عناوین مهم :
پنج‌شنبه 09 فروردین 1403 14:04

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
گمرک تخصصی فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام ایجاد می‌شود برخی قوانین اولیه دولت‌های گذشته باعث نوسان بازار ارز و سکه می‌شود بازگشت خودرو به بورس کالا خبر خوش برای متقاضیان / ورود 100 هزار خودرو در راه است امکان پوشش ریسک، تفاوت مهم بورس با سایر بازارها پیش بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ این کار را بکنید؛ پاداش یک میلیون تومانی بگیرید پیش‌بینی یک کارشناس از آینده بورس/ هیجان بالای افراد حقیقی در بازار سرمایه قیمت بنزین در سال ۱۴۰۲ افزایش می‌یابد؟ ورود سامانه بارشی جدید به کشور/خیزش گردوخاک در نقاط مختلف اختصاص زمین برای تامین مسکن کارکنان یک مجتمع پتروشیمی خرم آباد؛ مقصد پانزدهمین سفر استانی مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی جشنواره تخفیف بیمه دانا، ویژه کارکنان وزارت آموزش و پرورش نرخ شکنی، صنعت بیمه را آسیب‌پذیر می‌کند مجوز قبولی اتکایی بیمه پاسارگاد تمدید شد تاکید اصلی بر بهبود معیشت ، توانمند سازی و عدالت در حوزه رفاهی همکاران است مدیر عامل بیمه ایران در آیین تودیع و معارفه مدیر کل بازرسی و حسابرسی بیمه ایران در سال گذشته بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان حق بیمه کسب کرده است «اعتمادسازی عمومی»، هدف غایی روابط عمومی در صنعت بیمه است
پر بازدید ها
برخورد هولناک کشتی با یک پل عظیم در امریکا حادثه آفرید بازگشت مسابقه پیشخدمت ها به پاریس پس از ۱۳ سال چرا زیر پای مدیرعامل راه آهن را خالی می کنند خریدهای اینترنتی ارزان تر از خرید از مغازه بیشترین سود سپرده در کدام بانک ها پرداخت می شود؟ نرخ رشد نقدینگی در پایان سال ۱۴۰۲ به ۲۵.۶ درصد رسید کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی اعلام شد دبیرکل سابق سندیکا؛رئیس هیات مدیره گروه شرکت‌های “ایرانیان پوشش” شد نحوه ثبت نام وام ۲۰۰ میلیون تومانی بانک دی با سود ۱۰ درصدی حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود عضو هیات مدیره بانک ملی با حکم وزیر اقتصاد منصوب شد فیلتر خریدهای قابل توجه ۶ فروردین ۱۴۰۳ بورس تهران میانگین بازدهی ۷۸ درصدی سهام بیمه ملت پیش بینی بورس فردا سه شنبه 7 فروردین 1402

ضرب شست اروپا به روسیه | کاهش 50 درصدی واردات گاز از روسیه


ضرب-شست-اروپا-به-روسیه-کاهش-50-درصدی-واردات-گاز-از-روسیه
الفباخبر - گروه انرژی: اتحادیه اروپا در تلاش است با کاهش 50 درصدی وابستگی واردات گاز طبیعی از روسیه، کمبود گاز خود را جبران کند اما به نظر میرسد این عملکرد به تنهایی نمی تواند مشکل اساسی اروپا در وابستگی به گاز روسیه را حل کند.

به گزارش الفباخبر ، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک پست وبلاگ با بیان مطلب فوق، گفت: ما موفق شده‌ایم کاهش سهم واردات گاز روسیه از ۴۰ درصد در ابتدای سال به حدود ۲۰ درصد فعلی را با خرید LNG بیشتر که سهمش در واردات از ۱۹ به ۳۷ درصد افزایش پیدا کرده است، مدیریت کنیم. اتحادیه اروپا پیشرفتهایی در خرید گاز بیشتر از نروژ، الجزایر و جمهوری آذربایجان داشته است.

با این حال این تلاش‌ها برای متنوع سازی منابع واردات، برای جبران افت واردات از روسیه کافی نخواهد بود که به معنای ضرورت کاهش مصرف گاز است. بورل با استناد به این حقیقت بود که از کاهش ۱۵ درصدی مصرف گاز که توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شد و مورد موافقت کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار گرفت، حمایت کرد.

وزیران انرژی اتحادیه اروپا ماه گذشته با طرح کاهش مصرف گاز که از ماه میلادی جاری آغاز شد، موافقت کردند. این کشورها توافق کردند بعضی از صنایع را از کاهش مصرف معاف کنند و با معافیت بعضی از کشورهای عضو در خصوص نرخ کاهش مصرف گاز، توافق کردند.

این توافق پس از مخالفت شدید بعضی از اعضای این بلوک صورت گرفت که احساس می‌کردند نباید مجبور شوند مصرفشان را به اندازه کشورهای دیگر کاهش دهند زیرا در فقدان واردات گاز روسیه، منابع جایگزین دیگری دارند.

بورل در این پست خاطرنشان کرد روی آوردن اتحادیه اروپا به منابع دیگر تامین گاز طبیعی، نباید در اهداف این بلوک برای کاهش مصرف سوختهای فسیلی خللی وارد کند.

منبع: انرژی امروز

انتهای پیام


تاریخ انتشار: شنبه 15 مرداد ماه 1401 - 11:28
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک سپه بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت