عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 23:15

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
با دادن وام های 30 میلیون تومانی نمی‌توان جمعیت را جوان کرد بانک دی برای فروش املاک مازاد عزم خود را جزم کرد معاون بین الملل بانک مرکزی از تاسیس دفتر نمایندگی دومین بانک بزرگ روسیه در ایران خبر داد کنایه صریح رئیس جمهور به بانک ها | بخوانید بازگشت لوکادیا به پرسپولیس از زبان همسرش رقیب اردوغان در انتخابات: همه پناهجویان را از ترکیه اخراج می‌کنم این دو بانک ایرانی در روسیه شعبه می زنند | بخوانید پرداخت وام 100 میلیونی به خریداران خودرو از سامانه یکپارچه خودرو شرایط دریافت وام 200 میلیونی بانک ملی اعلام شد اظهارات عجیب یحیی در خصوص استقلال پس از جشن قهرمانی ۳ مربی لیگ برتری همزمان استعفا دادند پرسپولیس با پیروزی طوفانی به هشتمین جام لیگ برتر رسیدند جزئيات گفتگوي وزير امور خارجه با دبير كل سازمان ملل انفجار مهیب تل آویو را لرزاند رونمایی از جام قهرمانی لیگ برتر | ببینید ناکامی تیم رونالدو ادامه دار شد خداحافظی امید ابراهیمی با پیراهن استقلال از فوتبال رئیس جمهور از سواحل مکران بازدید هوایی کرد سد کهیر آبگیری شد
پر بازدید ها
واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند بانک‌های چینی به درد سر افتادند رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین آمیز است بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار خرید و فروش ارز صادرکنندگان در بانک ملی تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ مقام حماس: ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی را در اختیار داریم بیرانوند بازی فینال را از دست داد افزایش ۶۵ درصدی درآمد تسهیلات بانک پاسارگاد در فروردین مدیرعامل بانک پارسیان خداحافظی کرد

تعداد چک‌های برگشتی کاهش یافت


تعداد-چک‌های-برگشتی-کاهش-یافت
الفباخبر: بالغ بر ۱.۲ میلیون فقره چک به ارزش حدود ١٣٠ هزار میلیارد ریال در مرداد ۹۷ در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۶ درصد و ۸.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

چک برگشتی

الفباخبر: بالغ بر ۱.۲ میلیون فقره چک به ارزش حدود ١٣٠ هزار میلیارد ریال در مرداد ۹۷ در کل کشور برگشت داده شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۶ درصد و ۸.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد، حدود ۹.۱ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٨٣٣ هزار میلیارد ریال در مرداد ١٣٩٧، در کل کشور مبادله شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ بـه ترتیب ۴.۶ درصد و ۳.۹ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران بالغ بر ۳.۲ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ٤٦٥ هزار میلیارد ریال مبادله شد. ۵۳.۱ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در مرداد ماه ١٣٩٧ در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده است که به ترتیب با ۳۵.۸ درصد، ۹.۳ درصد و ۸ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۷.۳ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۵.۸ درصد)، خراسان رضوی (۵.۸ درصد) و اصفهان (۵.۷ درصد) مبادله شده است که بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

چک‌های وصولی

بالغ بر ۷.۸ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ٧٠٣ هزار میلیارد ریال در مرداد ماه ١٣٩٧، درکل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۳.۸ درصد و ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، درکل کشور ۸۶.۵ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۸۴.۴ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد. در مرداد ماه ١٣٩٧، در استان تهران بالغ بر ۲.۸ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ٤٠١ هزار میلیارد ریال وصول شد. در ماه مورد گزارش در استان تهران از نظر تعداد ۸۷.۳ درصد و از نظر ارزش ۸۶.۲ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی بـه کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (۸۹.۴ درصد)، یزد (۸۸.۹ درصد) و البرز (۸۸.۷ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۷۸.۵ درصد)، کردستان (۷۹.۳ درصد) و چهارمحال و بختیاری (۸۰.۶ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند. در ماه مورد گزارش، در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۸۹.۷ درصد)، البرز (۸۹.۴ درصد) و خوزستان (۸۸.۹ درصد) اختصاص یافته است واستان‌های هرمزگان (۶۰.۸ درصد)، سمنان (۷۵.۶ درصد) و گلستان (۷۸.۳ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی

بالغ بر ۱.۲ میلیون فقره چک به ارزشی حدود ١٣٠ هزارمیلیارد ریال در مرداد ١٣٩٧، در کل کشور برگشت داده شده است که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۹.۶ درصد و ۸.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، در استان تهران حدود ٤١١ هـزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٦٤ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. در ماه مورد گزارش، در کل کشور ۱۳.۵ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۵.۶ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران ۱۲.۷ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۳.۸ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی بـه کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به اسـتان‌های هرمزگان (۳۹.۲ درصد)، سمنان (۲۴.۴ درصد) و گلستان (۲۱.۷ درصد) اختصاص یافته است واستان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۱۰.۳ درصد)، البرز (۱۰.۶ درصد) و خوزستان (۱۱.۱ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

فقدان یا کسری موجودی؛ علت برگشت ۹۶ درصد چک‌ها

در مرداد ماه ١٣٩٧، در کل کشور حدود ۱.۲ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٢١ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعداد ۹۶.۴ درصد و از نظر ارزش ۹۳.۴ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است. در ماه مورد گزارش، در استان تهران بالغ بر ٣٩٢ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٦٠ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد ۹۵.۵ درصد و از نظر ارزش ۹۲.۷ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 01 مهر ماه 1397 - 13:30
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت