عناوین مهم :
چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 11:53

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
آمریکا فروش اضطراری مهمات به رژیم صهیونیستی را تایید کرد این ماده را هر روز بخورید تا سنگ کلیه نگیرید تقدیر از برترین های بیمه پاسارگاد در همایش بیمه و توسعه تشریح اقدامات زیرساختی بانکداری الکترونیک برای تسهیل خدمت‌رسانی بانک صادرات ایران انتصاب سرپرست معاونت فنی بیمه‌های اموال بیمه سینا آیین تودیع و معارفه مدیران بیمه دی مسیر خودروسازی تغییر می کند سناریوهای احتمالی پیامدهای اقتصادی جنگ غزه رشد ۲۰ درصدی صادرات آمریکا به ایران از ابتدای ۲۰۲۳ برزیل خواستار خویشتنداری ونزوئلا در مساله اختلافات ارضی با گویان شد حمله دوباره صهیونیست‌ها به دبیرکل سازمان ملل متحد سوریان: نفرات نخست قهرمانی ایران به ترکیه اعزام می‌شوند خبر مهم نماینده مجلس از تغییر مدل یارانه بنزین شولتز: پوتین مقصر افزایش قیمت انرژی در اروپا است نوآوری‌های سال 2023 در صنعت بیمه؛ احتمال بروز تغییرات اساسی قفل ترافیکی "سرای ایرانی" ساکنان جنوب تهران را به ستوه آورد تداوم افزایش درآمدها و سودآوری بانک شهر بررسی عملکرد ۸ ماهه بانک پارسیان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اوراق گواهی سپرده بانک پارسیان از طریق سامانه سیما به فروش می رسد
پر بازدید ها
کارکنان وزارت رفاه زیر خط فقر هستند لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد

از آموزش هک در زندان تا سرقت!


از-آموزش-هک-در-زندان-تا-سرقت
الفباخبر - گروه اجتماعی: سارقانی که با هک دوربین های مدار بسته، اقدام به دزدی می کردند، به دام پلیس افتادند.

به گزارش الفباخبر ،اوایل خرداد امسال، سرقت های سریالی از باشگاه های ورزشی و شرکت‌های خصوصی به پلیس اعلام شد. سرقت‌هایی که در تمامی آن ها سارق یا سارقان برای اجرای نقشه شان از پنجره های نیمه باز این ساختمان‌ها استفاده کرده و بعد از ورود به محل اقدام به سرقت پول ، رایانه دستی و وسایل با ارزش می‌کردند.

اما زمانی که مأموران برای ادامه تحقیقات به سراغ دوربین‌های مداربسته محل های سرقت می‌رفتند، متوجه می شدند که دوربین‌ها هک شده است و فیلمی از متهم یا متهمان این سرقت در دست نیست.

تحقیقات پلیسی ادامه داشت تا اینکه اواخر تیر امسال مدیر یکی از اداره های دولتی شمال تهران از سرقت رایانه و اسناد و مدارک موجود در اداره، لباس رسمی چند کارمند که در محل کارشان گذاشته بودند و دسته چک و حتی ادکلن‌هایی که در میز کاری کارمندان بود، خبر داد.

با توجه به شباهت این سرقت‌ها با سرقت‌های سریالی سارق هکر، احتمال دست داشتن او در این سرقت پررنگ شد. اما زمانی که مأموران به سراغ دوربین‌های مداربسته رفتند، دریافتند که سارق جوان این بار موفق به هک دوربین‌ها نشده و برای اینکه شناسایی نشود، از ماسک استفاده کرده است. تصاویر دوربین‌ها نشان می‌داد که مأموران با یک متهم مواجه هستند و تمامی سرقت‌ها توسط سارق تک رو انجام می‌شود.

دستگیری در آخرین سرقت

بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری سارق تک رو ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل، زمانی که متهم برای سرقت وارد شرکتی شد که تنها یک کوچه با محل سرقت قبلی فاصله داشت، این بار نگهبان متوجه روشن شدن چراغ شرکت شده و با این احتمال که سارقی وارد شده، فوراً خود را به شرکت رساند.

او به محض ورود متوجه مرد نقابداری شد که در حال جمع کردن وسایل داخل شرکت بود.

بدین ترتیب درگیری بین آن ها آغاز و درنهایت نگهبان جوان، موفق به دستگیری سارق نقابدار شد. با دستگیری سارق؛ موضوع به پلیس اعلام و مرد جوان به کلانتری منتقل شد. در ادامه تحقیقات، متهم 47 ساله به سرقت‌های سریالی اعتراف کرد. او که سه مرتبه به خاطر سرقت بازداشت شده بود در تحقیقات گفت: شش ماه قبل، بعد از تحمل یک سال حبس از زندان آزاد شدم.

در مدتی که در زندان بودم، با یک هکر حرفه‌ای آشنا شدم و طریقه هک کردن دوربین‌ها را آموزش دیدم. بعد از آزادی هم باتوجه به اینکه می‌توانستم دوربین‌های مداربسته را هک کنم؛ سرقت هایم را شروع کردم. بعد از سرقت‌ها نیز وسایل با ارزشی را که سرقت کرده بودم در سایت‌های فروش کالا، آگهی کرده و می‌فروختم.

با اعتراف متهم به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت، او در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار داده شد و تحقیقات ادامه دارد.

منبع: رکنا

انتهای پیام


تاریخ انتشار: دوشنبه 03 مرداد ماه 1401 - 09:32
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت