عناوین مهم :
جمعه 10 فروردین 1403 01:53

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
زمان‌بندی عرضه های بورس کالا اعلام شد برنامه های صنعت بیمه در چارچوب تخصص گرایی پیش می رود مجلس با حساسیت ویژه ای لوایح دولت در خصوص صنعت بیمه را بررسی خواهد كرد مجلس با تمام قوا در كنار صنعت بیمه است برگزاری مراسم تقدیر از نمایندگان بیمه پاسارگاد شعبه ارومیه (اشخاص) – سازمان فروش کد ۹۴۰ راه اندازی نسخه های جدید سامانه های آماری و هوش تجاری در بیمه ایران یزدان‌دوست: موفقیت‌های بیمه ملت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار اهدای جوایز برندگان مسابقه عمر و سرمایه‌گذاری «آفرین ساز» بیمه دی، گواهینامه‌ی ملی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را دریافت کرد نتایج حاصل از داده ها باید منجر به اصلاح فرآیند های خدمت رسانی گردد حضور بیمه سرمد در اولین رویداد تامین مالی نوآوری و فناوری حمایت موثر بیمه سرمد از صنعتگران استان قزوین بازدید وزیر کار از غرفه بیمه ملت در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد افزایش سرمایه در بانک پارسیان فوری: وام خرید مسکن افزایش یافت موفقیت‌های شرکت در سال جدید فراتر از انتظار خواهد بود/ تاکید بر ارائه محصول جدید به بازار آغاز مهلت حساب وکالتی و واریز وجه برای مرحله دوم فروش یکپارچه خودروها/ مشتریان برای افتتاح حساب این توصیه را جدی بگیرند چراغ سبز وزارت راه به خریداران مسکن سرمایه‌ای | اقساط وام خرید مسکن ۵۵۰ میلیون تومان می شود؟ آغاز مرحله اول پیش فروش خودرو
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد خبرمهم درباره قانون بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ ۱۳ بانک دولتی از زیان خارج شدند قیمت جدید دلار اعلام شد (۷ فروردین ۱۴۰۳) ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی در این استان به بانک معرفی شد پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ | باشگاه استقلال و پرسپولیس به بانک ملت و تجارت رسیدند قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود معرفی عناصر و نمادهای هویت بصری اسلامی سورپرایز بانک مهر ایران برای متقاضیان وام فوری جنجال شکایت پرسپولیس از سه ستاره استقلال تمامی ندارد قانون پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، فرزندآوری و مسکن در سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد افزایش قیمت کاکائو به بالای 9000 دلار

آخرین جزئیات از سویه جدید کرونا در کشور


آخرین-جزئیات-از-سویه-جدید-کرونا-در-کشور
الفباخبر - گروه سلامت: عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به آخرین شرایط موج هفتم این بیماری در کشور، درباره سویه جدید شناسایی شده، گفت: مرگ و میر در این زیرسویه با سایر زیرسویه‌ها تفاوتی نداشته است.

به گزارش الفباخبر ، مجید مختاری در گفتگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه سویه غالب کرونا در ایران همچنان BA۴ و BA۵ است، گفت: خوشبختانه هنوز سویه هندی BA۲.۷۵ در ایران مشاهده نشده است. البته روند منحنی موارد ابتلا به سمت بالا است ولی هنوز روندی مانند آنچه که در گذشته تجربه کردیم رخ نداده و آمار ابتلاها به بالای ۱۰ هزار نفر در روز نرسیده است.

احتمال افزایش مرگ‌ومیرهای کرونایی
وی افزود: البته از طرف دیگر مرگ و میر کرونایی نسبت به چند هفته قبل افزایش داشته است و با افزایش موارد ابتلای روزانه پس از دو هفته آمار فوتی‌ها هم ممکن است تغییر کند.

او با بیان اینکه در مجموع میزان مرگ و میر در ابتلا به سویه BA۴ و BA۵ نسبت به دلتا بسیار پایین‌تر است، بیان کرد: خوشبختانه علی‌رغم سرایت‌پذیری بالای این سویه جدید اما با افزایش بارز مرگ و میر مواجه نبودیم و شرایط تحت کنترل بوده است.

وی درباره سویه BA۲.۷۵، توضیح داد: این سویه از کرونا برخواسته از هند است و به سرعت پس از ایالت‌های متفاوت هند،‌ چندین ایالت آمریکا و بخش‌هایی از اروپا را درگیر کرد. هنوز مطالعات گسترده‌ای از سویه هندی BA۲.۷۵ در دست نیست اما بر اساس گزارشات از کشورهایی که درگیر این سویه شده‌اند، مشخص شده است که علی‌رغم اینکه سرایت پذیری سویه هندی BA۲.۷۵ حدود ۱.۵ یا ۲ برابر بیش از BA۴ و BA۵ است، اما مرگ و میر در این زیرسویه با سایر زیرسویه‌ها تفاوتی نداشته است.

بر این اساس هنوز BA۲.۷۵ به عنوان سویه نگران کننده در نظر گرفته نمی‌شود و سازمان بهداشت جهانی در حال رصد آن است؛ بنابراین فعلا نباید ترس و ارعابی از این سویه وجود داشته باشد.

لزوم قرنطینه ۵ روزه در مبتلایان جدید
او در پاسخ به این سوال که افراد چه مدت پس از ابتلا به کرونا دیگر ناقل بیماری نیستند و می‌توانند از قرنطینه خارج شوند؟، بیان کرد: اکثر علائم بیماری در سویه جدید در سه روز اول بروز پیدا می‌کند و شدت علائم از روز چهارم شروع به کاهش می‌کند. دور بودن از محیط کار و قرنطینه وابسته به از بین رفتن علائم آن هم بدون استفاده از دارو است. به طور کلی تا ۵ روز قرنطینه توصیه می‌شود.

وی افزود: عمده علائم ابتلا به زیرسویه‌های BA۴ و BA۵ شامل سردرد، آبریزش بینی، عطسه، سوزش گلو، سرفه خشک، گرفتگی یا درد در قفسه سینه، تنگی نفس مختصر، درگیری سیستم گوارش و اسهال و استفراغ، تب (که چندان بارز نیست)، خستگی مفرط و دردهای ماهیچه‌ای است. در ابتلا به این زیرسویه برخلاف سایر سویه‌ها، درگیری و از بین رفتن حس بویایی و چشایی بسیار کمتر است.

او با تاکید بر این که هنوز از پاندمی کرونا خارج نشده‌ایم، اظهار کرد: تمام تعاریف پاندمی (همه‌گیری جهانی) وجود دارد و اینکه بخواهیم دچار عادی انگاری شویم بسیار خطرناک است. هنوز خیلی از کشورها آمارهای بالایی دارند و مسافرت‌ها هم انجام می‌شود. از مردم می‌خواهم تمام رعایت‌ها را انجام دهند، استفاده از ماسک همچنان در محیط‌های بسته و فاقد تهویه بسیار ضروری است.

منبع: بهداشت نیوز

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 مرداد ماه 1401 - 10:56
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت