عناوین مهم :
سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 16:59

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
فروش ۷ خودروی داخلی در سامانه یکپارچه از امروز آغاز شد منطقه آزاد انزلی می تواند ایفاگر نقش محوری در ارتقای روابط اقتصادی ایران و روسیه باشد بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی رکوردشکنی کرد پلیس ایران دختر ربوده شده را به کشورش برگرداند بازار "شیرخشک" در حال اشباع است/ فروش "شیرخشک "بدون تغییر قیمت در صورت ثبت کد ملی سپرده گذاری ۴۶۰۰ میلیارد تومان در بانک قرض الحسنه مهر در این استان بانک آینده استخدام می کند شیرینی در شب یلدا گران نمی شود یارانه نقدی آذر ماه واریز شد پیش‌بینی بورس سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مسعود بادین: بیمه آسیا از بالاترین شفافیت مالی و فنی در صنعت بیمه برخوردار است رشد ۲۲۶ درصدی حق بیمه تولیدی در ۹ ماهه نخست امسال اتحادیه اروپا ۶ فرد و ۵ نهاد ایرانی را تحریم کرد فروش هشت ماهه 1402 بیشتر از کل سال 1401 مراحل افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی در حال انجام است/ عرضه محصول متفاوت در بیمه‌های زندگی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بیمه معلم و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای میز خدمت بیمه ملت در ۴ استان آغاز به کار کرد گزارش تحلیلی آمار عملکرد بازار بیمه در ۷ماهه اول سال ۱۴۰۲ خبر مهم برای بازنشستگان / مبلغ جدید بیمه بازنشستگان اعلام شد
پر بازدید ها
سه اسطوره كشتي آمريكا سهمیه المپیک را از دست دادند رهاسازی یک شتر مار در طبیعت پیشوا! رشد ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس استفاده از سپرده‌های متوفیان با الکترونیکی شدن مالیات بر ارث وضعیت مازاد ذخایر کالاهای اساسی کارکنان وزارت رفاه زیر خط فقر هستند تصویب دو طرح پژوهشی با موضوع وضعیت اقتصادی و حکمرانی صنعت بیمه در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه عرضه‌های امروز بورس کالا ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! تازه ترین ها از جهان هوش مصنوعی سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا شرایط فروش اقساطی جک جی ۴ جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران

بانک ملت ۱.۵۴ میلیارد دلار غرامت دریافت کرد


بانک-ملت-۱-۵۴-میلیارد-دلار-غرامت-دریافت-کرد
یک نشریه انگلیسی خبر از پرداخت غرامت بانک ملت توسط انگلیس از طریق یک طرف ثالث را داده است.

به گزارش الفبا  به نقل از مهر، نشریه "تایمز" انگلیس گزارش داده است این کشور ۱.۲۵ میلیارد پوند ( ۱.۵۴ میلیارد دلار) را به عنوان اصل و بهره غرامت پرداختی به بانک ملت پرداخت کرده است. در ژوئن ۲۰۱۳ دادگاه عالی انگلیس تصمیم وزارت خزانه داری این کشور به تحریم بانک ملت را غیرقانونی دانسته بود.

بیشتر بخوانید:

تایمز از منابع خود نام نبرده است اما گفته که انگلیس با ایران در ماه ژوئن به یک توافق ابتدایی در خصوص مبلغ پرداختی دست یافته بود. بانک ملت در شکایت خود خواهان دریافت ۳.۲ میلیارد پوند غرامت شده بود اما دادگاه عالی با ۱.۲۵ میلیارد پوند موافقت کرد.

تحریم های خزانه داری انگلیس علیه بانک ملت، بخشی از تحریم های بزرگ تر کشورهای غربی بر ضد ایران پس از برنامه های اتمی این کشور بود. این تحریم ها در سال ۲۰۱۵ و در نتیجه توافق ایران با قدرت های جهانی برداشته شد. با این حال آمریکا در می ۲۰۱۸ از توافق خارج شد و تحریم ها بر ضد ایران را مجددا اعمال کرد.

به گفته تایمز، غرامت بانک ملت به منظور دور زدن تحریم های آمریکا از طریق یک طرف ثالت پرداخت شده است. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که تهران تاکنون در چند مرحله، تعهدات هسته ای خود را کاهش داده است اما مقامات تهران می گویند در صورت گام برداشتن دولت های اروپایی برای مقابله با آثار تحریم های آمریکا، آماده است مجددا به تعهداتش بازگردد.

لازم به ذکر است که علاوه بر تایمز، حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس نیز خبر پرداخت غرامت را تایید کرده است. وی روز جمعه در حساب توئیتری خود نوشت: غرامت دولت انگلیس به بانک ملت که بر اساس رأی چهار ماه پیش دادگاه می باید به آن بانک پرداخت میشد، پرداخت شده است. این غرامت بر مبنای رأی دادگاه بریتانیا و بعلت غیر قانونی بودن تحریم‌هایی است که خزانه داری انگلیس از سال ۲۰۰۹ میلادی برای چند سال بر علیه بانک ملت اعمال کرده بود. وی افزود: نتیجه دادگاه بریتانیا و الزام خزانه داری آن کشور به پرداخت غرامت به بانک ملت یک موفقیت مهم حقوقی برای ایران محسوب میشود.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 13 مهر ماه 1398 - 16:55
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت