۱۰۰ هزار تومان پرداخت ؛ همچنین کرم‌های ضدآفتاب، دورچشم و... تولید داخل در اصفهان بین ۴۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

سایر لوازم‌ آرایــشـی و بـهـداشـتی ایرانی نیز با نرخ پایین‌تری عرضه میشوند.بازار لوازم ‌آرایشی و بهداشتی تولید داخل به‌واسطه قـیـمـت پـایـیـن و کیفیت مطلوب از رونق خوبی برخوردار بوده و شیوع ویروس کرونا نیز در بالا رفتن تقاضا برای این کالاها بی‌تأثیر نبوده است.

واردات لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی اصل و حتی کپی در اواخر ۱۳۹۸ با مشکـلاتـی هـمـراه شد ؛ به ‌طوری ‌که عرضه جوابگوی تقاضا نبود. در مقابل، تولیدکنندگان داخلی تولید این کالاها را بیشتر کردند تا فروش بالاتری داشته باشند. از طرفی بعضی از برندهای ایرانی مانند لافارر، شون و ... جشنواره‌های فروش متنوع با درصدهای تخفیف بالا برگزار کردند ؛ برای نمونه، یک کرم ضدآفتاب یا روشن‌کننده با ۴۰ تا ۱۰۰ هزار تومان تخفیف به فروش می‌رسید. درنتیجه بازار لوازم‌آرایشی و بهداشتی به دست تولیدکنندگان ایرانی افتاد.

لوازم‌آرایشی و بهداشتی خانگی

شیوع کرونا علاوه بر رونق بازار محصولات تولید داخل، باعث تولید لوازم ‌آرایشی و بهداشتی خانگی نیز شد.در ایام قرنطینه تبلیغات فروش لوازم ‌آرایشی و بهداشتی خانگی صد در صد گیاهی مانند کرم ‌پودر، ضد آفتاب دستی، عطر خانگی و ... در فضای مجازی بسیار زیاد شد. عده‌ای از مردم نیز با تعطیل شدن مراکز خرید و رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خرید این کالاهای خانگی روی آوردند. این کالاها با قیمت پایینی ازجمله کرم ضد آفتاب ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، کرم دورچشم ۲۵ هزار تومان، هر گرم عطر خانگی با نرخ یک هزارو ۵۰۰ تا سه هزار تومان و ... به فروش می‌رسند. در حال حاضر لوازم ‌آرایشی و بهداشتی خانگی در شمار کالاهای پرفروش بازار اصفهان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 24 خرداد ماه 1399 - 07:13
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت