عناوین مهم :
سه‌شنبه 04 اردیبهشت 1403 18:54

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
سگ گردانی در معابر عمومی ممنوع شد انتصاب دو مدیرعامل جدید در دو بانک ملی و مسکن نظارت دولت بر قیمت دهی سایت ها بر بازار مسکن ارزش املاک بانک آینده با 245 املاک لوکس برابری می کند اطلاعیه وزارت اقتصاد درباره وضعیت بورس رئیس بانک مرکزی: تقویت ریال در اولویت است بیمه مسئولیت در قبال محصول مغفول مانده است پیش بینی جدید از قیمت خودرو/ آیا خودرو ارزان می شود؟ شرایط ثبت نام در طرح خودرو فرسوده سامانه یکپارچه قیمت های ایران خودرو دوباره ریزشی شد + جدول جدیدترین ها هفته قرمز بازار سرمایه کلاف سردرگم ماجرای عرضه خودرو در بورس کالا دلیل ترس سهامداران و ریزش اخیر بورس چه بود؟ نحوه ارتقاء كیفیت مقررات گذاری در صنعت بیمه بیمه مركزی و اندیشكده سیاست‌پژوهی منابع انسانی اسماء توافق نامه همكاری امضا كردند اصلاح قانون کار کلید خورد کمیته امداد امام خمینی تحت پوشش بیمه سینا قرار گرفت رشد سهم بیمه آسیا از بازار بیمه کنکور از سال ۱۴۰۳ بر اساس قانون مجلس اجرا می‌شود
پر بازدید ها
سه اسطوره كشتي آمريكا سهمیه المپیک را از دست دادند تصویب دو طرح پژوهشی با موضوع وضعیت اقتصادی و حکمرانی صنعت بیمه در شورای پژوهشی پژوهشکده بیمه کارکنان وزارت رفاه زیر خط فقر هستند لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران شرایط دریافت وام نیم میلیارد تومانی بانک ملت با اقساط 12 میلیونی افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری شرایط فروش اقساطی جک جی ۴ دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان شیوه دریافت وام ۵۰۰ میلیونی بانک ملت اعلام شد

جان نوزاد خود را به خطر نیندازید


جان-نوزاد-خود-را-به-خطر-نیندازید
الفباخبر - گروه دانش و فناوری: گهواره های الکتریکی در سال های اخیر بسیار رواج یافته و بسیاری از والدین از آن ها برای خواباندن نوزادان خود استفاده می کنند. این موضوع در حالی است که میلیون ‌ها قطعه از این محصول در آمریکا فراخوانده شده اند زیرا ممکن است جان نوزادان را به خطر بیاندازد.

به گزارش الفباخبر ، در پی مشخص شدن خطرناک بودن برخی از نمونه های گهواره های الکتریکی نوزاد مقامات بهداشتی ایالات متحده فراخوان جمع آوری این محصولات را صادر کردند زیرا نوزادان در حال خزیدن ممکن است در تسمه‌هایی که زیر آنها آویزان است گیر کرده و خفه شوند.

این فراخوان برای تاب و راکرهای MamaRoo و RockaRoo  است که توسط  شرکت Thorley Industries از پیتسبورگ ساخته شده اند. این شرکت با نام 4moms فعالیت می کند و کمیسیون ایمنی محصولات مصرف کننده ایالات متحده طی روزهای گذشته رسما خطرناک بودن این محصولات را اعلام کرده است.

به باور متخصصین،  هر کسی که یک نوزاد دارد که قادر به خزیدن و چهار دست و پا راه رفتن باشد، باید فوراً استفاده از این تجهیزات را متوقف کند.
در این اطلاعیه آمده است که والدین باید گهواره های الکتریکی را در محلی قرار دهند که نوزادان در حال چهار دست و پا راه رفتن، قادر نباشند که به آن دسترسی داشته باشند.

متاسفانه طی هفته های گذشته در یک مورد، یک کودک ۱۰ ماهه بر اثر خفگی به وسیله این گهواره های الکتریکی جان خود را از دست داد. در مورد دیگری نیز، یک کودک ۱۰ ماهه از ناحیه گردن در تسمه این گهواره اسیر شده و خوشبختانه به موقع نجات داده شد اما گردن وی دچار آسیب دیدگی و کبودی شد.

به کلیه والدینی که این محصول یا موارد مشابه آن را در منزل دارند توصیه می شود امنیت و میزان خطر موجود را ارزیابی کرده و به هیچ عنوان این گهواره ها را در کنار کودک رها نکنند و پس از استفاده از این محصول، آن را در محلی امن و خارج از دسترس نوزادان نگهداری کرده و هیچگاه نوزاد را در اتاق تنها نگذارند.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 27 مرداد ماه 1401 - 06:53
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت