عناوین مهم :
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 13:04

پایگاه تحلیلی الفباخبر

مرجع اخبار اقتصادی-اجتماعی

ALEFBAKHABAR.com

آخرین عناوین
۱۹هزار فقره فرار مالیاتی در یک صندوق قرض‌الحسنه کشف شد تندیس و لوح تقدیر اجلاس شایستگی های مدیران فردا به مدیر عامل بانک توسعه تعاون تقدیم گردید آگهی مزایده فروش نیروگاه برق دماوند از سوی بانک دی منتشر شد پرداخت وام ۵ هزار میلیارد تومانی به این گروه از مشاغل توسط بانک مرکزی آغاز دیدار هزاران نفر از مردم کرمان و خوزستان با رهبر انقلاب برگزاری جلسه برای پیگیری ادعای جعل در باشگاه استقلال؛ به‌زودی دوره آموزشی بیمه‌های اجتماعی برگزار می‌شود اجرای تخفیف های زمستانه بیمه بدنه اتومبیل بیمه پاسارگاد درس اماراتی ها به فوتبال ایران با جریمه ۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومانی فرهاد مجیدی ورزشکاران الگوی بیمه ای می شوند نجات زمین با بمب اتمی/ پیشنهاد ناسا برای بمباران سیارک‌های خطرناک معرفی بانک رفاه کارگران به عنوان بانک برتر در حمایت از تولید ملی اجرای طرح شناسه دار شدن پوشاک آغاز شد حمایت ۲۷ تشکل دانشجویی از مصوبۀ افزایش سن بازنشستگی خرید کالاهای اساسی از برزیل با یوان چین پرداخت وام 71 میلیونی دلاری بانک جهانی به تاجیکستان احداث اولین خط «تراموا» در انتظار تأیید وزارت کشور شایعه منشأ و علل اختلال در سامانه هوشمند سوخت تکذیب شد خسارت 2 هزار میلیارد ریالی به کشاورزی بخش کالپوش
پر بازدید ها
معجزه سلول های بنیادی پیرمرد هتاک ورزشگاه آزادی بازداشت شد! دارندگان حساب در این 6 بانک باید با کارت بانکی خداحافظی کنند حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو پلیس راهور: طرح ترافیک تهران امسال تغییری نخواهد داشت تقدیر از نمایندگان برتر شعبۀ استان گیلان اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان توافق پایدار ایران و کویت درباره میدان گازی آرش طرح تغییر تقسیمات کشوری در سه استان تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان در دستورکار مجلس است سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت رکود نسبی در هفته ریزش شاخص بورس | ببینید نیوزیلند: نگران حضور چین در اقیانوسیه هستیم تداوم بارش‌ها در ۱۷ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم وحیدی: آماده برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی هستیم

ایجاد ۵۰۰ هزار شغل در روستاها و مناطق محروم کشور


ایجاد-۵۰۰-هزار-شغل-در-روستاها-و-مناطق-محروم-کشور
الفباخبر - گروه اقتصادی: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: امسال با همت نهادهای انقلابی و دستگاه‌های ذیربط، ۵۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم در کشور ایجاد می‌شود. 

به گزارش الفباخبر ، سید امیرحسین مدنی امروز ۹ تیرماه در حاشیه بازدید و افتتاح طرح تولید نخ کش حریر در مشهد اظهار کرد: تاکنون حدودا ۸۰ هزار شغل از ابتدای سال در مناطق روستایی و حاشیه‌ای و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ایجاد شده است که با تخصیص اعتبارات ۱۴۰۱ این روند سرعت می‌گیرد. 

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی افزود: امسال در روستاها و مناطق محروم هدف‌گذاری ایجاد  ۳۰۰ هزار شغل خرد و خانگی شده است که بار اصلی به دوش سازمان بهزیستی، صندوق کارآفرینی امید ، کمیته امداد و بنیاد برکت است. 

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اضافه کرد: امسال احیای ۲۰۰۰ واحد اقتصادی خرد، کوچک و متوسط در مناطق روستایی و محروم در دستور کار قرار دارد که ۴۰۰ واحد آن تا کنون احیا شده است. 

مدنی افزود: در نخستین شورای عالی جهاد سازنگی نیز یکی از دستورات اصلی جلسه رونق اقتصادی روستاهاست و ان شاءالله در خصوص جهش تولید، نوآوری در روستاها و اشتغال همچنین تسهیل شرایط سرمایه گذاری در روستاها تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد.

در ادامه امین خوش قامت، مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی اظهار کرد: این طرح با دریافت حدود ۴ میلیارد تومان تسهیلات به بهره برداری رسیده که برای ۷ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است. در این واحد تولیدی نخ اسپاندکس برای تولید جوراب‌های ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه سرمایه گذاری این طرح ۱۴ میلیارد تومان بوده که ۴ میلیارد تومان از آن توسط صندوق کارآفرینی امید به صورت تسهیلات پرداخت شده است. 

در ادامه فاطمه جمیلی، مدیرعامل کارخانه نخ کش حریر مشهد اظهار کرد: نخ اسپاندیکس از این واحد صنعتی به کشورهایی همچون افغانستان و ترکمنستان صادر شده و برای لباس‌های کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مشهد یکی از چهار قطب جوراب بافی در کشور است. با توجه به گران بودن ماشین آلات و  بودجه کم  از تسهیلات به مبلغ ۴ میلیارد تومان استفاده شده است. با توجه به موقعیت جغرافیایی مشهد می‌شود با تولیدجوراب های با کیفیت این محصول را به سایر کشورها صادر کرد. ترکیه در حال حاضر یکی از کشورهای بسیار پیشرو در این زمینه است.

انتهای پیام


تاریخ انتشار: پنج‌شنبه 09 تیر ماه 1401 - 12:52
نظرات کاربران
بیمه پاسارگاد بیمه کوثر بیمه ملت بانک سپه بانک رفاه بیمه معلم بانک ایران زمین بانک صادرات بنر بیمه دی بانک سینا بانک توسعه تعاون بانک ملی باجت بانک تجارت