عناوین مهم :
چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 18:07

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
وزیر ارتباطات از برنامه‌ریزی برای اعزام فضانورد به فضا تا ۱۴۰۷ با کپسول ایرانی خبر داد سفر رئیس‌کل بانک مرکزی به پایتخت کشور عمان بانک ایران زمین با «بوم» در مسیر بانکداری دیجیتال قرار دارد بخشنامه جدید بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی واردکنندگان شیرخشک و دارو مدیرامورمشتریان بیمه سامان به عنوان مدیربرتر انتخاب شد پرداخت خسارت افت ارزش خودرو بر عهده کیست؟ در صحن علنی مجلس؛ لایحه ارجاع اختلاف بیمه ایران و دولت بحرین به دیوان داوری تصویب شد خدمات بیمه میهن؛ بیمه‌گر اربعین ۱۴۰۲ زیر ذره‌بین بیمه مرکزی اهدای جوایز برندگان زنگ بیمه از سوی بیمه ملت به دانش‌آموزان پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۲ شرکت‌های استخراج فضایی در جستجوی دستیابی به طلا انعقاد سه تفاهم‌نامه همكاری مشترك میان پژوهشكده بیمه با انجمن بیمه اسلامی اندونزی، انجمن بیمه پاكستان و شركت سلام تكافل پاكستان نشست رئیس کل بیمه مرکزی با بانوان همکار قالیباف: وظیفۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی جلوگیری از تجزیۀ اجتماعی است صدور کیفرخواست متهمان پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در کمتر از دو ماه/ اعلام جزئیات و نحوه وقوع قتل برج پیزا به هیچ عنوان سقوط نمی کند ‎دانستنی های کوتاه و خواندنی در مورد حیوانات وزیر صنعت: باید متناسب با اقلیم کشور خودمان خودروی برقی تولید کنیم بررسی راهکارهایی برای رفع ۵ ناترازی در اقتصاد ایران
پر بازدید ها
لباس جدید پرسپولیس با مالکین جدیدش را ببینید! افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری برگزاری آیین تکریم و معارفه مدیران کل حراست بیمه ایران كارگاه آموزشی مطالعه و بررسی مقدماتی تجربیات سایر كشورها در حوزه ریسك‌ها و بیمه‌های سایبری سرانجام بیمه تکمیلی بازنشستگان چه شد توسعه هماهنگی و همکاری سازمان تأمین‌اجتماعی و دیوان عدالت اداری آخرین تصمیمات درباره روزهای تعطیلی مدارس در سال تحصیلی/ شنبه ها تعطیل می شود یا تداوم تعطیلی پنجشنبه ها؟ جزییات و نحوه ثبت نام وام جدید بانک توسعه تعاون عرضه ۳۱۲ هزار تن شمش بلوم و تختال در بورس کالا افزایش سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران امارات میزبان رزمایش «پرچم صحرای 9» با مشارکت چند کشور جهان تایید صلاحیت مدیران عامل شرکت های بیمه در گرو اجرای مفاد آیین نامه های شورای عالی بیمه است ایران سبد دارایی‌اش را تغییر داده است خرید و فروش سهام استقلال و پرسپولیس در بورس تهران مهلت ثبت‌نام و مبلغ وام شهریه دانشجویان اعلام شد

وزیر ارتباطات: فعال شدن سرویس Safe Search مطالبه خانواده‌ها است


وزیر-ارتباطات-فعال-شدن-سرویس-Safe-Search-مطالبه-خانواده-ها-است
الفباخبر - گروه فناوری: وزیر ارتباطات با بیان اینکه در بسیاری از کشورها دسترسی به محتواهای غیراخلاقی و خشن محدود شده است، فعال شدن سرویس Safe Search روی موتورهای جستجو را مطالبه خانواده‌های ایرانی عنوان کرد.

به گزارش الفباخبر ، وزیر ارتباطات با بیان اینکه در بسیاری از کشورها دسترسی به محتواهای غیراخلاقی و خشن محدود شده است، فعال شدن سرویس Safe Search روی موتورهای جستجو را مطالبه خانواده‌های ایرانی عنوان کرد.

عیسی زارع پور در پی فعال شدن سرویس Safe Search از هفته گذشته روی موتورهای جستجو گفت: «فعال شدن Safe Search روی موتورهای جستجو مطالبه خانواده‌های ایرانی است.»

وزیر ارتباطات درباره فعال شدن این سرویس گفت: «این مسأله نگرانی به حقی بوده که خانواده‌های ایرانی داشتند ما با کمک اپراتورهای ارتباطی کاری کردیم که محتواهای مستهجن و غیراخلاقی در دسترس نباشد. این موضوع ربطی به بحث قفل کودک ندارد و ما دسترسی به محتواهای غیراخلاقی و خشن را محدود کردیم.»

خانواده‌ها دکمه Safe Search را روشن کردند!

به گفته وزیر ارتباطات خانواده‌های ابرانی بارها در جلساتی نسبت به مناسب نبودن محتوای در دسترسی در اینترنت ابراز نگرانی کرده‌اند.

هرچند همچنان روشن نیست که کدام خانواده‌ها و دقیقا در کدام جلسات، نگرانی خود را به وزیر ارتباطات منتقل کرده‌اند. در شرایطی که فعال شدن سرویس Safe Search امکان دسترسی افراد بزرگشال را آن هم بدون اجازه از آنها محدود کرد بیم آن می‌رود که روند طرح صیانت یا اینترنت طبقاتی به طور چراغ‌خاموش در حال اجرا باشد.

وزیر ارتباطات همچنین بر این موضوع تاکید دارد که Safe Search صرفا دسترسی به محتوای غیراخلاقی و خشن را محدود کرده و به معنی فعال شدن قفل کودک یا محدودیت جستجو در بستر اینترنت نیست.

این اظهارنظر وزیر ارتباطات در شرایطی مطرح شده که هفته گذشته کاربران نسبت به فعال شدن عمومی سرویس Safe Search ابراز تعجب و نگرانی کردند. از سویی دیگر این سرویس به طور خودکار فعال شده بود و هیچ ارتباطی بین سن کاربر و هویت او نداشت.

جست‌وجوی امن بعد از نظر سنجی توییتری

همچنین نکته جالب توجه درمورد فعال شدن سرویس Safe Search در شرایطی است که این روند دقیقا بعد از نظرسنجی روابط عمومی وزارت ارتباطات بر بستر توییتر شکل گرفت.

مهدی سالم، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات با طرح پرسشی مبنی بر اینکه آیا برای مراقبت از فرزندانتان در فضای مجاری تمایل به استفاده از اینترنت ایمن دارید؟ نظرسنجی توییتری را طرح کرد که اتفاقا با 86 درصدمخالفت کاربران توییتر همراه بود.

گذشته از همه حواشی که به واسطه فعال شدن سرویس Safe Search برای کاربران ایجاد شد، افزایش استفاده از فیلتر شکن بعد از آن، پیدا کردن راهکارهای برای خاموش کردن این سرویس و همچنین دسترسی بیشتر کودکان به آنچه وزیر مدعی کنترل آن شده است بود.

علاوه بر آن، از این نکته هم نمی‌توان به سادگی گذر کرد که، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات، نظرسنجی خود را اتفاقا بر بستری فیلتر شده بیان کرده بود. هرچند در نهایت نتیجه نظرسنجی بی توجهی به 86 درصد مخالف و کودک خواندن تمامی کاربران ایرانی اینترنت و در نتیجه روشن شدن Safe Search به طور گسترده بود.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام


تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 تیر ماه 1401 - 13:51
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت