عناوین مهم :
جمعه 07 اردیبهشت 1403 20:52

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
وام فوری خرید خودرو با اقساط بلند مدت برای همه افزایش ۲۵ درصدی نرخ مالیات طلا تکذیب شد فروش خودروهای وارداتی ۱ روز دیگر تمدید شد یک سال حبس برای مدیرعامل واحد صنعتی آلاینده در قم ساعت حرکت متروی پرند تغییر کرد بیمه نوین، هیات مدیره جدید خود را شناخت قطع سهمیه بنزین تاکسی‌ های بدون بیمه از ماه آینده خدمات قضایی غیرحضوری می‌شود | راه اندازی سامانه پناه کارمزد وام های خرد صفر شد تمدید مهلت اعتبار بسته وصول مطالبات غیرجاری مشتریان بانک سپه قرارداد کارمزدی به هیچ وجه مورد تایید و پذیرش آتیه سازان حافظ نیست توسعه خدمات در همه بخش‌ها به ویژه بخش درمان، راهبرد دولت مردمی سیزدهم است سویه کووید JN.۱ به سرعت در حال گسترش است جهنم نزدیک است؛ زمین دیگر جای زندگی نیست کشف یک آنتی‌بیوتیک جدید با کمک هوش مصنوعی وضعیت هوای تهران ۱۴۰۲/۱۰/۰۲؛ تداوم تنفس هوای "ناسالم برای گروه‌ها حساس" بانک مرکزی: رشد اقتصادی نیمه اول سال ۴.۷ درصد شد موسوی: باید به سمت تولیدات صادرات‌محور حرکت کنیم شرایط فروش تارا اتوماتیک V۴ ویژه دی ماه ۱۴۰۲ اعلام شد
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بانک‌های چینی به درد سر افتادند مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیرانوند بازی فینال را از دست داد ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است/ تامین ۹۵درصد تجهیزات آب و فاضلاب افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین بررسی عملکرد فروردین ماه بانک تجارت پیش‌بینی بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بخوانید ۱۲۹۰۰ میلیارد ریال ضمانت نامه توسط شعب بانک توسعه تعاون صادر شد گزینه مدیرعاملی بیمه سینا به نهاد ناظر معرفی شد
نجار در جلسه با مدیران کل مدیریت بحران کشور:

مبنای کار در حوزه مدیریت بحران، پیشگیری است


مبنای-کار-در-حوزه-مدیریت-بحران،-پیشگیری-است
الفبا- نجار در نشست با مدیران کل مدیریت بحران استانداری های کشور بر لزوم فرماندهی واحد در حوادث جاده ای کشور، تأکید کرد.

به گزارش الفباخبر، اسماعیل نجار صبح امروز در دومین جلسه با مدیران کل مدیریت بحران استانداری های سراسر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع "پیشگیری" در مدیریت بحران، گفت: مبنای کار در حوزه مدیریت بحران پیشگیری است، با پیشگیری نه تنها در زمان بحران های احتمالی، مقابله تسهیل می شود بلکه هزینه ها نیز به شکل چشمگیری کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید:

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با اعلام این که خوشبختانه امسال نسبت به مشابه سال گذشته، با وجود بارش های شدید طی دوماه اخیر در کشور، تلفات جانی و مالی کاهش داشته است، اذعان کرد:  تجربه سیل سال گذشته باعث شد تا طی بخش نامه های متعدد و با تاکید بر اصل پیشگیری ، تمامی مسیل ها، بستر رودخانه ها و نیز معابر سطح شهری لایروبی شود و همین امر موجب شد تا با صرف هزینه ای کم، شاهد کاهش چشمگیر خسارت های ناشی از سیل در استان ها باشیم.

 

۵ هزار میلیارد درخواست شد ۳۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافت

وی در ادامه با اعلام این که حدود ۵ هزار میلیارد تومان بودجه جهت پیشگیری از بحران ها به سازمان برنامه و بودجه ملی پیشنهاد کردیم، اذعان کرد: متاسفانه علی رغم اهمیت اصل پیشگیری در مدیریت بحران، تنها با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان موافقت شد و این درحالیست که در مدیریت بحران صرف هزینه برای پیشگیری، تلفات جانی و مالی را در زمان بحران ها کاهش می دهد و از تحمیل هزینه های هنگفت به دولت  در زمان بحران نیز جلوگیری می شود.

نجار با اشاره به قانون جدید مدیریت بحران گفت: هم اکنون پیش نویس لوایح، آیین نامه های اجرایی و تصویب نامه های این قانون توسط پژوهشکده سوانح طبیعی متشکل از تیمی متخصص و نخبه تهیه شده است.

نجار با اشاره به رویکردها در تدوین سند راهبرد ملی مدیریت بحران، خاطر نشان کرد: در رویکرد کلان این سند، هدف حفظ و ارتقا حداکثر ایمنی و همچنین حفاظت از جان و دارایی جامعه در برابر مخاطرات است.از طرفی در سند مذکور، افزایش تاب آوری و نیز کاهش خطرپذیری نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه خاطر نشان کرد؛ تفاوت سند راهبرد ملی مدیریت بحران با سندای در توجه به کاهش خطر است.ما در سند ملی به کاهش خطر پذیری توجه ویژه ای داریم.

 

امدادرسانی در سوانح مناسب سازی شود

وی در ادامه در پاسخ به مشکلات مطرح شده در زمینه امداد رسانی جاده ای در استان ها نیز تصریح کرد: متاسفانه در سوانح و حوادث بین شهری برای امداد رسانی با هرج و مرج مواجه هستیم. به طور مثال در صورت آتش سوزی در جاده ها، شهرداری ها طبق قوانین خود موظف به اعزام آتش نشان نیستند، و این در حالیست که برای امداد رسانی و مدیریت حوادث در خارج از شهرها، دستگاه های متولی باید یکی شوندو همه به صورت متحد در یک مکان مشخص مستقر شوند به گونه ای که در یک پایگاه مشخص، کانکس هلال احمر، آتش نشانی و راهدارخانه ها تجمیع شوند تا در زمان بحران فرماندهی واحد صورت گیرد.

وی ادامه داد: با تجمیع دستگاه های متولی امداد رسانی و فرماندهی واحد در زمان بحران های جاده ای، نه تنها در مدیریت حوادث با هماهنگی بیشتری مواجه هستیم بلکه هزینه های اضافی نیز کاهش می یابد.

نجار در ادامه این نشست در پاسخ به مطالبه مدیران کل بحران استان های کشور در زمینه ساختمان مجهز ستادی و نیز نیروی کار متخصص، خاطر نشان کرد: در چهارچوب قوانین، سعی داریم تا این کمبودها را رفع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان خطاب به مدیران کل بحران استانداری های کشور، با بیان این که مدیریت بحران در زمان بحران ها وظیفه هماهنگی و مدیریت را به عهده دارد، یادآور شد: این که در زمان بحران رسانه ها و مردم انتظار انجام عملیات امدادی توسط تیم مدیریت بحران را دارند یک انتظار غلط است از این رو باید برای شفاف سازی وظایف ستاد بحران و آگاهی مردم، اطلاع رسانی درست صورت گیرد.

شایان گفتن است در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانس و به ریاست اسماعیل نجار برگزار شد، مدیران کل مدیریت بحران استانداری های سراسر کشور به ارائه گزارش عملکرد در خصوص اقدامات صورت گرفته و نیز  اعلام نظر در خصوص لوایح و آیین نامه های تدوین شده قانون مدیریت بحران کشور پرداختند.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 11 اردیبهشت ماه 1399 - 14:31
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت