عناوین مهم :
پنج‌شنبه 06 اردیبهشت 1403 16:22

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
ایران از امروز به «بریکس» می‌پیوندد رایزنی محمد عبدالسلام با مشاور ارشد امیرعبداللهیان در تهران صعود یک پله ای بیمه آسیا در ۹ ماه بیمه ایران روزانه ۱۰۱ میلیارد تومان خسارت پرداخت میکند عبور مبلغ حق بیمه صادر شده بیمه ملت از ۴۰۰۰میلیارد تومان بیمه معلم میزبان مسابقات شنای کارکنان صنعت بیمه شد نرخ بیکاری به ۷.۶ درصد کاهش یافت چکنو 3 میلیونی شد نامه مهم فرهنگیان به رئیس جمهور درخصوص طرح رتبه بندی در راستای کمک به پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن؛ بیمه البرز با یک شرکت انبوه‎ساز تفاهم‎نامه امضا کرد رویداد آموزشی مدیران بیمه اتکایی صنعت بیمه اپل قصد دارد مک بوک‌ را تبدیل به کنسول بازی کند جزئیات اینترنت هدیه دولت اعلام شد/ ۱۰ گیگ اینترنت رایگان برای هر نفر سال نو میلادی سالی سرنوشت‌ساز برای سنجش استاندارد‌های حقوق‌بشر خواهد بود وزیر ارتباطات: افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی مشمول ترافیک داخلی نیست پرداخت ۵۶۵ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال وام روستایی از اعتبارات بانک مرکزی نرخ انواع ارز در مرکز مبادله کشور اعلام شد پذیرش ۱۰ شرکت دانش‌بنیان ‌در فرابورس ایران نمادهای تاثیرگذار بازار بورس در روز دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ را بشناسید
پر بازدید ها
توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری وام خرید خودرو؛ شرایط جدید و مبلغ وام خودرو بانک‌ها اردیبهشت ۱۴۰۳ شرایط و نحوه دریافت وام کارتخوان بانک ملت نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با 50 درصد پیش‌پرداخت واکنش بانک شهر بعد از خرید پرسپولیس | ببینید مهمترین ماموریت های بانک شهر تشریح شد مدیرعامل تامین اجتماعی سن جدید بازنشستگی را اعلام کرد تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد توسعه پایانه‌های مرزی و افزایش پروازها میان ایران و پاکستان پایداری منابع، مهم‌ترین اولویت سازمان تأمین‌اجتماعی بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار بیمه‌های تکمیلی در حال اتصال به سامانه‌های سازمان بیمه سلامت هستند تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۳ بیشترین دارایی ها از آن کدام بانک هاست؟ با اقدامات جدید در باغ گیاه شناسی ملی ایران ، تهران از آلودگی بیشتر نجات یافت
پژوهشکده پولی و بانکی :

چک‌های برگشتی در آبان‌ماه ۱۱ درصد افزایش یافت


چک‌های-برگشتی-در-آبان‌ماه-۱۱-درصد-افزایش-یافت
حدود ۶٨۶ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٠ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ۹۸ در کل کشور برگشت داده شد کـه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ١١ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش الفبا  به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی؛ براساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی بالغ بر ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٨٣۶ هـزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٨، در کل کشور مبادله شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۳.۶ درصد افزایش و از نظر مبلغ یک درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ۴٣٣ هـزار میلیارد ریال مبادله شد. در آبان ماه سال جاری ۵۰.۹ درصد از تعداد چک‌های مبادله‌ای کل کشور در سه استان تهران، اصفهان و خراسان رضوی مبادله شده که به ترتیب با ۲۳.۸ درصد، ۱۰ درصد و ۸.۱ درصد بیشترین سهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند. همچنین ۶۴.۳ درصد از ارزش چک‌های فوق در سه استان تهران (۵۱.۸ درصد)، اصفهان (۶.۳ درصد) و خراسان رضوی (۶.۲ درصد) مبادله شده اسـت که بیشترین سـهم را در مقایسه با سایر استان‌ها دارا بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چک‌های وصولی

بالغ بر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٧٣۵ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٨ در کل کشور وصول شد که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۲.۹ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۰.۸ درصـد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد بررسی در کل کشور ۹۱ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ٨٨ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شد. در آبان ماه ١٣٩٨، در استان تهران حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار فقره چک به ارزشی حدود ٣٨٧ هزار میلیارد ریال وصول شد.

در ماه مورد بررسی در استان تهران از نظر تعداد ۹۱.۵ درصد و از نظر ارزش ۸۹.۳ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای وصول شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصـولی‌ به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های گیلان (۹۳.۵ درصد)، یزد (۹۲.۲ درصد) و البرز (۹۱.۹ درصد) اختصاص یافته و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۸۲.۹ درصد)، چهار محال و بختیاری (٨٧ درصد) و خراسان شـمالی (۸۷.۱ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های وصولی به کل چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیشترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چـک‌های مبادله‌ای در استان به ترتیب به استان‌های گیلان (۹۱ درصد)، البرز و کرمانشاه (هرکدام ٨٩ درصد) و زنجان (۸۸.۴ درصد) اختصاص یافته و اسـتان‌های خراسان جنوبی (۷۹.۵ درصد)، کرمان (۸۰.۶ درصد) و خراسان شمالی (۸۲.۳ درصد) کمترین نسـبت ارزش چک‌های وصولی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی

حدود ۶٨۶ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ١٠٠ هزار میلیارد ریال در آبان ماه ١٣٩٨ در کل کشور برگشت داده شده کـه نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ١١ درصد افزایش و از نظر مبلغ ۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش در استان تهران حدود ٢١٣ هزار فقره چک بـه ارزشـی بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد ریال برگشت داده شد. در ماه مورد بررسی در کل کشور ٩ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ١٢ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است.

در ماه مورد بررسی در استان تهران ۸.۵ درصد از کل تعداد چک‌های مبادله‌ای و ۱۰.۷ درصد از کل مبلغ چک‌های مبادله‌ای برگشت داده شده است. در ماه مذکور در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های مبادله‌ای در استان، به ترتیب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد (۱۷.۱ درصد)، چهارمحال و بختیاری (١٣ درصد) و خراسان شمالی (۱۲.۹ درصد) اختصاص یافته است و استان‌های گیلان (۶.۵ درصد)، یزد (۷.۸ درصد) و البرز (۸.۱ درصد) پایین‌ترین نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل تعداد چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

در ماه مورد بررسی در بین سایر استان‌های کشور، بیش‌ترین نسـبت ارزش چک‌های برگشـتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان به ترتیب به استان‌های خراسان جنوبی (۲۰.۵ درصد)، کرمان (۱۹.۴ درصد) و خراسان شمالی (۱۷.۷ درصد) اختصاص یافته و استان‌های گیلان (۸.۹ درصد)، البرز و کرمانشاه (هر کدام ١١ درصد) و زنجان (۱۱.۶ درصد) کمترین نسبت ارزش چک‌های برگشتی به کل ارزش چک‌های مبادله شده در استان را به خود اختصاص داده‌اند.

چک‌های برگشتی به تفکیک علل

در آبانماه ١٣٩٨، در کل کشور معادل ۶۶٠ هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر ٩۵ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در کل کشور از نظر تعـداد ۹۶.۲ درصد و از نظر ارزش ۹۵.۱ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است. در ماه مورد بررسی در استان تهران بالغ بر ٢٠١ هـزار فقره چک به ارزشی بالغ‌ بر ۴٣ هزار میلیارد ریال به دلایل کسری یا فقدان موجودی برگشت داده شده است. در واقع در استان تهران از نظر تعداد ۹۴.۶ درصد و از نظر مبلغ ۹۳.۸ درصد از کل چک‌های برگشتی به دلایل کسری یا فقدان موجودی بوده است.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: یکشنبه 15 دی ماه 1398 - 14:04
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت