عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 06:00

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
خودروهای وارداتی فوتبالیست‌ها پلاک نمی‌شوند! ChatGPT؛ مخاطرات و مزایا برای بیمه گران آنچه که باید در مورد انتقال امتیاز وام بانک رسالت بدانید امضای قرارداد همکاری بین پست بانک ایران و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مدیرعامل صبا فولاد خلیج فارس: بزرگترین تامین مالی تاریخ بورس را پشت سر گذاشتیم آغاز طرح نظارت بر بازار شب یلدا از فردا افزایش ۲۰ درصدی حقوق سربازان از پایان آذر ماه صادرات این محصولات کشاورزی به زودی ممنوع می شود شرایط فروش و قیمت دنا پلاس فول آپشن ویژه آذر ۱۴۰۲ اعلام شد قیمت دلار مبادله‌ای امروز ۴۲ هزار و ۵۱۳ تومان شد قیمت خودرو امروز ۱۹ آذر ۱۴۰۲/ ببینید افزایش ۲۰ درصدی حقوق سربازان از آذر ماه اعمال می‌شود تكافل به زبان ساده کارکنان حوزه مالی و اقتصادی نقش بسزایی در پیشبرد اهداف شرکت دارند اولویت شرکت بیمه‌ دانا ، ارائه بهترین خدمات بیمه‌ای به فرهنگیان کشور است هزینه بیمه خودرو در ۱۴۰۲ چقدر است؟ ذخایر خارجی بانک مرکزی کاهش ۱۹۰ همتی داشت پیام مدیرعامل بانک توسعه تعاون به مناسبت هفته پژوهش آشنایی با نحوه افتتاح حساب دیجیتال در چند گام ساده برای مشتریان بانک ملی ایران
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار ۵۶ قلم داروی گیاهی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت مدیر عامل جدید بزرگترین شرکت بیمه سطح کشور کیست؟ قیمت گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و آیفون /قیمت ارزان‌ترین و گران‌ترین گوشی‌های محبوب بازار حجم معاملات بورس کالا از ۱۵۰ میلیون تن در سال ۱۴۰۲ گذشت

از نئو بانک چه می دانید؟ | جزئیات شگفت انگیز بانکداری نوین ایران زمین


از-نئو-بانک-چه-می-دانید-جزئیات-شگفت-انگیز-بانکداری-نوین-ایران-زمین
الفباخبر - گروه بانک: در سال‌های اخیر جامعه جهانی بیش از پیش در حال عبور از از بانکداری سنتی به سمت دیجیتالی شدن است. از این رو این مسئله مورد توجه بسیاری از بانکداران قرار گرفته و در این زمینه در حال فعالیتند. در این میان بانک ایران زمین توانسته با کدیریتی درست گوی سبقت را از دیگر بانک های ایرانی برباید.

به گزارش الفباخبر ، یکی از نمونه‌های بارز و مصادیق بانکداری نوین، نئو بانک است. بانک ایران زمین در سال گذشته توانست نخستین نئو بانک واقعی در کشور را که تحول بزرگی محسوب می‌شود راه‌اندازی کند. این بانک با قرارداد با شرکت بزرگ “های وب” و پس از مدت‌های مدیدی که بر روی این پروژه کار می‌کرد توانست نخستین بانک ایرانی باشد که این فناوری را برای مشتریانش به ارمغان آورده است.

در زمینه تعریف نئو بانک باید در ابتدا گفت که نئو بانک یک بانک مجازی و کاملا آنلاین است و از طریق برنامه‌های تلفن همراه تجربه کاملی از بانکداری دیجیتال را فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که نئو بانک‌‌ها برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی پا به عرصه رقابت با بانک‌های سنتی گذاشتند.

در تعریفی دیگر از نئو بانک باید گفت که نئو بانک‌ها هیچ زیرساخت فیزیکی، تعمیر و نگهداری شعب فیزیکی و دستگاه‌های خودپرداز را ندارند که این امر موجب صرفه جویی در هزینه‌های اضافی می‌شود. این بانک‌ها همچنین خدمات اولیه خود را بدون هزینه ارائه می‌دهند.

بانک ایران زمین که پیشتاز بکارگیری فناوری نوین در صنعت بانکداری کشور است توانسته خدمات زیر را برای مشتریان نئوبانکی خود فراهم آورد:

افتتاح انواع حساب پس انداز و جاری به صورت آنلاین

برداشت و انتقال وجه و پرداخت با سرعت بالا

صدور انواع کارت بانکی، مستر کارت و ویزا کارت

پرداخت و انتقال وجه به صورت بین المللی و برون مرزی

ارائه خدمات وام به صورت آنلاین برای اشخاص و کسب‌وکارها

ارائه خدمات امنیت و بیمه سپرده

ارائه انواع خدمات بیمه ای اعم از بیمه خودرو، بیمه موبایل، بیمه سفر و بیمه پزشکی

در واقع شاید بتوان اینگونه عنوان کرد که قدم نخست بانک ایران زمین، ارائه خدمات بانکداری در حوزه دیجیتال با اپلیکیشنی به نام فراز است که مشتریان بتوانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند. قدم بعدی هوشمندسازی سیستم است. به صورتی که مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می کنند، براساس نوع رفتار آنها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آنها طراحی و ارائه شود.

از سوی دیگر، آموزش همکاران توسط روسا در شعب برای آشنایی مشتریان با نئو بانک بسیار مهم و موثر است به طوری که روسا باید مشکلات همکاران در شعب را پیگیری کرده و جلسات را به صورت مستمری برای انتقال نظریات مشتریان برای استفاده بهینه از خدمات نئو بانک به ستاد این بانک برگزار شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن اخت و الفت میان مشتری و بانک برای بهره‌برداری از خدمات نئو بانک برداشته شود.

در همین رابطه، مدیرعامل نئوبانک هوشمند فردا گفت: ما در شرکت “های‌وب” سال‌ها در تلاش بودیم که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای کشور خدماتی را به مشترکین خود ارائه دهیم که محور این خدمات امور بانکی بود و در تلاش بودیم که بتوانیم خود را با یکی از بانک‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات هماهنگ و از آنها سرویس دریافت کنیم که در نهایت توانستیم با کمک بانک ایران ‌زمین این کار را به سرانجام برسانیم.

در اصل سامانه‌ها و سیستم‌های بانک ایران تمامی نیازهای نئو بانک برای ارائه خدمات به مشتریان را ارائه می‌دهد.

آنچه که در اظهار نظرهای مدیران بانک ایران زمین بارها مورد تاکید قرار گرفته این است که به گفته آن‌ها، “نمی‌خواهیم فقط یک اینترنت یا موبایل بانک باشیم و می‌خواهیم سرویس‌‌های ترکیبی به کاربران ارائه دهیم. هدف ما خدمات سفارشی و شخصی‌سازی شده برای کاربران صنایع مختلف است” و همین موضوع که شرکت “های وب” به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در صنعت ارتباطات به سمت ایجاد نئوبانک‌ آمده است، خود مزیت رقابتی «فردا» را نشان می‌دهد.

این در حالی است که مزیت‌های رقابتی و سرویس‌های ویژه نئوبانک فردا به زودی و به مرور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا پس از رفع ایرادات نسخه آزمایشی، کاربران بتوانند با خیال آسوده به دنیایی دیجیتال وصل شده و از خدمات آن بهره بگیرند.

لازم به ذکر است نسخه اولیه نئوبانک فردا از روز سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در دست کاربران قرار گرفته و این بانک می‌خواهد به کمک زیرساخت‌های‌های ‌وب بتواند توسعه خود را نه فقط در تهران بلکه تمام شهرها و روستاهای کشور گسترش دهد.

منبع: اقتصاد تهران

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 22 مرداد ماه 1401 - 14:10
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت